V Norsku už platí elektromobily vyšší obdobu silniční daně než vozy se spalovacími motory
Majitelé elektromobilů v Norsku mají první větší nevýhodu. Tamní obdoba silniční daně se mění a nyní už platí více než majitelé naftových či benzinových aut.
Do loňského března platili majitelé elektromobilů na takzvané dani z dopravního pojištění stejnou částku jako majitelé vozů na benzin a naftu. Šlo o 3.067 norských korun ročně, tedy zhruba 6.600 českých korun.
Více platili pouze majitelé naftových aut bez filtru pevných částic, konkrétně 3.601 norských korun. Pak se ale situace začala měnit v neprospěch elektromobilů, a to i přesto, že dřívější nastavení mělo motivovat čistější dopravu.
V současnosti platí majitelé elektromobilů 3.176 norských korun ročně, zatímco majitelé naftových a benzinových aut 2.774 korun. Vlastníci dieselu bez filtru platí 3.325 korun. Tedy všem to zlevnilo, jen ne lidem s autem do zásuvky.
Od prvního března se rozdíly ještě zvýší. Elektromobilisté budou platit více než ti s dieselem bez filtru. Za elektrické auto se bude platit 3.270 norských korun ročně, o rovných 40 procent víc než za to s benzinovým či naftovým motorem a o třináct procent více než za naftu bez filtru.

Norská daň byla původně obdobou české silniční daně. Nově se platí jako daň k povinnému ručení. Vybírají ji tedy pojišťovny, ale jde také do státního rozpočtu.
Proč elektromobily platí stále více, je i mezi Nory včetně tamního autoklubu záhadou. Vláda ale argumentuje tím, že se zvyšuje (mírně) daň na benzin a naftu a nižší platba daně z pojištění to má majitelům aut se spalovacími motory kompenzovat.