Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce zlepšit vestavěné navigace. Snad i pomocí dat od Googlu

Marek Bednář
Diskuze (10)

Automobilka Volkswagen si je vědoma popularity navigačních aplikací třetích stran a s ohledem na to chce zlepšit svou vlastní navigaci. Lidé by tak nepřišli o plánování trasy včetně zastávek pro nabíjení elektromobilu.

Řada lidí upřednostňuje navigační aplikace zrcadlené ze smartphonu skrz Android Auto či Apple CarPlay, protože jsou v některých ohledech lepší než navigace vestavěné, často zejména co se týče hustoty provozu či nástrah na silnicích. Co však aplikace neumí, je plánovat zastávky u nabíječek, když člověk vyrazí na delší trasu elektromobilem.

Přesto je jejich popularita opravdu velká a to podle Axela Heinricha, šéfa inovací a architektury systémů u Volkswagenu, ukazuje, že vestavěné navigace mají rezervy. „Naše mapy a dopravní data nejsou nejlepší,“ cituje Heinricha britský web Autocar, který zprávu přináší.

Vestavěná navigace však dokáže kromě plánování zastávek pro nabíjení také odhadnout dobu, jakou bude třeba při jednotlivých zastávkách strávit nabíjením, aby člověk dosáhl cíle v co nejkratším celkovém čase.

Všechno to je potřeba samozřejmě brát s určitou rezervou, neboť ukazatele dojezdu elektromobilů bývají optimistické a navíc, není-li v cíli pomalá nabíječka, je vhodné dobít vůz se zahřátou baterií před cílem, než dojet s deseti procenty a pak druhý den ráno tvrdnout věčnost u nabíječky se studenou baterií, ovšem nějakou představu to dá. Lidem, kterým moc nevoní plánování a chtějí prostě jet, to může pomoci.

Video se připravuje ...

Aby lidé používali vestavěné navigace více, chce Volkswagen své systémy zlepšit právě po stránce mapových dat a dat o hustotě provozu. Jednou z možných cest je sdílení dat s gigantem co do map z nejpovolanějších, tedy s Googlem.

Volkswagen nyní zkoumá, jaké možnosti by taková spolupráce mohla přinést. Heinrich naznačil, že nová pravidla o kybernetické bezpečnosti v Evropské unii by mohla zákazníkům nabídnout volbu v tom, jestli a jak chtějí data z vozidla sdílet s třetími stranami.

Veškeré snahy automobilky na poli softwaru se odehrávají ve snaze napravit škody, které napáchala extrémní orientace na dotykové ovládání v modelech ID.3 a Golf VIII. generace. Vedení Volkswagenu již dříve přiznalo, že to byl krok špatným směrem. Nyní postupně navrací klasická tlačítka na volanty místo dotykových a reorganizuje infotainmenty tak, aby měly nejdůležitější funkce prioritu.

Marek Bednář
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - xxc
12. 2. 2024 19:17
Re: Jednoduché
Bezdrôtové spojenie telefónu s vonkajšou anténou je co?
Avatar - Emel
12. 2. 2024 13:01
Re: Jednoduché
Ono je toho víc...
- auta mají "ploutvičku" s GPS anténou, ale tu navigace z telefonu nevyužívá
- stejně tak telefon nemá k dispozici data typu "jak rychle auto jede" a nemůže tak třeba v tunelu kompenzovat výpadek signálu
- kamiony běžně využívají souhru navigace s tempomatem, kdy auto třeba před vrcholem stoupání lehce zpomalí s tím, že za horizontem rychlost "zdarma" naberou (nakolik je tohle zajímavé pro osobáky nevím, spíš asi není)
- ... což je jenom slabý odvar toho, co by měla zvládat autonomní jízda... což je zřejmě ten svatý grál, ke kterému to spěje a kde už řidiče - teoreticky - nebude zajímat kudy, ale jenom kam

Takže... dneska to taky vidím tak, že zrcadlené Waze je nejlepší... ale ještě to bude zajímavé.
11. 2. 2024 18:47
Ono zalezi
Ono zalezi … ja treba jedu tomtom aplikaci. Jsem na ni zvykly, je dobra.
Ale jezdil jsem v autech, jejichz nativni aplikace jsou postavene na datech tomtom a … nefunguji.

Takze evidentne jde o dve veci
1. Data o aktualni situaci
2. Algoritmus, ktery planuje cestu

Ty vestavene nemaji tak dobre algoritmy. Bez nich jsou ty data k nicemu.
Avatar - Barry Lyndon
11. 2. 2024 16:47
Re: Jednoduché
Asi tak, zároveň by to ale chtělo Google a okoličnaté aplikace nějak integrovat do systémů auta. Co je platný, že se malůvky z vestavné navigace krásně vykreslují na HUD, když po přepnutí na AndroidAuto se na HUD nic nekoná... Jako před 10ti lety bych to chápal, ale dneska... Tady se projevují dvě věci:
1. tradiční automobilky vedou strojaři, co rozumí IT jako koza petrželi
2. tradiční automobilky mají vývojový cyklus tak dlouhý, že to problémy způsobené bodem 1 dále zhoršuje
11. 2. 2024 15:16
Re: Jednoduché
Tak vzhledem k tomu, že tento odporný elektrospotřebič si normální automobilista nepořídí, mě to nijak nepřekvapuje! :-)