Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat B8: Ceny začínají na 638.900 Kč ve výbavě Comfortline

Ondřej Chamilla
Diskuze (174)
Nový Volkswagen Passat má oficiální české ceny. Je dražší než srovnatelný předchůdce, zároveň však dostal bohatou výbavu již v základu. S motorem 2.0 TDI auto stojí 723.900 Kč.

Právě dnes se představil český ceník osmé generace německého bestselleru, Volkswagenu Passat. Automobil je o kousek dražší než předchůdce, u verze s motorem 1.6 TDI ve výbavě Comfortline, která u nás tvoří dno nabídky, je to konkrétně o 28.000 Kč. Je však třeba říci, že základní výbava automobilu je až překvapivě bohatá.

V prvé řadě zapomeňte na plechová kola s plastovými kryty, v základu totiž získáte šestnáctipalcové lité ráfky Sepang. Překvapivá je rovněž přítomnost hned třízónové automatické klimatizace Climatronic, stejně jako bočních zadních airbagů. Nebude chybět ani akustický parkovací systém, bezpečnostní systém Front Assist s funkcí City-brake či tempomat. Mnoho zákazníků jistě potěší také plnohodnotné rezervní kolo. To vše dostanete za 638.900 Kč, pokud si tedy vystačíte s motorem 1.4 TSI o výkonu 92 kW a manuální šestistupňovou převodovkou.

Toužíte-li po vyšší výbavě Highline, pak se připravte na to, že váš Passat bude mít rovnou sedmnáctipalcová litá kola, vyhřívaná sedadla vepředu, mlhovky, zadní diodové svítilny či automatickou regulaci odstupu fungující do 160 km/h. Nejlevnějším Volkswagenem Passat v této výbavě na našem trhu je verze 2.0 TDI s manuální převodovkou a výkonem 110 kW za 767.900 Kč. Úplně základní výbava Trendline se pak na rozdíl od Německa u nás prodávat nebude, tedy alespoň prozatím. Co se týče verze kombi, tak ta je dražší o 25.000 až 27.000 Kč v závislosti na motoru a výbavě.

Volkswagen Passat – české ceny
MotorComfortlineHighline
1.4 TSI 92 kW638.900
1.4 TSI ACT 110 kW683.900
1.6 TDI 88 kW681.900
2.0 TDI 110 kW723.900767.900
2.0 TDI 110 kW DSG784.900828.900
2.0 TDI 140 kW DSG840.900884.900
2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG944.900
2.0 BiTDI 176 kW 4Motion DSG1.010.900

V Českém ceníku zatím nejsou uvedeny ceny některých motorů. Jedná se zejména o benzinové přeplňované agregáty 1.8 TSI 132 kW, 2.0 TSI 162 kW a 2.0 TSI 4Motion 206 kW. Z dieselů se to týká jediné varianty, a to 2.0 TDI 110 kW 4Motion. Tyto verze přijdou na náš trh nejspíše až později. Všechny motory pro novinku střední třídy mají čtyři válce, na šestiválec 3.6 FSI tedy definitivně zapomeňte.

Naopak hned od začátku se můžete těšit na posílené nafťáky 1.6 TDI s 88 kW a 2.0 TDI se 140 kW. Prozatím jedinou variantou, kterou nekoupíte pod jeden milion korun, je 2.0 BiTDI 4Motion se 176 kW (240 koní) a převodovkou DSG ve výbavě Highline. Tato verze stojí 1.010.900 Kč.

VW Passat B8 -Srovnání rozměrů s předchozí generací
GeneraceB8B7Rozdíl [mm]
Délka [mm]47674769-2
Šířka [mm]18321820+12
Výška [mm]14561470-14
Rozvor [mm]27912712+79
Objem zavazadelníku - sedan/kombi [l]586/650565/603+21/+47

Jak můžete vidět, tak ve srovnání s předchůdcem je nový Passat téměř stejně dlouhý, avšak o více než centimetr širší. Nejvíce se ale protáhl rozvor náprav, a to o skoro osm centimetrů, což by mělo zaručit více místa pro posádku. Celé auto je také nižší. Objem zavazadlového prostoru, což je v České republice důležitá veličina, narostl na 586 a 650 litrů u sedanu respektive kombíku. Oproti Passatu B7 je novinka navíc až o 85 kg lehčí.

Z příplatků je hned od začátku dostupný paket R-line, který za 15.700 Kč nabídne sportovní podvozek snížený o 15 mm, progresivní řízení, elektronický uzávěr diferenciálu a zatmavená zadní okna. Přesně 49.100 Kč pak bude stát navigační systém Discover Pro s osmipalcovým dotykovým displejem. Adaptivní podvozek DCC je za 27.500 Kč, zásuvka na 230V pak za 2.900 Kč. Při srovnání s konkurencí vynikne vyšší cena Passatu proti Superbu či Mazdě 6, německý vůz má ale obsáhlejší výbavu. Objednávat si tento Volkswagen můžete již nyní.

Volkswagen Passat: Srovnání s konkurencí
ModelVokswagen PassatŠkoda SuperbMazda 6Mercedes-Benz třídy C
Délka [mm]4767483348704686
Šířka [mm]1832181718401810
Výška [mm]1456146214501442
Rozvor [mm]2791276128302840
Cena od [Kč]638.900544.900564.900837.320
Cena s turbodieselem [Kč]723.900 (2.0 TDI 110 kW)604.900 (2.0 TDI 103 kW)624.900 (2.2 CD 110 kW)903.870 (C 200 BlueTEC 100 kW)

Ondřej Chamilla
Diskuze (174)
1. 12. 2014 19:30
Interiér
Na to že některý interiér je dělaný ručně to není zas tak drahé >:D
2. 9. 2014 20:54
objednáno
tak se konfigurátor zastavil na cifře lehce přes 1,3 mega (bez kůže, střešního okna a trailer assistenta), sleva od dealera skoro 200 tis., minulý týden objednáno, předběžný termín dodání únor 2015, tak už se toho jen dožít ;)
22. 8. 2014 23:11
Re: V této třídě
Manuál
0-20 1.2
0-40 2.2
0-80 5.3
etc.

Automat
0-20 1.2
0-40 2.2
0-80 5.8
a dál už rozdíl jen narůstá, takže na jedničku se do nějakých 40km/h odpíchnou z místa úplně stejně.
Avatar - Emel
22. 8. 2014 22:44
Re: V této třídě
Může být. Ještě mě napadá jedno možné vysvětlení - samotný rozjezd auta, kdy u manuálu to prostě můžeš pustit přes spojku víc nahrubo, než ti dovolí HDM.
22. 8. 2014 21:42
Re: V této třídě
Nemá
I. a II. mají stejnou a III. na kterou dosahují 100km/h má kratší automat
Ma 6 2.2 SkyActiv-D 175
Manual/Automatic
I. 3.357 (13,78) 44 km/h 3.487 (13.26) 45 km/h
II. 1.826 (7.5) 80 km/h 1.992 (7.58) 79 km/h
III. 1.189 (4.88) 123 km/h 1.449 (5.51) 109 km/h
IV. 0.872 (3.58) 168 km/h 1 (3.8) 158 km/h
V. 0.679 (2.79) 216 km/h 0.707 (2.69) 224 km/h
VI. 0.566 (2.32) 259 km/h 0.6 (2.28) 264 km/h

Automat má delší jenom V. a VI., Takže jediné vysvětlení je, že automat řadí pomaleji než manuál, což u klasického HDM není nic překvapujícího.