Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GT Sport: A to se vyplatí…

Miro Mihalik
Diskuze (91)
Proč nemají automobilky v lásce tuning? Věřte, není to postaveno jen na tvrzení, že se tuneři pletou do techniky. Ve skutečnosti výrobcům vadí, že jim berou zisky, které jsou rok od roku závratnější.

Podle studie zveřejněné v Německu se v minulém roce vyšplhal obrat s tuningovými doplňky na 4,6 miliardy eur, což jsou data, která přišla od 800 společností zaměstnávajících 19 000 lidí. Poměr exportu (v luxusním segmentu se dere kupředu Rusko) a prodeje na domácím trhu je přibližně 1:1. Přitom 78 procent všech dotázaných fanoušků upravených automobilů nechá v obchodech do 7500 eur a zbytek převede ze svých účtů na tuningové firmy stále pozoruhodnou částku – do 2500 eur.

Samozřejmě, že největší zisky plynou do kapsy producentů dílů, ale ani automobilky se nechtějí ztrapňovat. Mimochodem, víte, která značka je v Německu neupravovanější? Kdo říká, že Volkswagen, trefil hřebík. Má třetinový podíl na trhu a je s malým odstupem pronásledován úpravami vozů Opel a BMW.

A když už jsme u toho kvízu – otázka za 500: Kterýpak model je asi nejžádanější? Jasně, Golf. Takže dotaz, proč Volkswagen představil ve svém výrobním programu model GT Sport, je prakticky bezpředmětná.

Prostě využil příležitost, že jméno GT, ve spojení s novými motory TSI, si rychle získalo reputaci i vedle známějšího označení GTI. Marketing už jen zdůvodnil, proč do tohoto vozu nabízet i dieselové jednotky a proč je důležité upozornit na změnu novým označením (je možné, že zákazníkům se GT a GTI pletlo).

GT Sport jezdí na upraveném podvozku a 17palcových kolech odlévaných z hliníkové slitiny, které jsou nazuté v pneumatikách se šířkou 225 mm. Součástí výbavy je kupříkladu automatická klimatizace Climatronic i střešní okno. Ohledáním karoserie naleznete komponenty z programu Volkswagen Individual, tedy jiné nárazníky, přední s integrovaným spoilerem, a decentně „zadýmená“ skla předních i zadních světel. Interiér zdobí sportovní sedadla a kůží čalouněný volant, řadicí páka i madlo ruční brzdy.

Na rozdíl od původní verze GT (slučuje se s modely s označením Sportline na právě nově vzniklé označení GT Sport) může být novinka poháněná nejen přeplňovanou čtrnáctistovkou, ale pod kapotu se celkově objeví 5 zážehových a 3 dieselové motory. A protože Volkswagen mluví o cenovém zvýhodnění až 1500 eur ve srovnání s běžným Golfem napěchovaným stejnou výbavou, jméno GT Sport lze chápat jako nový balíček výbavy.

Miro Mihalik
Diskuze (91)
9. 6. 2007 00:07
Re: Pre tych co v tom vidia nudu
Opravy a navstevy v servisoch idu ruka v ruke so spolahlivostou takze skus sa pozriet na [odkaz]
ako je na tom so spolahlivostou FIAT a hned zistis ze FIATY nemusia zvolavat - majitelia ich tam posielaju sami. ;-)
8. 6. 2007 18:04
Re: Pre tych co v tom vidia nudu
Vy jste dvojčata? >:D
8. 6. 2007 17:17
Re: Nula
viz příběh o ceruzce od kolegy diskutéra
8. 6. 2007 17:15
Re: Nula
Design se dělá PŘEDEVŠÍM proto, aby věc byla funkční. Estetická stránka věci je na druhém místě. To neznamená, že je nedůležitá. Jen jsem ti popsal proces jakým design vzniká. Když si v tom neumíš najít to, co jsem tím myslel, otevři si školu a začni to učit po svým. Třeba na tom zbohatneš.
8. 6. 2007 17:01
Re: Nula
Ne není to jasný. Vůbec. Ty písmena, o kterých já mluvím vznikají pořád. Včera, dneska, zítra taky nějaký vznikne. Vychází to z faktu, že všechno v designu je něčím inspirovaný. Něco lidským tělem, něco faunou, něco flórou atd. A ti designéři, kteří ta auta kreslí čerpají ze svých zkušeností, co kde viděli a snaží se to posouvat k dokonalosti. Problém těch designérů, kteří kreslí Golf je v tom, že už moc kam posunout nejde. To auto je prostě propracovaný do detailu. Tam nenajdeš prvoplánovou líbivost. To tě zklamu. Tu hledej u jiných. Myslím těch, u kterých je každá generace nový pokus.. a pak další... a znovu... a pořád to nejde...