Volkswagen mohutně investuje do sdílení aut
Volkswagen má sice plné ruce práce s likvidací následků Dieselgate, jsou ovšem oblasti, kterých se škrty nesmí dotknout. Napadá vás hlavně výzkum a vývoj? Pochopitelně, ale patří tam třeba i... taxislužba! Vypadá to, že snad každá důležitá značka má za partnera významnou firmu v byznysu sdílení aut a spolujízd.
Odvětví, jehož synonymem je patrně hojně medializovaný Uber, zřejmě nabývá na významu a automobilky z toho také chtějí něco mít. Toyota už dříve oznámila partnerství právě s firmou Uber, Mercedes má své Car2Go, zatímco Zipcar, jenž je dnes součástí Avisu, spolupracuje s Fordem. A příležitost cítí i Volkswagen. Ten se zaháčkoval u firmy Gett (dříve GetTaxi) a není to ani tak háček, jako pořádný hák.
Volkswagen investoval do Gettu 300 milionů dolarů, tedy přibližně 7,2 miliardy korun. Díky tomu se dostal do carsharingové sítě v šedesátí městech světa. Gett je hlavním hráčem v Evropě, významnou roli ale hraje třeba i v New Yorku a začíná se zaměřovat i na Izrael.