Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Škoda Auto skončili další tři manažeři

Diskuze (29)
Kromě Petra Pečenky opustili vedení Škoda Auto ČR další tři klíčoví manažeři. Důvody jejich sesazení zatím nejsou známy.

Mladoboleslavská automobilka zatím úspěšně tajila, že kromě Petra Pečenky, bývalého ředitele Škoda Auto pro český trh, už ve svých funkcích od října nepůsobí další tři důležití manažeři – šéf pro rozvoj dealerské sítě Pavel Kolář, vedoucí prodeje Martin Feller a vedoucí zákaznického centra Pavel Hladík. Jako první o tom dnes informoval server iDnes.cz.

Bližší podrobnosti zatím nejsou k dispozici. Právě mlčení ze strany Škoda Auto ale otevírá prostor pro spekulace. Nejčastěji se hovoří o poklesu prodejů na českém trhu – Škoda letos ztrácí, zatímco hlavní konkurent Hyundai vytrvale posiluje a dle statistik registrací nových aut Sdružení dovozců automobilů se blíží desetiprocentnímu podílu, když za období leden až září registroval 11.792 nových vozů. Postavení Škody tím nicméně ohroženo není, s 36.254 registracemi (tržní podíl 35 %) je na českém trhu jasnou jedničkou, klíčové modely Fabia, Rapid a Octavia si navíc udržují náskok před konkurenty s logem Hyundaie.

Už dříve jsme také uvedli, že podle zákulisních informací za vyhazovem může stát fakt, že Pečenka údajně „neuměl hrát s Hyundaiem“, že byl nedostatečně průrazný a málo agresivní a svojí pasivitou připustil, aby Hyundai takzvaně roztáhl křídla. Na kampaň Hyundai se srovnání nebojí Škoda nezareagovala žádnou srovnatelně výraznou protiakcí.

Oficiální komentář k celé záležitosti je strohý. „Celkem čtyři manažeři prodejní organizace Škoda Auto Česká republika od 1. října 2013 přestali vykonávat své funkce, jejich pracovní poměr se společnosti Škoda Auto i nadále trvá. V tomto případě jde o čistě personální záležitost, a proto prosíme o pochopení, že ji nebudeme dále komentovat,“ uvedl na přímý dotaz Auto.cz Jozef Baláž, mluvčí společnosti Škoda Auto.

Diskuze (29)
16. 10. 2013 09:21
Škodovka je na Slovensku nepredajná-cenami, výbavou a vzhľad
Nebude za zníženým predajom (v ČR ale aj v SR) vysoko nasadené ceny (normálny motor od 1,4 TSI so strednou výbavou začínajú ceny na 19-tisícoch eur a k tomu si prirátajte metalízu, zadný stierač a ďalšiu minimálnu výbavu a ste na 20-tisícoch eur čo je 600 000 Sk)!!! No kúpi len deb**.
A to nespomínam vzhľad poslednej 3. generácie-obyčajné ostré hrany, ničím nezaujímavé, skôr to pripomína vzhľad 80 rokov. Led svietidlá a slušnú výbavu očakávajte len so slušným príplatkom.
Hlavne že škodovka ide teraz investovať milióny eur do nového vozuálu showroomov, zjavne nepochopili že zákazníka nezaujíma aký vzhľad má predajňa, ale aby nakúpil čo za primeranú cenu získal čo najvyššiu pridanú hodnotu.
Nedivím sa že prudko stúpa predaj nových Kií ceed a Hyundai. Porovnajte si výbavu a cenu so škodovkou, niet čo riešiť. kedysi ste na ulici videli samé škodovky, teraz samé zahraničné značky, fakt nechápem že tam nevyhodili cené vedenie aj s neschopným dizajnérom. Po Slovensku behá len pár nových škodoviek, úplne stratili jeden trh, ale manažéri sú spokojní....
16. 10. 2013 07:49
Re: Spekulace
Ale ale...to je blbost. Je mozne, ze se neco naslo, ale presne na techto postech se manazeri vyhazuji na hodinu, pokud jsou vyhozeni a neodchazeji sami. V posledni dobe jsme se ve firme (soucast US spolecnosti obchodovane na burze s celkem 21.000 zamestnanci) rozloucili se dvema rediteli prodeje pro nektere zeme presne takto.
Prijeli jsme s pravnikem, HR a IT clovekem, domluvili podminky odchodu a sebrali veskere pristupy do systemu a klice atd. Par mesicu zustali nasimi zamestnanci, dostali stedre vyrovnani a slo se dal. Do doby oficialniho ukonceni pracovniho pomeru jim taky zustalo auto, aby si mohli treba hledat praci... Mimochodem, na nejvyssi firemni urovni odesel jeden z 5 top lidi. Ze dne na den a zadna levota za tim.

Tezko motivovat cloveka, ktereho se rozhodnete pro vykon odvolat, obzvlast kdyz tam byl dlouho. Lepsi se rozloucit timto zpusobem, pro spolecnost mensi skoda a pro cloveka lepsi - dostane penize, cas a pri vzajemne dobre komunikaci je to v pohode.

Takze - netvrdim, ze se nemohlo nic stat, protoze i tak by samozrejme byl okamzity odchod logicky, ale ve velkych firmach se presne takhle vyhazuje. Nebo Ty vis, ze nedostali zlate padaky a dobre reference?
16. 10. 2013 00:13
Škoda něco tají?
Jestli je v tom opravdu hra vůči korejcům, pak mne napadá akorát jediné:

Pokud někdo chce podnikat, tak se nesmí bát i trochu riskovat. V případě aut, tedy nenavrhovat naprosto nudná auta a sázet na jistotu (bez ohledu na řeči některých zabedněnců na auto.cz), ale prostě trochu experimentovat.

Že třeba nová Mazda není pro řadové lidí z ulice nudné auto, jsem na rozdíl od mnohých kecálistů dávno poznal na vlastní kůži. Ale když od lidí slyším, že ten Huyndai (za poloviční cenu - dodávám já) je skoro tak hezký jak ta Mazda, zatímco škodovky, ať již nové nebo staré, si skoro nevšimne, tak by si to Pánové měli konečně uvědomit a neřídit se jen názorem pana GTI, a jeho soukmenovců - protože náš průmysl opravdu prodejní úspěch automobilů Škoda potřebuje jako sůl - o tom žádná diskuze. Jenže pokud budou donekonečna sázet jen na tradici, že to pojede nějak samo, tak se jednoho krásného dne může stát, že opravdu KIA nebo něco podobného bude dominovat našim tabulkám prodejnosti :-( (přeci jenom u Čechů stále platí, že prodává cena, nikoliv kvalita :-( ).
Avatar - vabis
15. 10. 2013 23:07
Re: Spekulace
_MT_ : jsi frajer :-! taky mě to 65535 zaujalo njn, IT kulišárnu jsem čekal, ale odkud povane vítr mě nenapadlo, vida když se umí tak se umí, všichni se klaníme ;-)
15. 10. 2013 21:54
Re: Spekulace
Uvidíme. Tohle asi pod koberec jen tak nezametou. Možná se něco i dozvíme, až to někde vyplave na povrch.