Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V ČR letos přibude 40 km dálnic, D3 se protáhne až do Veselí

David Bureš David Bureš 4. 1. 2013 • 17:12
17
Nejdelší nově otevřený úsek dálnice bude měřit 24 kilometrů, ulehčí primárně řidičům jedoucím na jih Čech.

Řidiči se letos mohou těšit na 40 kilometrů nových dálnic, což je o 15 kilometrů více než loni. Hlavní novinkou je prodloužení dálnice D3.

Nový úsek dálnice D3 má být otevřen v červnu, povede z Tábora do Veselí nad Lužnicí a bude měřit 23,95 kilometru. Tato část uleví hustě obydlené aglomeraci u Tábora, kde se pravidelně tvoří dlouhé kolony vozidel.

Nově otevřený úsek D3 jistě ocení řidiči, kteří pravidelně jezdí mezi Prahou a Českými Budějovicemi, a rekreanti jedoucí do Rakouska, Itálie nebo Chorvatska. Kvůli nim má být nový úsek otevřen již před letními prázdninami, přestože dokončovací práce budou pokračovat do září.

Další pokračování D3 směrem na České Budějovice je ale zatím v nedohlednu. Kvůli nedostatku financí ministerstvo dopravy zvažuje, že by výstavba části komunikace byla financována soukromými subjekty formou projektu PPP.

V letošním roce budou otevřeny také dva nové úseky rychlostní komunikace R7, která má v budoucnu spojovat Prahu s Chomutovem. Nové úseky leží u obce Droužkovice a měří 15,84 kilometru.

Někteří odborníci nad smysluplností této stavby kroutí hlavou. V ploché krajině totiž vzniklo několik velkorysých náspů a mimoúrovňových křižovatek, které jsou v místech, kde to provoz tolik nevyžaduje. V blízkosti navíc není nějaká postižená obec.

Z větších staveb bude letos pokračovat budování dálnice D8 přes České středohoří, rovněž se bude pracovat na dostavbě D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Vedle toho na jaře začne očekávaná rekonstrukce D1, díky které bude v budoucnu modernizován úsek mezi Mirošovicemi a Kývalkou.

Ředitelství silnic a dálnic chce také nastartovat přípravu nových staveb. Do nových projektů a výkupů pozemků bude investováno více než 3,5 miliardy korun. To v loňském roce tyto investice nepřesáhly dvě miliardy.

Související články

Témata
12. 4. 2013 10:41
PŘEROV
D1 má být hlavně v celku. Kdy bude trasa Říkovice-Přerov? ASI NIKDY >:-[]
6. 1. 2013 21:22
Re: Blízká perspektiva výstavby dálniční sítě, či potřebných
?
Avatar - aproximus
5. 1. 2013 21:43
Re: Blízká perspektiva výstavby dálniční sítě, či potřebných
když to vemu kolem a kolem, krom d3, v podstatě souhlas. hlavně nechápu proč fungl nová d1 za vyškovem, proč se za ty prachy nepředělal a nerozšířil současný tah na olomouc přes prostějov.
Avatar - aproximus
5. 1. 2013 21:17
Re: Blízká perspektiva výstavby dálniční sítě, či potřebných
je to jednoduché, jižní čechy jsou ne příliš hospodářsky výkonným, málo zalidněným krajem, nechápu tudíž, proč by tam měla vést dálnice. aby mohli pražáci a lidi ze severu jezdit pohodlně na hory? na to by bohatě stačila rychlostní komunikace něco jako r10 např.
nevím jaká krajská města máš u r6 na mysli a jakou hustě osídlenou oblast karlovarska - tříokresového kraje s otazníkem, který neměl vůbec vzniknout, když ti vadí budování infrastruktury na moravě, která je nejhustěji osídlenou částí republiky.
ohledně r43 nemůžu prostě souhlasit - nevyhovuje. s tahem na slovensko, d2 je opět dobrá tak maximálně pro pražáky a pro někoho kdo jede na jih do blavy. ano měl jsem na mysli r49 - spojení střední moravy se slovenskem pořádnou cestou by mělo být prioritní. navíc nechápu proč si myslíš, že r49 si budeme moct dovolit tak za dvacet let, ale d3 si můžem dovolit snad hned.

v čem se shodnem je kritika d47, která opravdu nebyla moc promyšlená a za ty prachy se mohlo udělat mnohem více na stávajících tazích v msk.

ad brno; holt tunel je v česku téměř vždy "tunel" :-! ;-\

ad místecká; je mi jedno co je dálniční přivaděč nebo obchvat města, chtěl jsem poukázat spíš na rozsah. místecká opravdu není opravdu žádný obr projekt. jinak si nemyslím, že by měl být nějaký problém, kdyby měl blanku zatáhnout stát, prostě by se to započetlo. stát praze, jakožto obci, každoročně posílá miliardy v rámci rozpočtového určení daní, tak by se v tom nemalém balíčku jen odečetla částka za blanku :-!
Avatar - Righ
5. 1. 2013 00:29
Re: Blízká perspektiva výstavby dálniční sítě, či potřebných
Rychlostni komunikace odnikud nikam? Jestli narazis na nektery useky R6 a R7, pak s tebou souhlasim, tam bych v soucasny situaci stavu rozvoje dalnicni site a statni pokladny neposlal ani korunu. V techto pripadech se ovsem jedna ve srovnani s moravskou casti D1 relativne o drobne, tedy krome vystavby useku R6 KV - Cheb, ktera je ale jeste realtivne smysluplna, protoze spojuje huste osidleny uzemi kraje vcetne 3 nejvetsich krajskych mest. Vubec nevim, co ale myslis temi dalnicemi v severnich a jiznich Cechach? Ma ale vubec cenu bavit se o dalnicich s nekym, kdo takovou D3 "opravdu nepovazuje za vyznamnou a dulezitou"? Jak te to vlastne napadlo?

Jinak tah na Viden ma Morava (potazmo cela CR) uplne ok a intenzitam plne odpovida, problem je spis na rakousky strane, ktera nastesti postupuje s vystavbou dalnice k Poysdorfu pomerne rychle. U nas by k idealnimu stavu stacil poradny obchvat Mikulova. Obchvat FM - ano, to je ostuda, ten mel byt uz davno. R43? Ta staci jak je po Kurim, dal uz jsou intenzity tak maly, ze rozhodne neopravnujou ke stavbe dalnice. No a vyznamnym tahem na Slovensko je D2, luxus v podobe R49 a podobnych si budeme moct racionalne dovolit tak za 20 let.

Jinak s tim Prazskym okruhem miris uplne vedle, to je dalnicni obchvat mesta a proto jde z penez RSD uplne logicky. Mistecka je mestsky dalnicni privadec, neco jako jsou prazsky radialy, ktery si Praha plati ze svyho. Na stavbu mestsky infrastruktury za statni prachy jsou experti ale predevsim v Brne s jejich Dobrovskeho tunely, nejdrazsi to stavbou dalnice v prepoctu na kilometr v historii a mimochodem dalsi vyznamnou moravskou stavbou, ktera se loni zprovoznila. To by byla sranda, kdyby chtela Praha po statu proplatit Blanku, co? :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku