Víme, co chystá Benelli v roce 2007
Nový čínský majitel italské společnosti Benelli před nedávnem odhalil svůj nový marketingový plán. Prvním velkým společným krokem bude dostavění zbrusu nové továrny na výrobu motocyklů, která se nachází v italském Pesaru v blízkosti stávajícího sídla Benelli. Po dostavění výrobní haly by Benelli mohlo produkovat až 30 tis. motocyklů ročně. Do stávající továrny se přesune výroba náhradních dílů a vývojové centrum, které bude mít za úkol stavět nové prototypy se zajímavým a neotřelým designem.
Benelli na motoshow Intermot představila tři motocykly, které zahájí plánovanou expanzi. První je model 49X, malý padesátkový scooter, který byl vyvinut v blízké spolupráci s čínským Qianjiangem, expertem na malé mopedy. Pochopitelně, že motorkáři příliš neocení maličké jednostopé přibližovadlo, ale právě levné scootery se dobře prodávají a tvoří základ pro rozšiřování obchodní značky. Nižší cena osloví mladé lidi, rozšiřuje trh a buduje dealerskou síť. Benelli si za vzor bere firmu Piaggio, která právě díky podobné strategii slušně zvedla objem prodeje.
Dalším odvětvím, kam Benelli míří, je motokros. První vlaštovkou má být koncept BX, kroska se čtyřtaktním motorem o objemu 449 cm3. V plánu je i menší verze s čtvrtlitrovým agregátem a ze společného základu by mělo později vzniknout silniční verze supermoto.
Lahůdkou by měl být nový naháč s paralelním dvouválcem o objemu 756 cm3. Motor by měl vycházet ze stávajícího tříválce, který používá Benelli v modelech Tre-K, Café Racer nebo Tornado. Trh se střední třídou motocyklů (600-800 cm3) celosvětově roste, Ducati přichází s Monstrem 695, BMW nasadilo F800 atd., a Benelli by chtělo tuto vlnu zachytit se zmiňovaným třičtvrtělitrovým naháčem. Agregát by se později mohl objevit v motardu: vize Benelli je mít v nabídce něco ve stylu KTM Duke nebo Ducati Hypermotard. Třetí verzí se stejnou pohonnou jednotkou by mělo být cestovní enduro (a la Suzuki V-Strom). Stejný motor v různých motocyklech by měl snížit náklady na výrobu, což je jeden z cílů nového čínského majitele.
Benelli bude samozřejmě pokračovat s produkcí současných tříválců o objemu 900 cm3 a 1 130 cm3, včetně motocyklů Tornado, TnT a Tre-K. V plánech se objevuje i šílený cruiser, který by měl mít vidlicový šestiválec o objemu 2 400 cm3. Jednalo by se o motocykl určený primárně pro americký trh a agregát je, jak asi tušíte, složen ze dvou současných řadových tříválců.
Zdá se až téměř nemožné, aby Benelli v krátkém časovém úseku rozjelo výrobu tolika motocyklů, ale Qianjiang se nestal největším producentem motocyklů v Číně tím, že by dělal špatná obchodní rozhodnutí. Benelli má v současné době špičkové inženýry, nasazení a ambice. Nový čínský majitel dodá potřebné finance a zřejmě
se my motorkáři máme na co těšit.