V Moskvě nejčastěji kradou Lexus, v Petrohradu terénní BMW
Tento poznatek vyplývá z žebříčku nejčastěji kradených automobilů v současné a bývalé metropoli země sestaveném jednou z největších ruských pojišťoven. Oba dovážené vozy stojí asi tolik jako docela slušný byt. Vlastenectví nevyhynulo v ruské provincii, kde se stále nejvíce kradou domácí lady, jejichž cena odpovídá sotva pár metrům obytné plochy ve velkoměstě.
V hlavním městě loni nejčastěji přecházely do cizích rukou limuzíny Lexus LS, na které připadala dvacetina všech krádeží moskevských aut pojištěných u společnosti Rosno. Následuje terénní BMW X6, zatímco loňský vítěz, Lexus GS, sestoupil na bronzovou příčku. V Petrohradu výrobky bavorské automobilky ovládly hned všechny stupínky, v pořadí BMW X6, BMW X5 a BMW "trojkové" řady, zatímco větší "pětkové" řadě patřila pátá příčka.
V Rusku zřejmě neplatí poučka platná v jiných zemích, že auto kralující prodejům se těší i největšímu zájmu zločinců. Loni se nejprodávanějším autem na ruském trhu stala "klasická" Lada, jejíž konstrukce sahá hluboko do 60. let minulého století. A tak i v provinciích dávali zloději přednost jiným modelům největší domácí automobilky.
Ve skutečnosti je výběr "oběti" na parkovišti podle expertů ještě složitější a do hry vstupuje spousta proměnných faktorů jako délka front čekatelů na novinky u dealerů či poptávka po náhradních dílech u již dlouhodobě populárních modelů, popřípadě i snadnost či náročnost rozebrání ukradeného vozu anebo vyspělost systémů, které mají plechového miláčka před nenechavci ochránit. Nejlépe chráněné drahé vozy se v Rusku nejčastěji nekradou, ale loupí - zločinci donutí řidiče pod hrozbou namířených zbraní vystoupit a pak odjedou. Lup potom nejčastěji zmizí na Kavkaze či ve Střední Asii.
Statistiky jednotlivých pojišťoven o nejčastěji kradených vozech se často liší, a sice podle složení klientely; navíc starší vozy se ani nevyplatí pojistit. Ale ministerstvo vnitra dosud statistiky za loňský rok nezveřejnilo. V úředních údajích za tři čtvrtletí a za celou zemi kralovaly lady, následované japonskými vozy značek Toyota, Mitsubishi a Honda, což je podle odborníků i daň za popularitu u ruských zákazníků.