Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně se v roce 2009 prodalo 13,5 milionu vozů

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Čínský automobilový trh dokázal v loňském roce růst o 44 % a stal se tak největším trhem s novými automobily na světě. Čínskému trhu vévodila automobilová skupina SAIC Motor, která má v Číně společné podniky s koncerny Volkswagen a General Motors.

Státní agentura Xinhua dnes oznámila, že se v Číně v loňském roce prodalo celkem 13,5 milionu vozů, což potvrdilo předpoklady, že se Čína v loňském roce stala největším automobilovým trhem na světě. Ve Spojených státech se v loňském roce prodalo 10,4 milionu vozů, což bylo o 21 % méně než v roce 2008. Šlo rovněž o nejnižší prodeje za posledních 27 let.

Na pozici největšího automobilového trhu nic nemění ani fakt, že Číňané do výsledků zahrnují i prodej nákladních vozů, kterých se v loňském roce prodalo zhruba 650 tisíc kusů. Analytici úspěšný rok čínského automobilového trhu připisují ve velké míře státním pobídkám, které významně podpořily prodeje nových vozů. Bez zajímavosti není ani to, že se loňské prodeje srovnávaly s relativně nižší základnou v roce 2008, kdy růst čínského trhu s automobily zpomalil na 6,7 %. V loňském roce vzrostly prodeje automobilů o 44 %.

Čínskému trhu dominovala automobilka SAIC, která ve spolupráci s automobilkami General Motors a Volkswagen prodala 2 425 546 vozů. Na druhém místě skončila automobilka FAW, která má v Číně společné podniky s automobilkami Volkswagen a Toyota. Druhá největší čínská automobilka loni prodala 1 758 801 vozidel. Třetí nejvyšší prodeje, konkrétně 1 703 081 vozů, vykázala automobilka Chang’an (společně podniká s automobilkami Suzuki a Ford). S prodeji 1 688 685 vozidel skončila na čtvrtém místě automobilka Dongeng Motor (společné podniky se skupinou PSA a automobilkami Nissan, Honda a Kia). Hranici jednoho milionu kusů pak dokázala překonat už jen automobilka BAW (Beijing Automobile Works), která loni prodala 1 132 330 vozidel.

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Avatar - Plautus
11. 1. 2010 09:44
Re: v CZ
:yes:
10. 1. 2010 13:36
Re: A co z toho plyne?
proto se zbytek sveta pomalinku snazi na rope pouzivane k pohonu ustupovat, hybridy , fullhybridy a EV-hybridy jsou tim zacatkem, k plne elektrickym autum kde bude k pohonu slouzit nejen baterie jako u Leafu, ale i treba solarni strecha se behem par let taky dostanem, vubec bych se nedivil kdyby behem dalisch treba 10 let nejaka automobilka predstavila ciste elektricke auto velikosti treba stredni tridy s dojezdem prez 1000km

zaroven je taky dobre se dobudoucna osamostatnovat co se elektricke energie tyce, momentalne sice drahej spas, ale kdyz se to kombinuje vitr/solar, tak se to da, vetrne elektrarny pro rodinne domy as tak drahe nejsou a vykon maji rekneme solidni

rekneme takovej zaklad s 100-150kWh za mesic stoji okolo 80 tisic korun a na provoz respektive dobijeni auta jako Volt by to denne do vzdalenosti rekneme 50-80km ve vetsine oblasti CR bezproblemu stacilo, pritom 80 tisic je dnes zanedbatelna cena a casti ji u nekterych znacek zaplati zajemce jako rozdil v cene u dieselu oproti benzinaku :-)

pokud se v pristich par letech kuprikladu snizi cena a zvetsi vyteznost u energy balu, tedy vetrne elektrarne vhodne i do mest na strechy panelaku, tak by mohlo byt dosazeno v pristich desetiletich i uplne nezavislosti spousty obci na verejne elektricke siti :-)
10. 1. 2010 08:23
v CZ
V CZ se prodá na obyvatele 2x tolik aut, až Čína dosáhne naší slabé kupní síly, což imo nebude trvat závratně dlouho, prodá se tam 27m aut - nepřesstavitelné. A megacruserův příspěvek pochopí i ti nejzaslepenější.
9. 1. 2010 22:28
A co z toho plyne?
Pokud prodeje nových aut v Číně a zdá se i Indii porostou tímto tempem, nevěští to pro nás nic dobrého. Cena ropy na volném trhu drasticky poroste a ropa se vyčerpá dřív než se předpokládalo. Když se k tomu připočítá hrozivé zdanění PHM v EU, za pár let budou mít na benzín jen ti bohatší. Z tohoto pohledu se jeví jako skvělý tah akce USA v Iráku, asi amíci dávno předpokládali tento vývoj a aby si udrželi přijatelné ceny paliv, pojistili si ohromné ropné zdoje Iráku. EU bohužel jen vyhazuje peníze na bezcenných akcích jako je třeba plynovod Nabucco a na budoucnost moc nemyslí...