Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku náhle přibude 300 km dálnic. Úředním rozhodnutím

redakce AUTO.CZ
Diskuze (142)
Návrh ministerstva dopravy počítá také se zvýšením rychlosti na vybraných silnicích první třídy na 110 km/h.

Ministerstvo dopravy chce převést 300 km rychlostních silnic na dálnice a na některých silnicích 1. třídy zvýšit maximální rychlost z 90 na 110 km/h. Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Resort to dnes oznámil v tiskové zprávě.

Návrh nazvaný Nové pojetí dálniční sítě chce ministerstvo dopravy předložit vládě. Přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů, uvedlo ministerstvo.

Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě by se její délka zvýšila o zhruba 300 km. Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h by měly existovat řádově stovky kilometrů. Rychlost by se mohla zvýšit na 24 úsecích, například Most - Bílina nebo Liberec - Kunratice.

Vybrané silnice první třídy mají být koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí první třídy a dálnicí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.

Vytipované úseky silnic první třídy na kterých chce MD prověřit možnost zvýšit rychlost na 110 km/h:

•I/7 Chomutov - Křimov,

•I/11 Ostrava - Šenov,

•I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)

•I/13 Karlovy Vary - Ostrov,

•I/13 Most - Bílina,

•I/13 Bílina - Teplice,

•I/14 Liberec - Kunratice,

•I/20 Nová Hospoda (R4) - Písek,

•I/20 Plzeň, přivaděč k D5,

•I/23 Brno, Pražská radiála

•I/26 Plzeň, přivaděče k D5,

•I/27 Plzeň-Sukova - Dobřany,

•I/34 České Budějovice - Lišov,

•I/35 Liberec - Bílý Kostel,

•I/35 Olomouc - Křelov,

•I/37 Hradec Králové - Pardubice,

•I/38 Jihlava, přivaděč k D1,

•I/43 Brno, Svitavská radiála,

•I/44 Postřelmov, obchvat,

•I/48 Nový Jičín - Příbor,

•I/48 Český Těšín, obchvat

•I/50 Brno, Olomoucká radiála

•I/56 Prodloužená Místecká,

•I/57 Semetín - Jablůnka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (142)
15. 8. 2012 23:43
Re: dobrá zpráva
Ne. Pokud je úsek, resp. křižovatka nepřehledná, pak je snížení rychlosti legitimní, protože významně přispívá ke zvýšení bezpečnosti. Pokud je na tu křitovatku vidět ze všech stran na sto honů, tak nízká rychlost legitimní není.

Takže spíš přístup: Nastavit správnou rychlost, a tu pak vyžadovat* a ne nastavit rychlost příliš opatrně - a řidiči to pak budou překračovat a modlit se, aby měla policie dobrou náladu a nepokutovala je za banální (a v podstatě očekávané) porušení pravidel.

Navíc, nemluvím tady o ježdění 200 na devadesátce, ale spíš tak 110-120. Na luxusních silnicích první třídy je to běžná rychlost, kdy tak jede klidně celá kolona, a žádné šílené nehody z toho nejsou. Pokud ano, pak spíš z nedodržení bezpečné vzdálenosti.

(*) Stejně bych byl pro to, aby se rychlost apriori nepokutoval (možná na specifických označených úsecích s velkým výskytem chodců), a porušení doporučených rychlostních limitů se projevilo na spoluúčasti na nehodě a možnosti dostat odškodnění, popřípadě překlopením viny na "závodníka". Tohle totiž vůbec není malý trest. Lidi si vůbec neuvědomují, jak pekelně drahá jsou odškodnění za těžké úrazy. Sejmi auto se čtyřmi bankéři a můžeš z toho mít náhrady a další plnění dohromady za 200 mega - za normálních okolností to zatáhne pojišťovna, ale přestav si, že by se řeklo, že kvůli překročení doporučené rychlosti o 60 km/h to bude pojišťovna celé vymáhat po tobě. Vítej v ubytovně se sociálně nepřizpůsobivými a exekucí na veškerý příjem doživotně. S novým Občanským zákoníkem to bude ještě horší. Ok, to by byl extrémní případ, ale nehody s odškodněním ve vysokých statisících jsou velmi běžné.

Na silnici je totiž spousta nesmyslných rychlostních omezení, která lidé stejně ignorují, protože prostě absolutně nedávají smysl. Např. začátky a konce obcí pět kilometrů před prvním domem někde uprostřed polí, silničáři si dají omezení na 30 a zapomenou to zrušit, nesmyslná zpomalení do zatáček v obcích, celá devadesátka mimo obce je totální haluz (protože pokrývá všechny možné situace).
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2012 22:41
Re: dobrá zpráva
Politiku bych sem netahal. V USA už taky politikům došlo, že když se dají zbraně kupovat volně, ve velkém a přes internet, tak že to asi není dobře, protože tak 1x za rok se vždy najde dostatečný magor na to, aby postřílel své nejbližší okolí. A přesto si nikdo nedovolí tuto "svobodu" zrušit. V prvé řadě totiž musí pochopit voliči :-!
15. 8. 2012 22:24
Re: Snížení rychlosti!
Ale mám. Měl bys mě vidět na německé dálnici. Či ještě lépe na okruhu ;-)

Taky ještě jednou přeji pěkný den.
15. 8. 2012 22:02
Re: dobrá zpráva
Ano, ale už to neladí s "rychle=nutně nebezpečně", protože tam řidiči (alespoň, co jsem mohl pozorovat) taky vždycky 130 nejezdí a funguje to. Jistě, v ruce žádnou statistiku německých dálnic netřímám, ale při zohlednění německé pečlivosti bych se divil, že by jim nevadilo, že se jim na dálnicích kupí mrtvoly. Víme, jak dokáží být politici populističtí a vršící se těla a vraky aut by jistě vedly ke změně.
15. 8. 2012 21:56
Re: dobrá zpráva
Já jezdím 200+ jen zcela výjimečně a když, tak vyblikávám jen ty, co v levém chrápou. :-)