Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton: Druhá generace luxusního sedanu potvrzena, vrátí se i na trh USA

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Volkswagen se před lety odvážně pustil na trh luxusních limuzín se svým Phaetonem. Začátky nejsou v této kategorii snadné, o čemž ví své i japonský Lexus. Po ukončení prodeje v USA v roce 2006, by se měl model vrátit. Ne však dříve než v roce 2013.

Německá automobilka Volkswagen hodlá obnovit vývoz svých luxusních vozů Phaeton do Spojených států. Uvedl to generální ředitel společnosti Martin Winterkorn v rozhovoru pro německý list Freie Presse. Dodal, že firma tak chce podpořit své ambiciózní cíle na důležitém americkém trhu.

Podle mluvčího VW zatím nebyl pro obnovení exportu vozů Phaeton do USA stanoven žádný časový plán. Volkswageny Phaeton se v USA prodávaly od roku 2004 do léta 2006, napsala agentura DPA. V roce 2004 bylo v USA prodáno 1433 vozů, o rok později už jen 820 kusů. Americký trh je přitom jedním z největších odbytišť luxusních sedanů.

Podle zdrojů mimo automobilku se má na americký trh vrátit až nástupce nedávno modernizovaného Phaetonu a to nejdříve v roce 2013. Automobilka zatím pouze potvrdila, že s nástupcem aktuálního luxusního modelu se počítá.

Největšími trhy luxusní limuzíny, která vzniká ve skleněné automobilce v Drážďanech, je domácí něměcký a výrazně rostoucí čínský.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě, do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě. Šéf amerických aktivit VW Stefan Jacoby začátkem letošního roku uvedl, že firma hodlá během tří až čtyř let zhruba zdvojnásobit svůj prodej ve Spojených státech na 400.000 až 450.000 vozů ročně. Loni společnost v USA prodala 213.000 automobilů.

Ondřej Láník
Diskuze (40)
17. 6. 2010 12:26
Re: Pěkné, ale jen VW
VW si to určite môže dovoliť, jeho hmotné rezervy by bu možno mohol závidieť kdejaký štát - a ja mu to prajem.
Myslím, že viacero automobiliek sa po kríze postupne vráti k opusteným segmentom.
Avatar - Emel
17. 6. 2010 11:05
Re: Pěkné, ale jen VW
Pokud jsi myslel Vel Satis, pak jistě nebyl projektován s cílem být pouze vlajkovou lodí značky bez vyhlídek na obchodní úspěch. Dá se říct, že to byl první neúspěšný model Renaultu ve vyšší střední a následkem neúspěchu bylo ukončení výroby v segmentu... na rozdíl od VW, který i přes neúspěch Phaetonu staví nástupce. VW samozřejmě může těžit z širší technologické základny a i finančně je na tom lépe...
Avatar - Barrichello
17. 6. 2010 09:00
Re: Pěkné, ale jen VW
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2010 08:57
Re: Pěkné, ale jen VW
Hehe, přesně tak...
Vychvalovaný zázrak jaksi v USA zorvna oslnivým hodncením svých majitelů nevyniká :-)
Avatar - mrvolvo
16. 6. 2010 19:43
Phaeton a Superb
Phaeton mi přijde jako první Superb. Zdálo se,že Škodovka neví co s ním. A pak přišla nová generace, kombi a Superb dostal úplně jinou chuť do života a vstal z mrtvých. Phaeton taky žádnou bombou nebyl a ani lidovým vozem a proto podle mého tak nějak upadal. Dnes jsem poprvé viděl jeho dá se říci facelift a myslím, že bude dál upadat, i když vypadá líp. Ale Superb to není (i když se výbavově ani cenově nedají srovnávat). Myslím si, že místo na trhu nemá a že ho snadno převálcují Mercedes, Audi nebo BMW