Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen kvůli elektromobilům propustí desetitisíce lidí

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 10. 2016 • 11:27
16
33
Zobrazit náhledy (16)
Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D.
Volkswagen plánuje představit první produkční elektromobil už v roce 2020. Rozsáhlé změny ve výrobním programu si vynutí masivní propouštění.

Německá automobilka Volkswagen bude muset v příštích letech kvůli většímu zaměření na vozy s elektrickým pohonem zrušit desetitisíce pracovních míst. Uvedl to podle listu Frankfurter Allgemeine Zeitung personální ředitel Volkswagenu Karlheinz Blessing.

„Nejde o zrušení pár stovek pracovních míst," řekl listu Blessing. „Celosvětově to bude pětimístné číslo," dodal. K rozhodnutí Volkswagenu začít se více soustřeďovat na elektrický pohon přispěl skandál kolem falšování testů emisí naftových vozů.

Automobily s elektrickým pohonem se podle listu skládají z méně součástek než vozy se spalovacím motorem. „Pro výrobu tak v dlouhodobém horizontu budeme potřebovat méně pracovníků," upozornil Blessing. Potvrdil však, že vedení firmy se hodlá vyhnout nucenému propouštění zaměstnanců.

Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh tento měsíc uvedl, že automobilka by mohla po dobu deseti let rušit až 2500 pracovních míst ročně prostřednictvím předčasných odchodů zaměstnanců do penze. V současnosti Volkswagen po celém světě zaměstnává přes 610.000 lidí.

Související články

Témata
31. 10. 2016 10:27
Re: Co mě zaujalo ...
No mene soucastek - ono treba invertor a baterka samy o sobe jsou slozita a draha zarizeni se spoustou soucastek. Pricemz baterka je porad gro v cene.... baterka do UP stoji vic nez vyroba celeho spalovaciho upu...
31. 10. 2016 10:17
Re: Co mě zaujalo ...
No tech 10 000 EUR budou spise vyrobni naklady, nez cena dodavky....
Ono totiz mezi vyrobnimi naklady auta a cenikovou cenou je propastny rozdil.
Vyrobni naklady spalovaciho UP se urcite vejdou do 100 000kc, ceniky zacinaji lehce nad 200 000. Tj pokud do UP narvete baterku blbych 20 kWh, ktera sama o sobe stoji 100 000 (tj stejne jako cele spalovaci auto), do toho pridate dalsi vicenaklady souvisejici s relativne malou serii, preskolenim servisu apod, tak cenikova cena 600 000 najednou dava smysl (predevsim je to plne vybavena verze)...
Avatar - Ondore
31. 10. 2016 01:26
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
@chytrak1: Máš pravdu v tom, že počet zamestnancov sám o sebe nič nehovorí. Ale porovnal som 3 firmy z rovnakého odvetvia - automobilky. Všetky tri sú na špici, všetky sú si veľmi blízke aj v počte predaných áut a je slušný predpoklad, že budú mať hodne podobného - výrobu, organizačnú a výrobnú štruktúru, úroveň automatizácie, podobne náročné technológie a pod.

Uznávam, netuším, čo si vw vyrába sám a čo rieši dodávateľsky. Ak je ale najdrahší (najvyššia priemerná cena / auto), má 2x viac zamestnancov a súčasne najnižší profit z predaného auta, tak "typicky příklad hlouposti" hľadaj vo Wolfsburgu.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 10. 2016 17:18
A ekológové se tak těšili...
a ono jde prdlajs o planetu!

Elektromobil se levněji vyrobí a dráž prodá, a hlavně má nesrovnatelně, násobně vyšší servisní náklady - no pro výrobce terno.

:-p

Už jim nestačí vyrábět spalovací motory tak, aby se víc kazily, a potřebovaly dražší servis, i když zrovna nejsou pokažený...
30. 10. 2016 17:13
Re: Co mě zaujalo ...
To je v pohodě ... Když jsem dělal v Léčivech (nyní Zentiva), tak jsme tam vodili spoustu doktorů na exkurze a všichni se hrozně divili, jak je ta farmaceutická výroba jednoduchá ... čekali nějaké bublající roztoky ala alchymistická laboratoř a ona je to taková větší kuchyně ;-) .

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku