Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen chystá revoluční změnu. Dostane nové logo!

Volkswagen chystá revoluční změnu. Dostane nové logo! Zdroj: acz

Volkswagen chystá revoluční změnu. Dostane nové logo!

Novým logem se německá značka chce definitivně odstřihnout od kauzy Dieselgate. Chce jím zdůraznit své směřování do oblasti elektromobility.

Volkswagen je dobře známý svým konzervatismem, což je jasně patrné už na jeho logu. Jednoduchý motiv písmen VW používá už od svých počátků, přičemž symbol se v průběhu let měnil jen minimálně, naposledy v roce 2012. Po šesti letech je opět čas na změnu, která má být výraznější než v minulosti!

Značka není v tak dobré kondici jako v minulosti, protože ztratila část přitažlivosti tím, jak se snaží být příliš německá, tvrdí šéf marketingu Volkswagenu Jochen Sengpiehl. To by mělo nové svěží logo změnit, firma navíc podle Sengpiehla chce vsadit na více emocí a více barev.

Nové logo německé značky má být představeno v příštím roce, přičemž automobilka na něm úzce spolupracuje s různými reklamními a komunikačními agenturami. Nově řešený marketing má rychleji reagovat na případné změny, Volkswagen navíc chce více oslovit mladé zákazníky a dokázat jim, že automobily rozhodně nejsou něco překonaného. Nové logo tak má dobře fungovat nejen na přídích aut, ale také na obrazovkách chytrých telefonů či tabletů.

Značka se ale novým logem chce také definitivně odstřihnout od emisního skandálu Dieselgate a zdůraznit své budoucí plány, které budou ve znamení rozsáhlé expanze v oblasti elektromobility. Ta má ostatně začít v době představení nového loga. Jako první má každopádně nové logo dostat osmá generace Golfu.

Sengpiehl bližší informace neprozradil, a tak můžeme zatím jen hádat, jak hodně se dnešní motiv VW změní. Volkswagen jednoduché kruhové logo používá už od svých počátků, ještě před válkou byla písmena VW obkroužena ozubeným kolem a motivem svastiky, tedy nacistického hákového kříže. Ještě během války však kříž zmizel, po válce bylo ten tam i ozubené kolo, když bylo nahrazeno jednoduchým kruhem. Postupně pak Volkswagen přešel na modrou barvu loga, která je v různých odstínech používána dodnes. Od roku 2000 se znak stal opticky plastickým, což bylo zachováno i po poslední, decentní změně, v roce 2012.