Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy BiFuel: Nově i na LPG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Divize Volkswagen Nutzfahrzeuge rozšiřuje nabídku modelů Caddy a Caddy Maxi o verzi s pohonem na LPG.

Volkswagen Caddy BiFuel nabídne v tovární verzi všechny výhody, které znají majitelé aut přestavěných na LPG. To znamená především nižší provozní náklady dané nižší cenou LPG (díky nižší sazbě spotřební daně) a prodloužený akční rádius, protože autu zůstává i původní nádrž na benzin.

Nádrž na plyn je umístěna pod podlahou nákladového prostoru a nijak nezmenšuje jeho objem. Na rozdíl od dodatečných přestaveb, které používají univerzální postupy, je ale nádrž v Golf BiFuel vyvinuta přímo Volkswagenem a prošla nárazovými zkouškami. To znamená, že VW zaručuje její bezpečnost.

Motor 1,6 má navíc na rozdíl od přestaveb řídicí jednotku nastavenou přímo pro LPG. Výkon při provozu na plyn je tak 72 kW (na benzin 75 kW). Kombinovaná spotřeba plynu je 10,3 l/100 km, spotřeba benzinu má hodnotu 8,0 l/100 km. Caddy BiFuel díky 44litrové nádrži na plyn a 60 litrové nádrži na benzin ujede okolo 1100 km. Pouze na LPG se jeho akční rádius pohybuje okolo 430 km a emise CO2 jsou o 10 procent nižší.

Na německém trhu bude Volkswagen Caddy BiFuel s krátkým rozvorem nabízen od 17.625 eur (zhruba 435.000,- Kč). Brzy jej v nabídce doplní i Caddy Maxi BiFuel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 22:00
Re: 1,6
Které myslíš? Právě že VW aktuálně z nových motorů nic, co by se dalo jednoduše a účinně přestavět nemá.
17. 5. 2011 21:48
1,6
Stařičkej motor 1,6 MPI zažívá nebývalou renesanci. Otázka je proč, když mají daleko vyspělejší benziňáky k přestavbě.