Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má rekordní pololetní zisk, zvýšil celoroční výhled

ČTK
Diskuze (18)

Německý automobilový koncern Volkswagen vykázal v prvním pololetí rekordní provozní zisk 11,4 miliardy eur (291 miliard Kč). Ve stejném období roku 2019, tedy před pandemií, byl provozní zisk deset miliard eur, což byl do té doby rekord.

Firma zároveň zvýšila celoroční prognózu. Výhled provozní návratnosti tržeb za celý letošní rok zvedla o 0,5 procentního bodu na šest až 7,5 procenta. Společnost, jejíž součástí je i česká automobilka Škoda Auto, to uvedla ve svém dnešním sdělení.

Největší podíl na výsledku měly prémiové firemní značky a divize finančních služeb, které vykázaly růst ve dvojmístných číslech. "Udržujeme vysoké tempo, a to jak z hlediska provozního, tak strategického," uvedl šéf společnosti Herbert Diess. Dodal, že pokrok zaznamenala také divize elektromobilů. Diess by chtěl, aby Volkswagen v polovině desetiletí předstihl na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě americkou společnost Tesla.

Automobilku Volkswagen, podobně jako i další výrobce aut, na jaře zasáhl nedostatek polovodičů. Firma upozornila, že by se to mohlo projevit v nižších dodávkách. Loni Volkswagen dodal 9,3 milionu vozů a uvádí, že letos by jich mělo být o něco více. Dříve společnost předpokládala, že dodávky budou výrazně vyšší.

V polovině loňského roku vykázal Volkswagen provozní ztrátu 1,5 miliardy eur, přičemž obzvlášť špatné bylo právě druhé čtvrtletí. Už nyní jsou ale příjmy před zdaněním vyšší než za celý loňský rok.

ČTK
Diskuze (18)

Doporučujeme

1. 8. 2021 17:17
Re: kolko narekov bolo, ako eu likviduje autopriemysel
Nic není celý a automobilky jsou skoro ty poslední, kdo bude brečet.
1. 8. 2021 13:21
Re: kolko narekov bolo, ako eu likviduje autopriemysel
Presne tak, emisni limity se resi uz nekolik desetileti, automobilky breci, jak to nejde a ono to jde. To je cely :-!
Avatar - petr petrumr
1. 8. 2021 09:51
Re: kolko narekov bolo, ako eu likviduje autopriemysel
ale automobilky si neodhasovali, že SUV a větší auta se budou vypočítávat podle jiného vzorce, Před dvaceti rokama, ještě byly osobní auta v normě a nemusela parkovat na parkovišti pro nákladáky.
Avatar - petr petrumr
1. 8. 2021 09:47
Re: kolko narekov bolo, ako eu likviduje autopriemysel
to je zástěrka, na prvním místě tahne koncern finanční služby, ale když je to o autech, tak všichni si musí myslet, že koncern vyrábí jen auta. Je s podivem, že ten šéf nevzpomněl co ho trápí v autoprůmyslu a to ID4, že na něm tratí velké peníze a třepe se, jak státu přestanou přes koncernové peníze půjčovat na ty ekodotace. To už asi bude tahoun koncernu ta jejich masná výroba. Zítra půjdu a koupím originál díl od AG VW.
1. 8. 2021 09:29
Re: kolko narekov bolo, ako eu likviduje autopriemysel
Áno, riešil. V roku 2000 už bola v platnosti norma Euro 3.