Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku se připravuje sériová výroba obojživelných minibusů

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 17. 5. 2017 • 15:58
2
V České republice se připravuje sériová výroba obojživelných minibusů, které najdou uplatnění například v rekreačních oblastech. Využívat by je ale mohli i záchranáři při povodních.

Výrobní prostory mají vzniknout v okolí Prahy, poptávka je hlavně ze Spojených arabských emirátů, Ruska nebo Číny. Novinářům to při představení prototypu na Slapské přehradě řekl Robert Šubík z české pobočky společnosti Enjoy Tech Limited, která za projektem stojí.

"Momentálně jsme schopni vyrobit maximálně do pěti kusů ročně. V průběhu roku bychom se chtěli trochu rozrůst a výrobu zvýšit," uvedl Šubík. "Očekáváme velký zájem z Emirátů, odtud máme zpětné vazby už teď," dodal. Jaká bude základní cena, zatím nechtěl říci. Bude záležet hlavně na tom, jakou verzi si zákazník zvolí.

Základem je standardní Mercedes Sprinter, který je dále upravován. Na bázi komerčního vozidla bylo výhodné stavět i kvůli servisu. "Klíčové bylo zachovat zásadní prvky od mercedesu a maximálně se jim přizpůsobit, nevymýšlet nic nového," řekl Šubík.

Na vodě se minibus ovládá podobně jako na silnici, speciální software podle otáčení volantu reguluje tah lodního motoru. Po vjetí do vody řidič vypínačem přepne automobil do plavebního režimu a pak už postačí jen určovat směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Po jeho dotočení do koncových poloh se mezi motory vytvoří vzájemný protitah, díky němuž se plavidlo dokáže otáčet kolem své osy. K ovládání na vodě stačí kurz vůdce malého plavidla.

K výrobě sedmimetrového předváděného modelu, který pojme 12 cestujících včetně řidiče, bylo zapotřebí 8000 hodin. Plášť je z několika vrstev a komor a je vyplněn nenasákavou pěnou. Pasažéři mohou nasedat i na vodní hladině při uvázání u mola, a to pomocí třímetrové hliníkové lávky. Nastupování na suchu nevyžaduje žádná zvláštní zařízení.

Související články

Témata
Avatar - Panamira
17. 5. 2017 18:35
Obojživelník.
Nic proti klukům , v českých vodách kuriozita. :yes: Supr, ale co udělá karoserie, která je u Mercedesu s. náchylná na korozi,když se pohybuje v mokru a vlhku? Po pár měsíců hrozí nebezpečí, že vlivem koroze, ale ne vlivem provozovatele se stane z obojživelníku i ponorkou.
17. 5. 2017 15:46
ešte trochu by to chcelo popracovať
ten predný spoiler s mriežkami, to je dobrá vodná brzda

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku