Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně mají dům uprostřed dálnice, nájemci se odmítají vystěhovat

David Bureš David Bureš 24. 11. 2012 • 18:11
9
16
Zobrazit náhledy (9)
Abarth Abarth Abarth Abarth
Někteří nájemníci nepodepsali souhlas k demolici svého domu.

Na nově budované čínské dálnici nedaleko města Wen-ling v provincii Če-ťiang je možné spatřit kuriozitu, dům uprostřed silnice. Kolem budovy je vyasfaltován kus vozovky, aby jej automobily mohly objet.

Nová dálnice přeťala vesnici Sia-čang-jang, okolní domy, které stály v cestě, byly zdemolovány a jejich obyvatelé byli přestěhováni. Někteří obyvatelé posledního stojícího domu však zůstávají ve svých bytech, nesouhlasí totiž s výší odstupného.

Podle jejich názorů je totiž příliš nízké, protože nepokryje ani náklady na výstavbu nového domu v jiném místě. Úřady zase argumentují tím, že by bylo nefér vůči ostatním obyvatelům zdemolovaných domů, kdyby tito nájemci obdrželi vyšší odškodné.

Už i v Číně je nezákonné vystěhovat rodiny, pokud by se stěhováním nesouhlasily. Proto dům zůstává stát na svém místě, kde je nyní obklopen silnicí. Stavaři totiž nečekali, až se úřady s obyvateli domu dohodnou, a dálnici postavili s tím, že automobily budou budovu objíždět po vyasfaltovaném kusu vozovky. Po zdejší dopravní tepně budou již brzy jezdit tisíce aut denně, směřovat budou hlavně na nedaleké železniční nádraží.

Také Česká republika zná významný spor o pozemky pro novou dálnici. Stát se s farmářkou Ludmilou Havránkovou, majitelkou pozemků nutných pro další výstavbu dálnice D11, dohodl o koupi jejích pozemků až po 17 letech. Havránková za 11 hektarů pozemku nedaleko Hradce Králové loni obdržela 90 milionů korun.

Podle letošní novely zákona však už bude v Česku vyvlastňování pozemků kvůli výstavbě nových silnic snazší. Proces vyvlastnění totiž bude nově rozdělen na dvě fáze, na samotné vyvlastnění a na proces náhrady.

Související články

26. 11. 2012 18:03
Re: Totalita
Sice jsem osobně v Číně nebyl, ale dva mí známí, co tam dlouhodobě působili (byť je to pár let nazad), říkali úplně to samé. Jeden pracoval pro Škoda Energo kdesi na severozápadě a tvrdil, že lidi tam bydleli v barácích, které ani neměly dveře. Druhý působil přimo v Šangaji a vyprávěl to samé, co píšeš ty. Problém Číny je, že stále jakž takž drží pohromadě, ale jedna z prognóz byla, že až to tam "praskne", tak dalším krokem bude rozpad na víc států a obrovksé sociální problémy, protože právě zrovna rozdíl mezi jihovýchodem a severozápadem je jako mezi Evropou a střední Afrikou.....

Každopádně díky za dobrý postřehy, to tady nebývá zvykem. :yes:
25. 11. 2012 16:46
Re: Totalita
Čína je obrovská a majetkové rozdiely sú tiež obrovské. Často je absolútna chudoba v tesnom susedstve s totálnym luxusom.
Ja som písal o juhu východného pobrežia. Tam majú aj manuálne pracujúci šancu na slušný život. Dokonca aj lepší ako u nás, lebo náklady na život sú tam nižšie. Dosť veľkým negatívom je ale znečistenie životného prostredia.
Väčšina však stále žije vo vnútrozemí a makajú za povestnú misku ryže. Napr. len 500 km od Pekingu smerom do vnútrozemia som navštívil "zlieváreň", ktorá by sa dala prirovnať ku kováčskej dielni zo 16. storočia. Tam to s tými ľudskými právami a bezpečnosťou pri práci zas tak ružové asi nebude.
Avatar - jenik1
25. 11. 2012 16:16
Re: Totalita
Pak že nejsou v Číně dodržována lidská práva.
25. 11. 2012 13:13
Re: Totalita
Aj v rámci Číny sú dosť veľké rozdiely. Peking a okolie to je komunizmus ako ho poznáme. Ale od Shanghaia južne je to neporovnateľne voľnejšie. je to vidieť aj na myslení a spôsobe života ľudí. Len taká perlička - robotníci v továrňach v okolí Shanghaia, ktoré sú mimochodom pracovnými podmienkami, úrovňou riadenia a vôbec všetkým úplne porovnateľné s tými európskymi, majú čistý plat cca 480€ na mesiac.
25. 11. 2012 12:05
Re: Totalita
jj, už ani ta totalita není co bejvala............ >:D