Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vaculík omrkl ojetou Škodu Kodiaq: Je čas kupovat!

Martin Vaculík Martin Vaculík 3. 2. 2023 • 12:37
124
8
Zobrazit náhledy (124)
Aktuálně časté jsou problémy s dvouramennými volanty vybavenými kapacitními senzory. Týká se to vozů s příplatkovou sadou Travel Assist Top. Typickou závadou prvních ročníků bylo vyskakování vodičů spon Isofix pro dětské sedačky. Mechanici pak museli často měnit čalounění. Výsuvné ochrany dveří se v průběhu let různě přesouvaly mezi jednotlivými výbavami Takto vypadá zavazadelník, když je pod jeho dnem jen dojezdové rezervní kolo a není přítomna třetí řada sedaček Takto vypadá zavazadelník, když je pod jeho dnem jen dojezdové rezervní kolo a není přítomna třetí řada sedaček 1.5 TSI/110 kW 2.0 TSI /140 kW 2.0 TDI Evo/110 kW 2.0 TDI 110/kW Jednou z nejprotivnějších závad jsou pomalé úniky chladicí kapaliny. Příčin může být celá řada. V tomto případě netěsný mezichladič stlačeného vzduchu odhalil omytý sací kanál čtvrtého válce. Jednou z nejprotivnějších závad jsou pomalé úniky chladicí kapaliny. Příčin může být celá řada. V tomto případě netěsný mezichladič stlačeného vzduchu odhalil omytý sací kanál čtvrtého válce. S každou výměnou oleje v mezinápravové spojce nechte vymontovat hydraulické čerpadlo a prostor kolem něj vyčistit. Právě jeho ucpané sítko je nejčastější příčinou, proč zadní kola zabírají málo nebo se zpožděním. S každou výměnou oleje v mezinápravové spojce nechte vymontovat hydraulické čerpadlo a prostor kolem něj vyčistit. Právě jeho ucpané sítko je nejčastější příčinou, proč zadní kola zabírají málo nebo se zpožděním. Nejčastějšími problémy dieselů jsou závady AdBlue. Když přestane těsnit spoj vstřikovače a vyhřívaného vedení, vypadá to takto. Původně byla odpařená močovina bílá, ale nachytal se na ní prach. Ani tato oprava není levná – vyjde na dobrých 15 000 Kč. Známým problémem dieselů TDI z let 2016 až 2019 je tvorba korozních zplodin v chladicím systému, které pak ucpou výměník topení. Pokud kodiaq špatně topí, nevyřeší to diagnostika, ale jen poctivá celodenní práce mechanika s opakovanými proplachy systému a výměnou radiátoru za celkem 20 000 Kč. Za příplatek pouhých 23 800 Kč si mohl trpělivý zákazník svůj kodiaq vylepšit takzvaným zvláštním lakováním, nabízejícím nepřebernou paletu barev včetně dávno vyběhlých. Tuto zelenou Májovou známe z felicií. Dnes už příplatek za zvláštní lak činí 34 000 Kč. Překvapilo nás, jak malou spotřebu testovaný vůz měl. Se čtyřkolkou by byla určitě o 1,5 litru vyšší. Silnější, 140kW verze motoru by pak přidala další půllitr. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Automatická převodovka byla překvapivě pro předokolku 2.0 TDI/110 kW standardem. Manuální se nabízela jen se stejně motorizovanou čtyřkolkou, a to za přesně stejnou cenu. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Manuální klimatizace je jediná, která vždy dělá přesně to, co jí poručíte. S automatickou se neurotik nikdy neubrání pocitům, že jednou fouká moc, jindy málo. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Třetí řada sedaček je vhodná jen pro děti. V zavazadelníku samozřejmě zabere nějaké místo – jeho základní objem pak klesne z 650 na 560 l. Když ji používáte, zbývá pro zavazadla už jen 270 l. A sníží vám povolenou hmotnost přívěsu z 2500 na 2000 kg. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Vozu chyběl světelný senzor, takže přepínat z denního svícení na tlumené jsme si museli sami. Po letech slušný nezvyk. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Na startování aut tlačítkem jsme si už zvykli tak, že když má nějaké normální klíček, nevíme, kam se strká Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Čalounění v zavazadelníku bylo lehce ošoupané a zašpiněné, jinak překvapivě šlo o vůz ve velmi slušném estetickém stavu Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Halogenové světlo má nízkou účinnost. Když však nabouráte nepojištěný vůz, stojí proti LED polovinu – 10 315 Kč. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active plechových kolech jsme si mysleli, že je to druhá sada na zimu. V Čechách totiž byly standardem lité sedmnáctky. Specifi kace dle VIN však prozradila, že na nich skutečně vůz pro Německo vyjel z továrny. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Silentbloky přední nápravy zatím vrzly jen občas a jejich stav je slušný – tak do 160 000 km by mohly vydržet. Geometrie už je sice mimo předepsaný rozsah, ovšem způsobem, který není nebezpečný. Takže seřízení počká právě do výměny silentbloků. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Že se na kvalitních německých cestách méně opotřebí podvozek, to je asi logické. Ale jak dokázali, že i baterka nechvalně proslulé značky Moll vydržela od roku 2017 do současnosti, to nechápeme. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Silentbloky přední nápravy zatím vrzly jen občas a jejich stav je slušný – tak do 160 000 km by mohly vydržet. Geometrie už je sice mimo předepsaný rozsah, ovšem způsobem, který není nebezpečný. Takže seřízení počká právě do výměny silentbloků. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Mechanik z firmy Autostyl Trutnov Otakar Bárta přidává zajímavý tip – na výpustním šroubu automatické převodovky DSG bývá vidět, zda olej v ní už někdo měnil. Zde se tak stalo v 60 000 km a za 10 000 km to majitele čeká znovu. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Po demontáži spodního krytu na nás vykoukl zcela suchý agregát. Olej neunikal ani kolem simerinku klikového hřídele, což je časté místo. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Vinou německé soli se rez zakousla nejen do nechráněných ocelových dílů, ale i do černých plechů podvozku. Zde pomocný rám zadní nápravy. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co vše musí mechanik vymontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr automatické převodovky DSG Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active Škoda Kodiaq 2.0 TDI Active

Pokud se vám líbí Škoda Kodiaq a přemýšlíte nad koupí ojetiny, zřejmě nyní nastal správný čas. Dětské nemoci ustoupily a do popředí se dostala kvalitní konstrukce. A hlavně ceny nejlevnějších ojetin poprvé spadly pod půl milionu.

Zcela prvním SUV z produkce Škody Auto byl v roce 2009 model Yeti. Šlo o designově výrazný vůz plný nevšedních nápadů, pro rodinu však příliš malý. Prvním pořádným SUV se tak stal až model Kodiaq, který přišel na trh na podzim 2016. Technicky šlo o bráchu Volkswagenu Tiguan, respektive jeho prodloužené verze Allspace. S rozvorem náprav 2791 mm (yeti jen 2578) nabídl opravdový nadbytek místa pro posádku a z podlahy obrovského zavazadelníku (650 až 835 l dle polohy zadních sedaček) se za skromný příplatek 19.500 Kč mohla vyklápět další dvě, nouzová sedadla. Za 14.500 Kč pak bylo sklopné tažné zařízení, na které dieselové čtyřkolky mohou zapřáhnout až 2500 kg. Kdo si představuje, že rodinný dostavník by měl umět ještě něco víc, je už objektivně rozmazlený.

Respekt i bez mafie

Auto vyráběné v českých Kvasinách se rychle stalo symbolem statusu. V roce 2016 se u prodejců škodovek začaly na protiúčet dokonce objevovat i strojovny, jako Mercedes-Benz ML (později pojmenovaný GLE), BMW X5 či Audi Q7. Škodovka tehdy zkrátka ze dne na den získala zcela novou klientelu. A to takovou, kterou vůbec nešokuje, že sada kvalitnějších pneumatik 19 palců se zátěžovým indexem 104 vyjde na 24.000 Kč a běžná servisní prohlídka na úplně to samé. Nepřeháníme – každých 60.000 km se mění olej ve starších typech automatických převodovek DSG, a to je hned 8000 Kč. Pokud se to sejde s výměnou oleje v zadní mezinápravové spojce za dalších 2500 Kč a zcela správně si od přejímacího technika necháte doporučit i nějaké to čistění brzd a dezinfekci klimatizace, jste na takové částce hned. Další zdražení pravidelné údržby přinesly diesely TDI Evo v roce 2021, kdy se o mnohých jejich výhodách psalo hodně, ale že v sobě mají 5,7 místo 4,5 l oleje, na to se zapomnělo. Pokud dnes značkové servisy prodávají olej běžně za 900 Kč, je to hnedle pěkná pálka.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
6. 2. 2023 10:31
Re: Čas
Ikdyby to byla pravda, tak Kodiaq je dost špatný příklad. Dříve či později majitele čeká s velkou pravděpodobností množství drahých investic do servisu. Já bych šel do něčeho méně náročného a spolehlivějšího, aby to vydrželo tak 10 let než se elektro-transformace dokončí. Teď bude hodně blbé přechodné období hybridů, slepých cest, nedokonalých elektromobilů, nedostatečné a nespolehlivé dobíjecí sítě. Bude se za pochodu zjišťovat, že tohle řešení je špatné, tamto je lepší, každý rok se to bude překopávat atd. Tipují, že za 10 let si to "sedne", slepé větve zaniknu a zůstanou jenom osvědčená a funkční řešení. A za jaké peníze to bude? To bude jenom otázkou cen baterií.
Avatar - Tomogo
6. 2. 2023 09:34
Re: PREČO???
Protože počítají i lajky.
6. 2. 2023 07:32
PREČO???
Prečo na hlavnej stránke svieti, že k článku je 5 príspevkov, keď tu boli len dva?
Avatar - zaplosak
4. 2. 2023 20:17
nee
almar máme doma už dost :no:
Avatar - Tomogo
4. 2. 2023 19:13
Na to se dá říct jen jedno...
... vybral bych si Seat Tarraco.