Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterány z východního bloku táhnou. Dvě třetiny investičních aut pochází odtud

ČTK
Diskuze (3)
Mezi investory do aut roste zájem o historická auta z bývalého východního bloku. Za poslední rok tvořily 62 procent všech prodaných vozů v rámci služby Mototechna Classic.

Ta se zaměřuje právě na investiční veterány a za poslední rok prodala přes 50 vozů v hodnotě téměř 18 milionů korun. Uvedli to zástupci firmy Aures Holdings, pod kterou Mototechna Classic spadá.

Mezi premianty se tak zařadily modely, které bylo běžně možné potkávat na ulicích ještě před deseti lety. Nejvíce, celkem osm exemplářů, se prodalo vozů Škoda Favorit, ale zákazníky zaujaly i další modely Škoda, jako 1000 MB nebo 120L.

"Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál," uvedl ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik.

Nejdražším prodaným vozem Mototechny Classic byl Ford Mustang kabriolet z roku 1965 za 750.000 Kč, následovaný Škodou Felicia kabriolet z roku 1961 za 600.000 Kč. Nejdražší exemplář v nabídce Classicu, Jaguar XK 120 Alloy Roadster, byl převezený do USA, kde bude nabízený v aukci. Jeho hodnota se pohybuje okolo 8,5 milionu korun.

Jak velkým lákadlem veterány jsou, krásně ukazuje příklad Lady 2103 z roku 1978 s nájezdem 19.000 km, která se v Mototechně Classic prodala během jediného dne. Oproti očekávání budí zájem i renovovaná auta, například Porsche 914 za půl milionu nebo Škoda Rapid z roku 1987 za 270.000. Na investiční potenciál pak sázeli zákazníci, kteří pořizovali vozy, které ještě veteránského věku nedosáhly. Tyto youngtimery byly zastoupeny Škodou Felicia FUN, raritně zachovalými BMW řady 7, Mercedesem CL 500 z roku 1995 nebo třeba Lancií Delta HF Turbo. Samostatnou kapitolou pak byl vůz Lancia Kappa po bývalém prezidentovi ČR Václavu Havlovi.

Obchod s veterány je specifický po více stránkách, klasickým výkupem na pobočce Mototechna Classic pořídí pouze 20 procent vozů, zbytek aktivně vyhledává. Prodej také trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní. To je více než dvojnásobek oproti běžným ojetinám. "V současnosti nabízíme přes 20 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Vyšší počet už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelný," uvedl výkonný ředitel Auresu Petr Vaněček.

Skupina autobazarů AAA Auto a Mototechna patřící pod Aures Holdings loni zvýšila prodej ojetých aut o desetinu na rekordních 83.000. O 4000 vozů tak překonala dosavadní nejlepší prodejní výsledek z roku 2007. Skupina působí prostřednictvím více než 40 poboček v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Aures Holdings vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

ČTK
Diskuze (3)

Doporučujeme

23. 11. 2019 15:23
AAA auto
Tak se dívám na fotky a musím uznat, že v AAA auto jsou fakt profíci, co se týče leštění. Takhle nablýskaný vraky jsem ještě neviděl... Ale ten mustang opravdový krasavec. Jinak kde bych našel mototechnu classic? U nás nic takového není a to jsem v áčkách už několikrát byl. Já myslel, že je to jedna firma, ale oni sídlí někde jinde?
18. 3. 2019 09:59
Ojeté auto
Nad starými žigulíky nebo moskviči se člověk dnes spíš už jenom pousměje. Ale zase na druhou stranu, zkusme porovnat interiér těchto aut se škodovkami 120 apod. U těch ruských, pardon, sovětských :-) mnohdy nechyběly třeba hezčí výplně dveří nebo zakrývací lišty na vnitřní straně dveří, kdy pak pod okny nebylo to ošklivé studené železo. Celkově to v těchto autech vypadalo tak trochu jako v obýváku. Jen bez TV obrazovky, ty bývají v autech až dnes :-) Na ojetá auta jsem koukal i u Vans Centre, [odkaz] Mají celkem slušný výběr a jednání.
13. 3. 2019 12:57
Veterani
Čiernu Volgu 24 chcem. Na víkendové jazdenie v lete ako antistres ;-)