Volkswagen chystá nový model pro Čínu: za 10000 Euro
Rychle se rozvíjející čínský trh je velkým lákadlem pro všechny velké hráče na světových automobilových kolbištích. Volkswagen chce svou pozici v nejlidnatější zemí světa hájit nejen zastaralými a levnými vozy, ale také moderními modely, z evropské nabídky. Nejnovějším plánem je výroba zcela nového modelu vyvinutého pro čínský trh. Informoval o tom německý týdeník Automobilwoche.
Nový model musí odpovídat možnostem širokých vrstev lidí, kupujících v Číně nový automobil. Měl by být náhradou modelu Santana, což je vlastně tříprostorová verze druhé generace Volkswagenu Passat z počátku osmdesátých let. Také nový model, by měl mít prostornou karosérii robustní konstrukce.
Při vývoji nového modelu musí být kvůli minimalizaci nákladů zapojeny v maximální míře čínské zdroje, jak na straně vývojového oddělení automobilky, tak v kruhu dodavatelů. Tak bude například, podle Automobilwoche, klimatizace nového Volkswagenu dodávána výhradně čínskými dodavateli a třeba navigační systém nebude vůbec v nabídce, kvůli dodržení nákladových limitů.
Nový Volkswagen by se měl na čínském trhu objevit v roce 2009, ceny se mají pohybovat mezi ekvivalentem 10000 a 12000 Euro. Volkswagen se stal loni partnerem pekingské olympiády v roce 2008, což by mělo mít podobný efekt jako velkolepá evropská expanze korejské skupiny Hyundai-Kia, která vyvrcholí mistrovstvím světa ve fotbale příští rok v Německu.