Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI na českém trhu: Dovozce srazil cenu pod úroveň Fabie RS

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
24 Fotogalerie
Diskuze (83)
Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG.

Cena Volkswagenu Polo GTI pro český trh činí 491.700,-Kč. Dostanete za ni třídveřové provedení. Zájemci o pětidveřové si musí připravit dalších 30 tisíc korun navíc.

Ke standardu Pola GTI patří 4 airbagy, klimatizace s poloautomatickou regulací, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Sportovní podvozek je proti běžným verzím snížený o 15 mm.

Rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem se 4 reproduktory vpředu patří ke standardu, podobně jako černě čalouněné sloupky karoserie a střecha.

V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony (+17.400,- Kč), které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení (standard s bi-xenony), nebo navigaci RNS 310 s barevnou dotykovou obrazovkou, která se prodává za rozumných 12.000,-Kč.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]491.700,-499.900,-555.900,-495.900,-

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Ve srovnání s předchůdcem, který měl motor 1,8 Turbo o výkonu 132 kW, je nové Polo GTI o 25 % úspornější – kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Starší Polo GTI potřebovalo přesně o 2 litry více.

Přeplňování Twincharger používá Volkswagen u motoru 1,4 TSI už několik let. Jedná se o kombinaci Rootsova kompresoru a turbodmychadla. Specifikem je převod kompresoru, který maximalizuje plnicí tlak v nízkých otáčkách. Postupně se přes obtokový ventil připojuje i turbodmychadlo a od 3500 min-1 je kompresor z důvodu účinnosti zcela odpojen.

Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší Polo GTI na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Vstoupit do diskuze (83)