Volkswagen Routan: velký Volkswagen s americkými kořeny
Před časem jsme na základě tiskové zprávy Volkswagenu psali "Novinka má být technickým dvojčetem Chrysleru Voyager, má mít však vlastní karoserii a interiér s designem a provedením, na které jsou zákazníci této značky zvyklí. Jaká ke skutečnost?
Zepředu je nový Routan opravdu Volkswagen jako každý jiný. Další pohledy už naznačují, že dílo bylo postaveno na základě Voyageru. Design karoserie s obrovskými vnějšími rozměry 5,14 x 1,95 x 1,75 m se kreativci snažili zjemnit co to šlo. Vzadu jsou proto místo jednoduchých vertikálních světel rozměrné, široké horizontální svítilny, které nadprůměrně široký vůz (1,95 m je míra bez zrcátek!) dále opticky rozšiřují. Dovnitř se vejde 926 až 4100 litrů nákladu, v závislosti na tom, zda jedete v sedmi nebo ve dvou.
Vnitřní uspořádání je americké a mohli bychom jej charakterizovat kódem 2+2+3. Dvě samostatná sedadla ve druhé řadě i lavici pro tři ve třetí řadě je možno zanořit do podlahy (převzato od Chrysleru), takže problémy s manipulací se sedadly asi nehrozí.
Americká je také skladba motorů. Základem bude motor 3,8 V6 (147 kW, 312 Nm), nad ním pak bude nový celohliníkový šestiválec 4,0 (189 kW, 350 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 10,5 resp. 9,0 s. O spotřebě se zatím nemluví. Absence turbodieselu potvrzuje dříve tušené. Volkswagen Routan se do Evropy dovážet nebude.
Podle Autobildu by vůz zakoupený v zámoří stál při individuálním dovozu do Německa po zaplacení transportu, cel a poplatků při uvedení do provozu asi 25 tisíc Euro (cca 650 tisíc korun).
Umělé jméno Routan vzniklo spojením slov "route" (cesta) a přípony -an, kterou mají evropské velkoprostorové modely Touran a Sharan.
Volkswagen chce s novým modelem zvýšit podíl na velmi důležitém americkém trhu. Pomůže mu v tom i výroba v kanadském závodě společnosti Chrysler LLC ve Windsoru ve státě Ontario. Ambicí Volkswagenu je prodávat do roku 2018 jen v USA 800 tisíc aut.