Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Válka a reklama - dilema amerických firem

Diskuze (0)
Stejně rozdílně, jak k probíhající válce v Iráku přistupují lidé na celém světě, se v těchto dnech chovají velcí inzerenti na americkém reklamním trhu...

Stejně rozdílně, jak k probíhající válce v Iráku přistupují lidé na celém světě, se v těchto dnech chovají velcí inzerenti na americkém reklamním trhu. Zatímco automobilka Toyota stáhla své reklamní spoty z večerního televizního vysílání, výrobce piva Anheuser-Busch své reklamní plány pro příští týdny nemění.

Zástupci Toyoty považují za nevhodné, aby po jásavé reklamě na auta s poskakujícími lidmi a se zbrusu novou ujíždějící Toyotou následovaly záběry amerických tanků ujíždějících iráckou pouští. Na kampani prodejce oblečení Talbots se zase odrazily starosti a obavy zákazníků, díky kterým utlumily tyto maloobchody reklamu na minimum.

Odborníci z reklamní branže vysvětlují současné rozpolcené chování inzerentů nejednotností postoje veřejnosti k probíhajícímu válečnému konfliktu. Některé firmy by spojení války se svým produktem rádi využili – podobně jak tomu bylo u sponzorování vlasteneckých spotů po teroristických útocích proti New Yorku a Washingtonu – veřejnost se ale s válkou jednoznačně neztotožňuje. Nikdo proto nechce riskovat, že bude na léta dopředu spojován s válečnou vřavou…

Televizní stanice v USA v souvislosti s odkládáním podepsaných reklamních kontraktů panice nepropadají, protože věří, že po pár týdnech válečné emoce opadnou a inzerenti se vrátí. Dlouhodobě bez příjmů z reklamy ale televize být nemohou a to hlavně díky velmi nákladnému válečnému zpravodajství.

Začít diskuzi