Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen musí opět razantně šetřit. Zatím hledá cesty

David Bureš David Bureš 8. 6. 2020 • 01:50
47
22
Zobrazit náhledy (47)
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG

Koncern VW Group už delší dobu mluví o rozsáhlém snižování nákladů. Dosavadní plány ale podle všeho nestačí, pandemie koronaviru si vyžádá další škrty.

Pandemie koronaviru, respektive minimálně její první vlna, je v Česku již za námi, její následky se ale plně projeví až v následujících měsících. Těžce zasažen jí byl automobilový průmysl, který musel zastavit výrobu a nyní bojuje s nižším zájmem zákazníků. Stále více automobilek tak už oznamuje plány na snižování nákladů. Vedle Renaultu, který už má konkrétní strategii, takový krok chystá i největší evropský producent automobilů, Volkswagen Group.

„Hovořilo se v obecných úvahách o tom, jaká další opatření z pohledu nákladů by mohla být přijata v reakci na pandemii,“ přiznal agentuře Reuters tiskový mluvčí automobilky. Ten však zároveň zdůraznil, že žádná konkrétní rozhodnutí v tomto směru zatím nebyla přijata.

Čeho by se ale úsporná opatření mohla týkat, ale naznačil sám předseda představenstva skupiny Volkswagen Group Herbert Diess. „Ve srovnání s předchozím plánováním musíme výrazně snížit výdaje na výzkum a vývoj, investice a fixní náklady,“ prohlásil údajně Diess na čtvrtečním jednání s vrcholnými manažery automobilky.

video

První kroky už se navíc začínají rýsovat. Britská média píší o tom, že značka Bentley hodlá propustit zhruba 1.000 lidí, což odpovídá čtvrtině všech jejích zaměstnanců. Britská automobilka totiž už řešila potíže s vytvářením zisku ještě před pandemií koronaviru, která ji též těžce zasáhla.

Vedení německé automobilky přitom o úsporných opatřeních mluvilo ještě před pandemií koronaviru. Už v roce 2018 mateřský Volkswagen vyhlásil plán na výrazné snížení nákladů, který počítal se zjednodušením výroby, zjednodušením dodavatelských řetězců i zjednodušením modelové nabídky. Cílem tehdy bylo získat volné prostředky, které by Volkswagen mohl vložit do dalšího vývoje elektromobilů, bez nichž se do budoucna nechce obejít. I proto třeba byla navázána spolupráce s Fordem, respektive společný vývoj vybraných užitkových modelů.

Nyní je ale jasné, že tyto plány nebudou stačit. Vyhlídky pro nejbližší měsíce totiž nejsou příliš optimistické, tržby budou ještě nějaký čas klesat kvůli nízké poptávce zákazníků, a to minimálně do července. Dá se proto očekávat, že ne všechny značky koncernu budou za rok 2020 v zisku. I v reakci na to má údajně konkrétně Volkswagen snížit své režijní náklady o pětinu.

Související články

Témata
Avatar - Beefcake
10. 6. 2020 00:13
Setrenie je jednoduche
Nemat zbytocne x modelov a z kazdeho n verzii.
Avatar - Alf1k
9. 6. 2020 19:28
Re: už toho bylo dost...
Jo je to škoda ;-\ C7 mě nějak minula, ale ve své době i C6 byla fajn auto, vždycky když se řekne Audi A6 tak si jí automaticky spojím s 3.0tdi a Quattro nějak to k sobě odjakživa sedí “jak prd.l na hrnec” A to v té době nebyl problém mít A6 i s osmiválcem, měl to kdysi soused a ten zvuk byl parádní co si tak vzpomínám. Jen mám pocit, že dnes už to nejde od 10 k 5, ale teď už opravdu od 5 k 0..
9. 6. 2020 18:31
Re: Re: VW chce ještě víc ošidit svá auta..no to už půjde d
Ai mohu,když je v ceníku napsáno kožené čalounění sedaček...
9. 6. 2020 18:20
Re: už toho bylo dost...
Ja taky, ale mrzi me to. Zena ma sestku c7 a kdyz se clovek povznese nad to, ze to proste neni na okresky, tak je to pohodlny a prijemny auto treba na hory. 3,0tdi s tim nenucene hejbe a i pres to, ze to ma dsg to funguje velmi dobre. Ale to co predvedli ve stavajici generaci s naladenim prevodovky je neakceptovatelne.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2020 18:03
Re: Šetření
Myslel jsem šetření takové, co by ještě pak někdo koupil.
Ale jo, otáčkoměr, když mají digitální štít vlastně nemají.
Výdechy topení/klimatizace nemůžou kvůli proudění vzduchu úplně eliminovat, doufám. Nějak si nedokážu představit, jak by to automatická klimatizace řídila
Madla na střeše, to už jsem někde viděl, že chybělo, ale nepamatuju si kde. Tam můžou pár korun ušetřit :D
Kliky dveří, dobrej postřech, ještě určitě bych přidal nějaké chromové doplňky, které můžou vyměnit za černé "sportovní".
A tvrdej recyko-eko plast, bojím se, že to přijde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku