Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo přežije do roku 2030. Bezpečnostní systémy jsou dražší než emise

Marek Bednář
Diskuze (10)

Díky jen mírnému zpřísnění emisních norem si můžou i malá auta zachovat spalovací motory. Podle Volkswagenu je v současnosti dražší je dovybavit povinnou bezpečnostní elektronikou než systémy k dalšímu snižování emisí.

Ještě před dvěma lety to vypadalo, že malá auta se spalovacími motory, jako je VW Polo nebo Škoda Fabia, skončí s nástupem emisní normy Euro 7. Thomas Schäfer, šéf značky Volkswagen osobní vozy, tehdy britskému magazínu Autocar řekl, že kdyby se měla kvůli přísnější emisní normě cena zvednout o „tři, čtyři, pět tisíc liber (87, 116, 145 tisíc korun) nebo i víc“, nemělo by smysl taková auta nabízet, protože by na nich automobilky nic nevydělaly.

Zpřísnění současné verze emisní normy Euro 6, označovaný EU6e, ovšem slovy Schäfera, kterého cituje Autocar, „není tak šílené, jako původní návrh“, takže „polo bude pokračovat“, a to „rozhodně do konce této dekády“. Zpřísňování emisních norem podle něj „zvyšuje cenu vozidla, ale ne zas tak moc“.

Video se připravuje ...

„Budeme ho udržovat svěží,“ řekl Schäfer s odkazem na postupné facelifty vozu. Zda ovšem měl na mysli i nějakou novou generaci – současné polo je na světě od roku 2017, takže běžně by v roce 2025 či nejhůř 2026 byl čas na zbrusu nový model – není jasné.

Jako větší riziko pro polo – a potažmo ostatní auta téhle velikosti – nyní Schäfer vidí zpřísňující se bezpečnostní předpisy. „Co zvyšuje cenu výrazně, je GSR2, které vyžaduje interiérové kamery a pár věcí, které musíte přidat platformě. To je skutečná komplikace, ale už jsme to udělali napříč značkami a myslím, že můžeme pokračovat,“ nechal se slyšet.

Volkswagen aktuálně nabízí v Česku model Polo za cenu od 389.900 korun. Sesterská Škoda Fabia stojí od 369.900 korun a třeba Renault Clio pořídíte za nejméně 385 tisíc korun.

Kdy se zavede nová emisní norma?

Emisní norma Euro 6e začala vstupovat v platnost postupně pro různé kategorie vozidel a různé verze normy od září 2023. Od toho termínu platí pro nově homologovaná auta, od září 2024 bude platná pro všechna nově registrovaná auta na území EU. Později, od ledna 2025 pro nově homologovaná auta a od ledna 2026 pro všechna nově registrovaná auta, bude platit norma Euro 6e-bis. Termíny leden 2027, resp. leden 2028 platí pro poslední verzi této normy, označené Euro 6e-bis-FCM.

Čím se jednotlivé verze normy liší? Zejména v tom, jakým způsobem se vypočítává normovaná spotřeba paliva plug-in hybridů; cílem má být realističtější hodnota v katalozích. Samozřejmě, písmena FCM znamenají „Fuel Consumption Monitoring“, tedy sledování skutečné spotřeby paliva řídící jednotkou vozu. To je u nových aut v EU běžné už od roku 2020.

Marek Bednář
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 06:58
Re: ???
Tyhle malý kombiky se nevyplatily. Neměly dostatečnou zákaznickou skupinu, která by to automobilce zaplatila. Možná, kdyz se vše "zdrazuje", resp. mizí sociální výbavy s cenou od, mohly by mít zase víc zákazníků, kteří tahle holatka kupovali.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2024 19:49
Asi takhle
Pokud by automobilky chtěly, tak právě B-segment je ideální pro EV pohon. Od malého auta nikdo nečeká a nechce, aby ujelo 500+ km. Nikdo nečeká dual motor, 800V architekturu, a další a další věci. Stačí malá baterie, ta se dobíje za kratší dobu.. Navíc nikdo nebude postrádat charisma spalovacího motoru, který není žádný R nebo V6+...
Bohužel, současné pojetí kdy EV cpou do velkých těžkých a drahých aut kde člověk chce jezdit a nechce stát u nabíječky, je mimo a za mě je to klíčový důvod neúspěchu EV. Jenže přece nebudeme vyrábět e-Up! pro masy, když je lepší vyrábět zlomek aut ID.7 nebo ID.5 gtx a chtít za ně nesmysl, protože to je přece elektro a to je cool hitech a navíc na to hloupé státy cpou dotace!
13. 5. 2024 19:07
Re: Tak som zvedavy
Přesně tak, pre-fl jsem měl a tenhle FL je šílený bastl. Tam není úhel, není barva a není výbava, kdy by se mi to auto líbilo :D GTI ještě jde.. ve tmě.. zhasnutý.. :D
Avatar - Pepa_007
13. 5. 2024 17:17
???
A bude Polo Variant? Fabia Combi? Ibiza Combi?

Další modely EU nařízení zabije?
EU se rychle vrátí do středověku. 😔😬
Avatar - lamal
13. 5. 2024 12:10
Re: Povinna bezpecnostni vybava
www.caret.pro/cs/blog/evropska-smernice-gsr2-nova-kapitola-v-bezpecnosti-silnicniho-provozu/