Renault Arkana konečně míří do Evropy. SUV kupé vsadí na hybridní pohon
SUV kupé původně představené pro ruský trh bude na západoevropských trzích dostupné se třemi motory. Všechny budou hybridní.
Renault konečně na evropských trzích rozšíří nabídku o SUV kupé Arkana. To poprvé debutovalo v roce 2018 v Rusku, kde se o rok později začalo také prodávat. Už od té doby se hovořilo o tom, že tento model rozšíří také evropskou nabídku značky. Nyní už víme, kdy se tak stane.
Francouzská automobilka totiž konečně oficiálně oznámila, že model Arkana bude nabízet také v západní Evropě. Start prodejů je naplánován na první poloviny roku 2021.
Spolu s tím automobilka přiznala, kterak bude vypadat evropská nabídka motorů. K dispozici budou u nás tři pohonné jednotky, přičemž všechny vsadí na hybridní pohon. Dvě z nich (TCe 140 a TCe 160) budou mildhybridní benzinové čtyřválce 1.3 TCe s 12V palubní sítí, což bude v portfoliu Renaultu novinka. E-Tech Hybrid 140 pak bude full-hybridem, stejná jednotka se už objevila v modelu Clio.
O turbodieselech pro tento model automobilka nehovoří. V Rusku je mimochodem Arkana dostupná se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW a točivém momentu 156 N.m a čtyřválec 1.3 TCe se 112 kW a 250 N.m. K dispozici je pro ruskou specifikaci pohon všech kol nebo převodovka CVT.
Obě varianty se navíc odlišují svým technickým základem. Zatímco provedení pro největší zemi světa sdílí techniku s Dacií Duster, evropská verze využije vyspělejší architekturu CMF-B, známou z Clia nebo Capturu.
Hlavním rozdílem mezi oběma modely bude interiér. Ten v případě evropského provedení využije dva digitální displeje, jeden v kapličce přístrojů a druhý pro multimediální systém. Řešení s volně stojící obrazovkou pro infotainment (7“ nebo 9,3“ podle verze) už naznačil sesterský Samsung XM3 pro jihokorejský trh, zatímco ruský model má jednodušší řešení s obrazovkou multimediálního systému zakomponovanou do palubní desky.
Automobil se řadí do kategorie kompaktních SUV. Na délku měří 4.568 mm, rozvor činí 2.720 mm, o 90 mm více než v případě Capturu. Již výchozí sportovní výraz pak dále zdůrazní nabízená varianta R.S. Line se svébytným nárazníkem s lištou inspirovanou monoposty Formule 1. Zavazadlový prostor mimochodem nabídne objem 513 litrů, respektive 438 litrů u verze E-Tech Hybrid.
Vyspělejší základ umožní nabídnout vedle elektrifikovaných motorů i ty nejmodernější bezpečnostní systémy. K dispozici bude asistent pro jízdu po dálnicích a v kolonách kombinující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go s asistentem pro udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek s výstrahou proti překročení rychlosti, kamerový systém sledující okolí vozidla nebo aktivní parkovací asistent pro paralelní, šikmé i vertikální parkování.
Renault Arkana pro evropské trhy bude vyráběn v jihokorejském závodě Busan, po boku již zmíněného Samsungu XM3.