Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Kataru silničních motocyklů 2015: MotoGP vyhrál Valentino Rossi

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 3. 2015 • 15:03
42
15
Zobrazit náhledy (42)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Cirkus letošního MS silničních motocyklů začal nočním závodem v Kataru. Královskou třídu MotoGP pro sebe ve velkém stylu ukořistil Valentino Rossi, v kategorii Moto2 uspěl Jonas Folger a třidu Moto3 vyhrál Alexis Masbou.

Aktualizováno 21:00:

Valentino Rossi všechny překvapil, vyhrál hned první Grand Prix sezóny 2015. Tak trochu senzaci dokonaly dvě Ducati na pódiu. Obhájce titulu Marquez dojel pátý.

MotoGP

Ducati v kvalifikaci prestižní třídy ukázala sílu, nejrychlejší byl Andrea Dovizioso, v první řadě jej doplnili Dani Pedrosa a Marc Marquez, jezdci Repsol Hondy. Marquez se ale do první zatáčky nevešel a začínal z konce pole! Dani se propadl na osmé místo. Iannone udržel vedení, následoval jej Lorenzo (Yamaha) a týmový parťák Iannone. Lorenzo záhy převzal vedení, oba italské tovární stroje se ovšem držely jako klíšťata. A dotahoval se Valentino Rossi, který zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým.

Marquez už byl šestý, ale Yonny Hernandez (Pramac Ducati) ho rozhodně nepustil zadarmo. Loris Baz (Forward Yamaha) odstoupil pro technické problémy. Na čele mezitím sváděly bitvu dvě yamahy s dvěma ducati, Pedrosa s Marqezem byli o čtyři vteřiny za nimi. Iannone na chvíli ztratil kontakt s první trojkou, Dovizioso jezdil širokými oblouky, ale Lorenzo a Rossi mu neodjeli. Marquez už pokračoval osamoceně pátý, zpočátku to vypadalo, že se dotáhne. Nakonec se ovšem rozhodlo mezi dvěma jezdci: Doviziosem a Valentinem Rossim.

Úspěšnější byl na rovince devítinásobný šampion, ale červenobílým patřily zbylé stupně vítězů. Vale ukázal, že se s ním musí letos počítat a zdaleka nepatří v šestatřiceti letech do starého železa. Karel Abraham startoval z dvacátého místa a zpočátku se pohyboval těsně za body, závod však nedokončil, kamery byly bohužel mimo. Suzuki při návratu bodovali oba jezdci, i když mimo první desítku. Aleix Espargaro skončil jedenáctý, Maverick Viňales čtrnáctý.

Ducati využívá výhod kategorie Open, na tři první závody má povolenou měkkou sadu pneumatik. Větší nádrž (24 oproti 21 l) znamená spíše přítěž. Desmosedici GP15 dostala sice vylepšenou plynulou převodovku i aerodynamiku (menší kapotáž vzadu a jiný přívod vzduchu), ale také vlastní ECU místo předepsané jednotné.

VC Kataru MotoGP 2015 – Pořadí v cíli
1. Valentino Rossi Yamaha Movistar Yamaha MotoGP 40:18,532 min
2. Andrea Dovizioso Ducati Ducati Team +0,174 s
3. Andrea Iannone Ducati Ducati Team +2,250 s
4. Jorge Lorenzo Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +2,707 s
5. Marc Marquez Honda Repsol Honda Team +7,036 s
6. Dani Pedrosa Honda Repsol Honda Team +10,755 s
7. Cal Crutchlow Honda CWM LCR Honda +12,384 s
8. Bradley Smith Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +12,914 s
9. Pol Espargaro Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +13,031 s
10. Yonny Hernandez Ducati Pramac Racing +17,435 s
DNF Karel Abraham Honda AB Motoracing odstoupil


Moto2

Šestistovky se jedou tradičně bez české účasti. Nejvýhodnější pozici na startu získal Sam Lowes a uhájil ji i po startu. Kvůli technickým problémům se propadl úřadující šampion Rabat, který s ním sdílel první řadu. Lowes s Johannem Zarcem se velmi rychle odtrhli... Jenže bývalý mistr světa supersportů spadl, jak je bohužel jeho dobrým zvykem. A k zemi jej následovali Rabat, Corsi a Luis Salom. Šampioni různých kategorií padali jako zralé ovoce. Zarco jezdil neohroženě v čele, Jonas Folger a Xavier Simeon na něj ztráceli, Francouz si udržoval zhruba čtyřsekundový náskok.

Spadl Anthony West a ve finále i Ricky Cardus, o čtvrtou příčku bojovali Cortese, Morbidelli a Luthi. Tři kola před cílem ovšem Zarcovi začala stávkovat převodovka, konkrétně čtvrtý stupeň a Folger toho pochopitelně využil, Zarco se propadal až na osmičku... Luthi uhájil třetí příčku před dotírajícím Alexem Rinsem, stříbrný skončil v pohodě Simeon, nejvyšší vavřín však patří Folgerovi.

VC Kataru Moto2 2015 – Pořadí v cíli
1. Jonas Folger Kalex AGR Team 40:18,532 min
2. Xavier Simeon Kalex Federal Oil Gresini Moto2 +5,051 s
3. Thomas Luthi Kalex Derendinger Racing Interwetten +12,123 s
4. Alex Rins Kalex Paginas Amarillas HP40 +12,202 s
5. Franco Morbidelli Kalex Italtrans Racing Team +14,385 s
6. Mika Kallio Kalex Italtrans Racing Team +14,413 s
7. Sandro Cortese Kalex Dynavolt Intact GP +14,471 s
8. Johann Zarco Kalex Ajo Motorsport +18,541 s
9. Louis Rossi Tech 3 Tasca Racing Scuderia Moto2 +20,914 s
10. Lorenzo Baldassari Kalex Athina Forward Racing +21,336 s


Moto3

Pole position nejslabší třídy Moto3 získal poprvé v životě Francouz Alexis Masbou. Společnost mu v první řadě dělali Isaac Viňales a Niccolo Antonelli. Hanika vyrazil do závodu šestnáctý, Kornfeil až šestadvacátý. Hned v první zatáčce šel k zemi Hanikův týmový kolega Miguel Oliveira, ale pokračoval dál. Spadli také Ajo a Khairuddin. Oslnivý debut zaznamenal patnáctiletý Fabio Quartararo, který jezdil na špičce a střídal se ve vedení s Jihoafričanem Bradem Binderem (také Red Bull KTM Ajo). Do pozic vpředu razantně promlouval i Danny Kent. Francouz Quartararo může startovat na výjimku jako dvojnásobný mistr Španělska, i když nesplňuje věkový limit..

11 kol před cílem jela na čele takřka dvacetičlenná skupina. Pád Hirokiho Ona se obešel bez zranění. Dopředu se prodrali nejstarší muž pole Efren Vazquez, Francesco Bagnaia, Jorge Navarro a Enea Bastianini, ten až z jedenadvacáté příčky! Skončil Remy Gardner, otec Wayne (mistr světa pětistovek z roku 1987) určitě radost nemá. Také Livio Loi se potkal s asfaltem a únikovou zónou.

Sedm kol před cílem se lehce odtrhlo sedm jezdců, ze které nakonec zbylo jen pět: Kent, Binder, Bastianini, Bagnaia a Vazquez, Antonelli, Masbou a ostatní chvíli tempu nestačili, ale vzhledem k soubojům se zase dotáhli. Pořadí v první desítce se neustále přelévalo.

Nakonec se rozhodovalo až na cílové čáře, nejvíce štěstí měl poleman Masbou, který překonal Eneu Bastianiniho. Třetí skončil Kent. Honda obsadila prvních pět příček. Karel Hanika dojel na bodech jako třináctý. Masbou získal druhé vítězství v kariéře, poprvé se radoval loni u nás v Brně.

VC Kataru Moto3 2015 – Pořadí v cíli
1. Alexis Masbou Honda Saxoprint RTG 38:25,424 min
2. Enea Bastianini Honda Gresini Racing Team Moto3 +0,027 s
3. Danny Kent Honda Leopard Racing +0,142 s
4. Efren Vazquez Honda Leopard Racing +0,288 s
5. John McPhee Honda Saxoprint RTG +0,693 s
6. Isaac Viňales Husqvarna Husqvarna Factory Laglisse +0,765 s
7. Fabio Quartararo Honda Estrella Galicia 0,0 +0,772 s
8. Niccolo Antonelli Honda Ongetta-Rivacold +0,773 s
9. Francesco Bagnaia Mahindra Mapfre Team Mahindra +0,909 s
10. Brad Binder KTM Red Bull KTM Ajo +1,317 s
13. Karel Hanika KTM Red Bull KTM Ajo +1,869 s
17. Jakub Kornfeil KTM Drive M7 SIC +8,760 s


Témata
Avatar - Jaros71
31. 3. 2015 15:50
Re: Katar GP
Skvělý odkaz , na to se nedá zapomenout , stejně jako na boje Biaggi-Rossi >:D
Avatar - speedfred
30. 3. 2015 16:36
Re: Vale
jasné,myslel som to tak ,že sa stále pretriasajú iba mená Marques,Lorenzo a na rosiho akoby sa zabudlo,on ale jazdil akosi nenápadne profesorsky.
30. 3. 2015 10:01
Re: Vale
Minulej rok byl vicemistrem a dařilo se mu víc než Lorenzovi, kterej je vynikající jezdec. Samosebou výkony Marqueze byly jinej level...
Avatar - speedfred
30. 3. 2015 09:44
Vale
...ze by sa mi darilo aj dalej.Po minulej sezone som myslel,ze ho mladez uz odpisal na dobro a spominany "dedek" ukazal ze to este vie. :yes:
30. 3. 2015 09:12
Re: Děkuji
V Melbourne nudná, v Malajsii mnohem lepší. Ale obecně je to jiný závodění než MotoGP. Včerejší "dědkův" triumf mě zvedal ze židle :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku