Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je 1525 dobíjecích bodů, na jeden připadá devět elektrických vozidel

ČTK
Diskuze (59)

V Česku je aktuálně na 799 dobíjecích stanicích pro elektromobily evidováno 1525 dobíjecích bodů, na jeden tak připadá devět elektrických vozidel. Proti loňsku počet dobíjecích bodů stoupl o 247, tedy o 16,2 procenta.

Vyplývá to z aktuálních údajů Centra dopravního výzkumu (CDV), výzkumné organizace v působnosti ministerstva dopravy. V ČR je nyní registrováno zhruba 13.700 elektromobilů.

"Přibližně dvě třetiny veřejných dobíjecích stanic, konkrétně 68 procent, provozují tři energetické skupiny - 39 procent stanic provozuje ČEZ, 18 procent PRE a deset procent E.ON. Veřejné dobíjecí stanice aktuálně provozuje v České republice celkem 69 subjektů, z toho devět z nich 19 a více stanic," řekl  ředitel CDV Jindřich Frič.

Celkem je v Česku podle statistik ministerstva průmyslu a obchodu kolem 7600 čerpacích stanic, veřejně přístupných je asi 4000 z nich. Drtivá většina z nich nabízí tradiční paliva, tedy benzin a naftu. Evropská komise ale navrhla, aby se auta se spalovacím motorem nemohla po roce 2035 v EU vůbec prodávat. Brusel se tak snaží zefektivnit boj proti změnám klimatu.

Z údajů Sdružení automobilového průmyslu a výrobců vyplývá, že tuzemské automobilky vyrobily od ledna do konce září zhruba 91.000 elektromobilů a plug-in hybridů, loni to bylo za celý rok zhruba o 40 procent méně. Auta do zásuvky se tak v současnosti na celkové tuzemské produkci osobních vozů podílí 10,9 procenta, loni to bylo méně než pět procent.

Výrobu aut v Česku letos omezuje nedostatek čipů, kvůli kterému se nevyrobí zhruba 250.000 aut. Například u Škody se s ním potýká zejména Octavia, zatímco výroba elektromobilů Enyaq běžela až do současné odstávky bez omezení a menší omezení byly i u Superbu. Důvodem jsou vyšší marže, které automobilka u těchto modelů má.

Centrum dopravního výzkumu dnes také zveřejnilo anketu týkající se zvyklostí při dobíjení elektrických vozidel. "Zatím se jí zúčastnilo přes 230 respondentů, z nichž 84 procent tvořili majitelé bateriových elektrických vozidel a 16 procent pak majitelé vozidel plug-in hybridních," uvedl Lukáš Kadula z CDV.

"Přibližně 30 procent respondentů nabíjí bateriová elektrická vozidla téměř denně doma, necelá desetina respondentů pak doma nenabíjí vůbec, 55 procent respondentů nabíjí na pracovišti. Na první pohled odlišná, nikterak však neočekávaná, je situace v případě dobíjení plug-in hybridních vozidel, kde více než 70 procent respondentů dobíjí téměř denně doma," sdělil Kadula. Dodal, že 37 procent provozovatelů využívá k dobíjení elektrických vozidel elektřinu vyrobenou z fotovoltaické elektrárny.

Počet dobíjecích bodů pro elektromobily v ČR v jednotlivých letech
2021 1525
2020 1278
2019 754
2018 463
2017 286
2016 202
2015 132
2014 105
2013 83
2012 59
2011 11
ČTK
Diskuze (59)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
29. 10. 2021 15:27
Re: Kolik
mi je docela jedno, kdo čeho kolik prodá. Já mám rád cekem unikátní auta. Docela mi vadí, když na velkém parkovišti mám hledat svoje auto a když jej z dálky najdu, tak zjistím, že se jen podobá tomu mému.
Takže "maloseriová" Tesla model S mi plně vyhovuje.
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2021 14:27
Re: Kolik
Tak jemu s iPace paci kvoli nieco inemu, nie jeho uspechu. Ani Alfa Romeo auta neboli najpredavanejsie, najspolahlivejsie alebo najelpsie a maju obrovsky fanklub postavacov vedla cesty :)

Ten link je odveci vzhladom na EV, hlavne ked je momentalne najpredavanejsie auto Europy EV :) iPace je neefektivne EV co je az oximoron :) a to ze je neuspesny, stratovy a drahy je problem Jaguaru, nie EV.
Avatar - Barrichello
29. 10. 2021 13:42
Re: Kolik
Ne ten link fakt není od věci. Ten je to tom, jak Jaguaru ta sázka na elektro těžce nevyšla a lidi to nekupují :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
29. 10. 2021 13:41
Re: Kolik
Jo hodně jich přibylo a začínaj se objevovat i GMC Sierra
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2021 11:56
Re: Kolik
:D Ako si prosim ta prisiel na tych 681 tisic? Asi nechapes rozdiel a jednoduchost nabijacky ktora moze byt a bude na kazdom rohu a hlavne v domacnostiach ktore pokryju polovicu naroda, na rozdiel od cerpacky ktora potrebuje velku a drahu pridavnu infrastrukturu ktora potrebuje narocnu obsluhu, drzbu a pravidelne dodavky paliva a ludia ju doma nemaju.. kym toto nepochopis, nebude ti pocet nabijaciek davat zmysel a ten pocet je iba taky aky skutocne treba, lebo ak by bol dopyt vacsi, rastli by ako huby po dazdi kedze to je paradny biznis pre dodavatelov.