Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf: Konec 2,0 TDI (81 kW) na českém trhu, vládu přebírá 1,6 TDI a nový BlueMotion

28. 10. 2009 • 12:50
81
402
Zobrazit náhledy (81)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Z nabídky Volkswagenu Golf na dobro zmizel motor 2,0 TDI o výkonu 81 kW. Jeho místo zaujímá nový 1,6 TDI se 77 kW včetně verze BlueMotion Technology, čerstvá je také výměna motoru 1,6 MPI za 1,2 TSI.

Nový turbodiesel 1,6 TDI je o 4 kW slabší než dosavadní dvoulitr s 81 kW. Vedle toho je při shodném maximu točivého momentu 250 Nm úspornější (kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km místo 4,9 l) a má nepatrně horší akceleraci. Úměrně ke slabší dynamice je nižší i jeho cena, ve výbavě Trendline stojí 465.900,- Kč, tedy o 4 tisíce Kč méně. V nabídce je s pětistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým DSG a také v úspornější verzi BlueMotion Technology, která má kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km.

V průběhu října došlo také k obměně na straně zážehových agregátů. Starší agregát 1,6 o výkonu 75 kW byl nahrazen přeplňovaným 1,2 TSI se 77 kW. Ten má maximum točivého momentu 175 Nm (+27 Nm) a kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km (-1,4 litru). Ve srovnání se starší pohonnou jednotkou je dražší o 9 tisíc Kč (413.100,- Kč). Ceny ostatních motorizací zůstávají od léta nezměněné.

Volkswagen Golf třídveřový - ceny benzinových motorizací (říjen 2009)
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/500077/500090/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800175/1550-4100200/1500240/2000
Max. rychlost [km/h]172190 (190)200 (200)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,910,6 (10,6)9,5 (9,5)8,0 (8,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,7 (5,8)6,2 (6,0)6,3 (6,0)
Cena Trendline [Kč]359.900,-413.100,-
(461.800,-)
449.900,-
(503.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-473.900,-
(522.500,-)
510.700,-
(564.400,-)
566.000,-
(619.800,-)

Nižší výbava Trendline obsahuje sedm airbagů (tzn. včetně kolenního), ESP, poloautomatickou klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, světla pro denní svícení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách.

Highline k tomu přidává palubní počítač Plus, tempomat, 16palcová litá kola, zpětná zrcátka v barvě karoserie, potahy sedadel v kombinaci Alcantara/látka, bederní opěrky na předních sedadlech, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a středovou loketní opěrku vpředu i vzadu.

Volkswagen Golf třídveřový - ceny dieselových motorizací (říjen 2009)
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI
BMT
2,0 TDI2,0 TDI
4Motion
Převodovka5M5M (7DSG)5M6M (6DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]15601598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/4400103/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]178189 (189)190209 (207)206
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,3 (11,2)11,39,3 (9,3)9,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,5 (4,7)4,14,9 (5,4)5,5
Cena Trendline [Kč]439.900,-465.900,-
(519.800,-)
478.900,-521.700,- (575.500,-)563.100,-
Cena Highline [Kč]-526.700,-
(580.600,-)
-582.400,- (636.300,-)623.900,-

Volkswagen uvádí všechny ceny pro třídveřovou karoserii. Druhý pár dveří je ovšem možné získat v podobě zvýhodněných balíčků. Pro Trendline jako paket Comfort za 4.900,- Kč (pět dveří, malý kožený paket a kliky a zrcátka v barvě karoserie) nebo pro Highline také za 4.900,- Kč společně s dvouzónovou klimatizací Climatronic. Pro Trendline je v nabídce také paket All In za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, litá kola, tempomat a alarm.

V nabídce je také verze GTI (2,0 TSI/155 kW, 690.800,- Kč) a GTD (2,0 TDI/125 kW, 655.800,- Kč). Příchod Golfu R na český trh je očekáván až po Novém roce.

Související články

Témata
1. 11. 2009 19:17
Pre Mišiaka
No, že si medzičasom "upadol" do vulgarizmu a nazval ma Hyenou, za to Ti ďakovať nebudem, len ma mrzí, že nevieš spolu s Klaudiom a zvyškom ovládať emócie, keď Ti už doju argumenty treba redšej ostať ticho...

k tým testom

1) Dekra testy robia profesionály a skutočný odborníci a rovnako Dekra je inštitúcia, ktorú by som si asi ja nedovoli spochybňovať. Kto si pozrel odkazy, ktoré som uviedol, jednoducho musí uznať postavenie Golfa v nižšej strednej a len hlupák ho ide popierať. Ešte raz upozorňujem na počet testovaných Golfov (alebo rozsah súboru).

2) Pokiaľ ide o TUV, mne to rozpisovať nemusíš, poznám to naspamäť, ale dobre že si si dal námahu a uviedol podrobné výsledky, ja to len zhrniem a naznačím Ti, o čom boli moje predchádzajúce príspevky, aby si sa takéto testy naučil "čítať":

Takže výsledky nižšej strednej pre počet km nad 100 tisíc (vtedy sa totiž už spoľahlivosť auto určite prejaví) v tvare najazdené km/vážne poruchy:

Corola: 102 000/10.4%; pre 117 000/15.7% takže ak lineárne interpolujem, dostávam pre 112 000/13.93% poruchovosť

Mazda 323 (keďže M3 pochopiteľne ešte nie je testovaná pre také obdobie): 100 000/16.9%

Honda CIvic: 109 000/15.4%

Ford Focus: 114 000/15.6%

Megan: 103 000/16.9%

Opel Astra: 110 000/17.4%

VW Golf: 112 000/14.5%

Takže ak to zhrniem do poradia (% sa dajú uviesť le pri Corole a Golfe, kde je to dané na rovnaký počet km, poradie ostatných áut však viacmenej jasne vyplýva z uvedených čísel):

1. Corola 13.9%
2. VW Golf 14.5%
3. Ford Focus, resp. narovnako s Golfom približne
4. Honda Civic
5. Opel Astra
6. Megan
7. Mazda 323

Dosť zlé umiestnenie pre Japoncov, keď to dáme na počet najazdených km a nie na počet rokov, však? Mimochodom pozornému čitateľovi určite neujde, že tieto výsledky sa dosť zhodujú s Dekra testami, ktoré sú robené na počet km. V dekra testoch jasne dominuje Golf, tesne za ním je Toyta a približne na jeho úrovni je Focus. Tu je prvá Toyto a tesne za nou Golf s Focusom. Takže asi tak. Ďalej je asi dokazovanie zbytočné.

3) Chceš ADAC? tam sa testoval Golf V na 200 000 km, ktoré prešiel bez chyby, v druhej polovici testu došlo k nepodstatnej poruche na elektronike, neviem nájsť pôvodný test, ale aspoň toto si prečítaj:
[odkaz]

S pozdravom, ďalej sa budeme baviť, ale len vecne a slušne.
Avatar - saldy
31. 10. 2009 16:48
Re: Motor 1.6TDI + pouze 5st manuální převodovka
6st. převodovka bude určitě v 92kw verzi, u některých maloobjemových aut je 6ti kvalt spíš marketingový trik ale do tohoto motoru jistě patří, golf si tuhle divnou politiku zřejmě i dnes může dovolit.
Avatar - white label
31. 10. 2009 13:49
Re: Golf uz nie je legenda..
Jsem úplně na prášky z toho jaké auto máte údajně doma a jak stopro víš, co mám v garáži já... >:D
Ty jsi opravdu buď ještě "dítě", nebo extrémně dětinský...
Kritizuj si co chceš a jak chceš, jen se to tu nesnaž vydávat za obecně známé pravdy...
U té čtvrté generace si nenašel žádnou odpověď na mé podložené argumenty, tak tu raději mlátíš prázdnou slámu...
Ale máš zřejmě čas ještě dozrát... ;-)
31. 10. 2009 13:20
Re: Golf uz nie je legenda..
No ty jedine co robis je ze napada vsetkych ktori povedia nieco neutralne alebo negativne na tvoju modlu golfa. Takze tu by som nevidel problem z nasej strany ze sme vulgaristi ale z tvojej ze nedokazes prijat nic kriticke na golfa.. A neboj sa ja uz mam na to mat vlastne auto aj o triedu vyssie ako ten golfik tvojich rodicov. Na viac asi nemate tak nevadi.. Ved aj ten golfik posluzi aj ked je to 1,4. A pozdravuj v skole a nech sa dari na prijimackach na strednu... Tvoj vek sa da ahko odhadnut podla inteligencie tvojich prispevkov..
Avatar - white label
31. 10. 2009 11:58
Re: Golf uz nie je legenda..
Prober se, nikde jsem nepsal, že Golf, nebo nějaké jiné auto je nejlepší! Tyhle absolutní pojmy používají především právě ti puberťáci, kterým chybí argumenty a musí se snižovat k výrazům typu "HYENY".
I přes své zjevné a dlouhodobé problémy s vlastním myšlením, číst umíš, takže si laskavě přečti celé vlákno znovu a možná ti časem dojde, kdo tady používá skutečné argumenty a kdo si je plete se svými dojmy a informacemi typu jedna paní povídala...
Když člověk narazí na "myslivnu" tvého formátu, memůže ho nenapadnout, že ten "svět" je vlastně pořád (relativně) dokonalý...
Problémy, které ti "koncern" zjevně způsobuje, hoď klidně za hlavu a řeš daleko podstatnější problémy, práce jen se sebou máš dost minimálně do konce svého života...tak hodně štěstí... ;-)

P.S. A začni třeba tím, že to zkusíš bez těch vulgarismů a časem přidáš i nějaký ten věcný argument... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud