Volkswagen Golf Variant TGI: Plynové kombi stojí 468.900 Kč
Volkswagen v České republice prodává již dlouho nejvíce nových aut na stlačený zemní plyn (CNG). Podle statistik SDA bylo loni zaregistrováno 241 osobních a 16 užitkových vozů této značky, které jej spalují. Golf Variant TGI je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1,4 l, který poskytuje největší výkon 81 kW. Na 100 km jízdy spotřebuje 3,5 kg plynu, výrobce udává objem vypouštěných emisí CO2 na hodnotě 95 g/km. Do nádrže se vejde celkem 15 kg pohonné látky. Dojezd na oba druhy paliv je tak až velmi působivých 1.360 km, padesátilitrová benzinová nádrž zůstala zachována. Jeden kilometr při dnešních cenách zemního plynu vyjde na zhruba 90 haléřů. Auto se prodává výhradně s úsporným balíčkem BlueMotion, tedy hlavně s o 15 mm sníženým podvozkem.
Golf Variant TGI stojí 468.900 Kč. Oproti 1.4 TSI/90 kW, který přijde ve výbavě Comfortline aktuálně na 457.900 Kč, připlatí zákazník jen 11 tisíc korun. Má to ale jeden dost podstatný háček, za tyto peníze dostane chudší výbavu Trendline. Zákazník tedy v tomto případě musí oželet v základu patnáctipalcová litá kola, lepší rádio s CD, kožený volant, tempomat, výškově nastavitelné přední sedačky (má ji pouze řidič) a bederní a loketní opěrky. Nepřijde však o sedm airbagů, dvouose nastavitelný volant, dojezdovou rezervu, povinné elektronické asistenty včetně bonusové elektronické uzávěrky diferenciálu XDS a rozpoznání únavy, automatickou klimatizaci, elektrická okna, centrální zamykání, start-stop, kontrolu tlaku v pneumatikách, jednoduchý palubní počítač a úchyty Isofix. Comfortline stojí 503.900 korun, tedy o 46 tisíc korun více. Dovozce tak nabízí plynový Variant ve stejné cenové hladině s dieselem 1.6 TDI BlueMotion/81 kW, zde v té samé specifikaci. Stupeň Highline pak přijde na 531.900 korun. K oběma vyšším se dá připlatit i 60 tisíc korun za dvouspojkovou převodovku DSG.
Kvůli instalaci plynových nádrží má plynový Golf vzadu jen jednoduchou vlečenou nápravu místo víceprvkové u ostatních zážehových přeplňovaných čtrnáctistovek. Lze ho již objednávat, první zákazníci si však na své vozy počkají až do přelomu května a června. Pochopitelně se očekává zájem hlavně mezi firmami. Problémem je zatím nedostatek CNG stanic u nás, těch veřejných je v tuto chvíli jen 51. Podle Zdeňka Prokopce, předsedy představenstva Asociace NGV v nejbližší době přibudou další čtyři.