Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID. R je připraven na rekordní jízdu na Nordschleife. Bude nejrychlejším elektrovozem?

David Bureš David Bureš 23. 4. 2019
54
16
Zobrazit náhledy (54)
Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Po Pikes Peaku se Volkswagen ID. R po několika úpravách pokusí dobýt další slavnou trať, Severní smyčku Nürburgringu.  

Volkswagen letos začne prodávat prvního zástupce své nové elektrické rodiny ID., kterou propaguje i prostřednictvím speciálu ID.R. Ten se loni stal nejrychlejším automobilem na závodě do vrchu Pikes Peak vůbec, s rekordním časem 7:57,148, a letos bude chtít pokořit Severní smyčku Nürbugringu. Zcela jiný profil trati si vyžádal notné úpravy, automobilka však už hlásí, že je Volkswagen ID. R na rekordní jízdu v Zeleném pekle připraven.

„Evoluce auta pro rok 2019 posunula všechny aspekty technologie na další úroveň. To platí hlavně pro elektrické ústrojí, které se před pokusem na Nürburgringu stalo ještě účinnější. Použili jsme počítačové simulace, abychom vyvinuli na míru upravené řízení energie,“ říká François-Xavier Demaison, technický ředitel závodní divize Volkswagenu.

360p720p

Vývojáři se především zaměřili na optimální kontrolu elektromotorů a využití rekuperace brzdné energie, aby při jízdě auto co nejefektivněji využívalo energii. Hlavně naladění rekuperace je hodně důležité, protože se musí zkombinovat s funkcí mechanické brzdy pro co nejúčinnější zpomalování.

O pohon se i na Nürburgringu postarají dva elektromotory se systémovým výkonem 500 kW, každý pohánějící jednu nápravu, které čerpají svoji energii ze dvou propojených modulů lithium-iontových baterií. Auto pracuje s napětím 850 voltů, což si vyžádalo speciální kabely.

360p720p

Zatím poslední testy Volkswagenu ID. R proběhly na francouzských okruzích Alés a Le Castellet (Paul Ricard), kde vedle elektrického ústrojí byla zkoušena i přepracovaná aerodynamika. Před samotnou jízdou pak vůz čekají ještě další simulované testy.

K samotnému pokusu o rekord má dojít někdy v průběhu letošního léta, za volant ID. R se stejně jako na Pikes Peaku posadí zkušený francouzský závodník Romain Dumas. Ten má za úkol zajet takový čas, aby se ID. R stalo nejrychlejším elektromobilem na Severní smyčce. Tento titul zatím drží čínský projekt Nio EP9, s časem 6:45,90.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Vylepseni povesti
Šimpanz
| 23. 4. 2019
Ale Chiron je především luxusní superrychlé GT, nikoliv speciál na překonávání rekordů na ringu nebo jiném okruhu. Nikdy jsem od Bugatti neslyšel, že Chiron je lepší na okruhu než 918 nebo Aventador. Koenigsseg má také velký výkon a může hravě drtit 918 nebo P1 v přímce, ale jakmile došlo na NS nikdy nic nepředvedl (tedy vyjma pár karambolů). Ono stavět auto, které jede přes 400 a zároveň bude dobré na okruhu je svým způsobem protimluv. Už třeba jenom pneu, vysokorychlostní Micheliny pro Chiron nejsou zrovna lepivé a vhodné na okruh, jsou prostě stavěné na to aby se ve 420 neroztrhly a dtto třeba aerodynamika. Vrchol sériové produkce VW na ringu je ta 911, 918 nebo Aventador, vrchol sériové produkce VW v luxusních GT je Chiron. Míchat tyto věci do jedné bramboračky je nesmysl.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: To jsou samý rekordy,
WinDiesel
| 23. 4. 2019
… on už chce na ten Mars :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
Re: Re: To jsou samý rekordy,
WinDiesel
| 23. 4. 2019
... brzdy se přehřejí …. jo při jízdě do vrchu nejsou brzdy tak potřeba … :-! :-! :-!
Avatar - J@W
Re: Re: Re: Re: To jsou samý rekordy,
J@W
| 23. 4. 2019
V poho.... příteli. :-)
Re: Re: Vylepseni povesti
LandHodor
| 23. 4. 2019
Nj pral bych si videt vrchol seriove VW produkce, Bugatti na ringu. Taky je to hypersport jako 918, P1, Koenigsegg, a tvrdi se dlouho ze ten nejlepsi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku