Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Variant TGI: Plynové kombi stojí 468.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Volkswagen uvádí na český trh Golf na zemní plyn. Je k dispozici pouze jako kombi Variant ve třech výbavách.

Volkswagen v České republice prodává již dlouho nejvíce nových aut na stlačený zemní plyn (CNG). Podle statistik SDA bylo loni zaregistrováno 241 osobních a 16 užitkových vozů této značky, které jej spalují. Golf Variant TGI je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1,4 l, který poskytuje největší výkon 81 kW. Na 100 km jízdy spotřebuje 3,5 kg plynu, výrobce udává objem vypouštěných emisí CO2 na hodnotě 95 g/km. Do nádrže se vejde celkem 15 kg pohonné látky. Dojezd na oba druhy paliv je tak až velmi působivých 1.360 km, padesátilitrová benzinová nádrž zůstala zachována. Jeden kilometr při dnešních cenách zemního plynu vyjde na zhruba 90 haléřů. Auto se prodává výhradně s úsporným balíčkem BlueMotion, tedy hlavně s o 15 mm sníženým podvozkem.

Golf Variant TGI stojí 468.900 Kč. Oproti 1.4 TSI/90 kW, který přijde ve výbavě Comfortline aktuálně na 457.900 Kč, připlatí zákazník jen 11 tisíc korun. Má to ale jeden dost podstatný háček, za tyto peníze dostane chudší výbavu Trendline. Zákazník tedy v tomto případě musí oželet v základu patnáctipalcová litá kola, lepší rádio s CD, kožený volant, tempomat, výškově nastavitelné přední sedačky (má ji pouze řidič) a bederní a loketní opěrky. Nepřijde však o sedm airbagů, dvouose nastavitelný volant, dojezdovou rezervu, povinné elektronické asistenty včetně bonusové elektronické uzávěrky diferenciálu XDS a rozpoznání únavy, automatickou klimatizaci, elektrická okna, centrální zamykání, start-stop, kontrolu tlaku v pneumatikách, jednoduchý palubní počítač a úchyty Isofix. Comfortline stojí 503.900 korun, tedy o 46 tisíc korun více. Dovozce tak nabízí plynový Variant ve stejné cenové hladině s dieselem 1.6 TDI BlueMotion/81 kW, zde v té samé specifikaci. Stupeň Highline pak přijde na 531.900 korun. K oběma vyšším se dá připlatit i 60 tisíc korun za dvouspojkovou převodovku DSG.

Kvůli instalaci plynových nádrží má plynový Golf vzadu jen jednoduchou vlečenou nápravu místo víceprvkové u ostatních zážehových přeplňovaných čtrnáctistovek. Lze ho již objednávat, první zákazníci si však na své vozy počkají až do přelomu května a června. Pochopitelně se očekává zájem hlavně mezi firmami. Problémem je zatím nedostatek CNG stanic u nás, těch veřejných je v tuto chvíli jen 51. Podle Zdeňka Prokopce, předsedy představenstva Asociace NGV v nejbližší době přibudou další čtyři.

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
4. 2. 2014 19:05
Re: GVIIxOIII CNG
[odkaz]
29. 1. 2014 06:16
Re: GVIIxOIII CNG
Takže 1 kg CNG zabere přes 6 litrů? To celkem čumím...
Tak samozřejmě záleží na tlaku, ale to je docela handicap... Že to zabere takového místa.
28. 1. 2014 15:05
Re: GVIIxOIII CNG
Dělá nové atmosférické 1,4 a 1,6, jsou už nějakou dobu v prodeji, ale v EU je nekoupíš. A asi se nikdy do nabídky nedostanou. Ty jsou určené pro Rusko, Brazílii, Čínu atd. Jsou to více méně ty stejné motory, jaké tu máme my, jen bez turba a příslušenství, které k němu patří. Podle trhu se může lišit i použité řešení pro redukci emisí.
Avatar - Choochoo
28. 1. 2014 10:14
Re: GVIIxOIII CNG
Take se mi zadlo ze jsem videl nakresy s nadrzemi mezi koly. Ke zvetseni kufru nedoslo oproti jinym take prej z duvodu ze tam maj byt tyto nadrze na CNG. Takze bych si na kombinaci CNG a viceprvek moc nevsadil. Dokud to ale neni v prodeji tezko rici co bude pravda.

Jinak jsem zaslechl, ze VW dela na atmosfericke 1,6. Nevite nekdo co je na tom pravdy?
28. 1. 2014 09:49
Re: GVIIxOIII CNG
Počkal bych ještě na OIII. ;-) Výkonově ano.Pod 90 KW u Golfu a do 110 KW u OIII je tam torzka.Ale u CNG jsem četl,že tam bude multilink.