Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW a Ford potvrzují spolupráci. Počítá se s několika projekty

David Bureš
Diskuze (6)

Dvě významné automobilky budou spolupracovat na různorodých projektech. Do budoucna přitom není vyloučeno další rozšíření této kooperace.

Volkswagen a Ford loni oznámily, že hodlají navázat vzájemnou spolupráci. Ta se zpočátku týkala společného vývoje užitkových vozidel a pick-upů, později však bylo oznámilo, že by se mohla rozšířit také o kooperaci v oblasti vývoje elektromobilů a systémů autonomního řízení. Nyní Volkswagen potvrzuje, že aliance s klíčovým konkurentem byla schválena jeho dozorčí radou.

Schválená spolupráce v tuto chvíli počítá se čtyřmi společnými projekty. Již dříve potvrzeným je společný vývoj středně velkého pick-upu. Ten vyvine Ford, přičemž Volkswagen si jej přizpůsobí svým požadavkům a bude jej prodávat na vybraných trzích. Společně vyvinutá dvojice tudíž nahradí dnešní generace Fordu Ranger a Volkswagenu Amarok.

Naopak Volkswagen podle očekávání poskytne Fordu svoji platformu MEB vyvinutou pro potřeby elektromobilů. Americká značka jej přitom využije pro zatím blíže nespecifikovaný model prodávaný v Evropě.

Vyrábět ho začne v roce 2023, v továrně v Kolíně nad Rýnem, přičemž firma již dříve bez bližších podrobností uvedla, že půjde o vysokoobjemový vůz. Určitě tak nepůjde o nějaký elektrosporťák. V pozdějších letech by jej přitom mohl doplnit i další Ford s architekturou MEB.

Spolupráce rovněž počítá s tím, že Volkswagen do budoucna bude zodpovědný za vývoj „městské rozvážkové dodávky,“ zatímco Ford bude naopak dohlížet na van do nosnosti jedné tuny.

 Mimo to ještě automobilky chtějí finalizovat dohodu o společném vývoji systémů pro autonomní řízení. Volkswagen již dříve oznámil, že investuje do společnosti Argo AI zabývající se vývojem autonomních vozidel, v níž už drží podíl Ford.

Ford a Volkswagen navíc nevylučují ani další společné projekty. Cílem je nejen snížení jejich vývojových nákladů, ale rovněž lepší využití jejich továren. Firmy každopádně zdůrazňují, že aliance nepočítá s majetkovým propojením obou subjektů. Volkswagen se tudíž s Fordem do jedné automobilky nespojí. 

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

1. 6. 2020 22:54
Re: Ten
Prečo myslíš? Ceny áut to s najväčšou pravdepodobnosťou neovplyvní, iba náklady na vývoj. Takže tebe to prinesie za rovnaké peniaze menej možností výberu (resp. budeš si môcť vybrať z dvoch rovnakých áut s iným logom na kapote), výrobcom to ušetrí prachy, aby si do vreciek mohli napchať viac peňazí. A nech mi, prosím, nikto nehovorí o minimálnych ziskoch automobiliek, taký VW investuje megabalíky peňazí v Číne, a o pokutách za dieselgate už ani nevie...
Avatar - Blue Sun
1. 6. 2020 08:13
Ten
umí to a ten zase tohle... a všichni společně vpřed.
Na druhou stranu, proč ne? Auta jsou stále složitější, takže sdílení nákladů na vývoj těch nejnáročnějších skupin je rozhodně krok vpřed.
1. 6. 2020 08:00
To je moderní "tržní ekonomika",
cena výrobku není určena nejnižšími možnými náklady (při odpovídající kvalitě), ale kupní silou spotřebitele. Proto potřeba "kvantitativního uvolňování". Na konkurenci zapomeňme.
1. 6. 2020 07:36
Vznikají monopoly
VW se spojil s Fordem, PSA s Fiatem Chryslerem. Renault uvadá.

Taže tu máme pouze VW a PSA. To je tedy konkurence.