Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen I.D.: Elektrická budoucnost Wolfsburgu je tady

David Bureš David Bureš 28. 9. 2016 • 23:06
16
6
Zobrazit náhledy (16)
Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D.
Základem konceptu I.D. je nová platforma určená pro elektrické vozy, automobil údajně zvládne po nabití baterií ujet až 600 kilometrů.

Ještě před oficiálním odhalením na letošním pařížském autosalonu Volkswagen uvolnil informace o očekávaném elektrickém konceptu. Jmenuje se I.D. a prezentuje elektrickou budoucnost wolfsburské značky.

V oblasti elektromobilů má totiž Volkswagen velké plány. Do roku 2025 chce automobilka prodávat milion aut s elektrickým pohonem ročně, přičemž tomuto cíli pomůže celá řada elektrických modelů.

Jedním z nich bude právě i automobil vycházející z konceptu I.D, s nímž se počítá pro rok 2020. Bude se jednat o kompaktní automobil, který v nabídce bude stát po boku golfu.

Paleta elektrických vozů bude postavena na základech nové modulární platformy speciálně navržené pro tento typ pohonu. V případě konceptu I.D. zajistí dojezd 400 až 600 kilometrů, podle aktuálních podmínek. V útrobách pak pracuje elektrický motor o výkonu 125 kW, který zajistí více než dostatek síly.

Vedle pohonu I.D. naznačuje také design budoucích elektrických volkswagenů. Ty mají být jasně rozeznatelné, aby na první pohled daly najevo svůj pohon. I.D. dokazuje, že to bude pravda, protože ve srovnání s dnešními vozy VW je opravdu jiný. Tvary jsou futuristické a hlavně myslí na perfektní aerodynamiku. Ta je u elektroaut obzvlášť potřeba, pro zajištění co nejvyššího dojezdu.

Vedle moderního pohonu a designu elektrovozů I.D. prezentuje práce Volkswagenu na zavedení autonomních vozidel. Koncept je vybaven systémem automatického řízení, který chce automobilka uvést do prodeje od roku 2025. VW autonomní režim vymyslel do posledního detailu, I.D. po přepnutí do automatické jízdy odsune volant k palubní desce, aby maximálně uvolnil prostor pro řidiče. Sama kabina přitom bude velice prostorná, Volkswagen tvrdí, že velikostně bude srovnatelná s vozidly střední třídy, tedy o segment většími.

To je zatím vše, více informací o konceptu Volkswagen uvolní zanedlouho, buď v rámci dnešního koncernového večera, nebo v rámci zítřejší oficiální premiéry přímo na výstavišti v Paříži. Můžete počítat však s tím, že jakmile o autě budeme vědět více, budeme vás o něm informovat. Z hlediska budoucnosti je totiž nadmíru důležitý, automobilka hovoří o podobné revoluci, jakou byl kdysi Typ 1 (brouk). Jeho platformu totiž mají použít elektromobily napříč VW Group, tedy i ty s logem Škoda.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
29. 9. 2016 12:22
A co odbyt?
Hlavně jestli má VW "vymyšlené" kdo ty miliony jejich elektromobilů bude kupovat... >:D
Avatar - pumpkin
29. 9. 2016 11:32
Re: Vypada
To je krásne prirovnanie, potešilo. :-)
28. 9. 2016 18:48
Ty baterky pro 125 kW elektromotor
zatím asi nebudou a nebudou ani za 4 roky.

Vše ostatní, kromě baterek je již vymysleno. :-)
28. 9. 2016 18:43
Re: A co baterky???
VW má zatím jen koncept pro investory. Teď má 4 roky na to, aby to vymyslel a vyrobil.
28. 9. 2016 18:40
A co baterky???
A kolik posbíral VW Nobelovek, za nové baterky???

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku