Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Růst prodeje lehkých užitkových vozů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Divize Volkswagen Užitkové vozy zveřejnila své prodejní výsledky za prvních devět měsíců letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy zaznamenal významný nárůst prodeje. Od ledna do konce září 2011 prodal po celém světě 390.000 vozidel, což je o 25,5 procenta více než za stejné období v loňském roce, kdy bylo prodáno 310.700 vozidel.

Bestsellerem značky je v letošním roce modelová řada Caddy. Díky celosvětovému prodeji 118.400 vozů (94.300 v předchozím roce) zaznamenal tento model nárůst prodeje o 25,6 procenta.

Volkswagen T5 se všemi svými variantami od Transporteru přes Caravellu a Multivan až po Californii se dočkal nárůstu prodeje o 9,6 procenta a za prvních devět měsíců letošního roku se prodalo 115.700 vozidel, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 105.600 vozů.

Volkswagen Crafter s 26.700 prodanými vozidly mírně překonal loňských 26.400 automobilů prodaných za prvních devět měsíců. Pick-up Amarok letos ztrojnásobil svůj objem prodeje a do konce září bylo prodáno 47.400 vozů.

Podobně úspěšný jako Amarok byl i lehký pick-up Saveiro v Jižní Americe. Prodej tohoto modelu vzrostl o 18,5 procenta a od ledna do konce září se prodalo 62.100 vozů, zatímco vloni se prodalo 52.400 těchto pick-upů. Klasický Transporter T2 si s 19.500 prodanými vozy na brazilském trhu udržel téměř stejný objem prodeje jako v loňském roce, kdy se prodalo 20.200 zástupců tohoto modelu.

V západní Evropě se prodej všech modelových řad divize Volkswagen Užitkové vozy zvýšil o 17,5 procenta za období od ledna do konce září letošního roku na 211.900 vozidel (předchozí rok – 180.300 vozů). Největší počet vozidel již tradičně zůstává na domácím německém trhu, kde se prodalo 91.200 vozů (předchozí rok 84.700 vozidel, nárůst o 7,6 procenta).

Ve východní Evropě se tržby z prodeje lehkých užitkových vozidel Volkswagen zvýšily o 43,5 procenta na 24.900 kusů (předchozí rok – 17.300 vozů). Na Blízkém a Středním východě prodej vzrostl díky Turecku o téměř třetinu na 22.300 vozů (předchozí rok – 16.900 automobilů).

Nejdůležitějším regionem po Evropě je i nadále Jižní Amerika, kde 105.000 prodaných vozidel za prvních devět měsíců představuje nárůst o 38 procent oproti stejném období loňského roku, kdy se prodalo 80.600 vozů.

Harald Schomburg, člen představenstva divize Volkswagen Užitkové vozy uvedl, že tato značka nikdy ve své historii neprodala za devět měsíců tolik vozidel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - white label
21. 10. 2011 15:05
Re: VW
Vidíš, já vím o dvou přesně opačných případech, ale na základě zkušeností z páru aut se podobné obecnější závěry rozhodně dělat nedají.
Obecněji Vita vyrobená kolem r. 2006 žádnou vyjímečnou pověst spolehlivého vozu nemají...
Co konkrétně znamená to: "o dost dražší servis jak MB"?
21. 10. 2011 14:48
Re: VW
Nepletu , mám Vito 2006 r.v. 6 ti vál. 150 KW s automatem , nejeto 210 000 tis a kromě trošku problematických prvků v interiéru , padlý okno ,bohužel ne jednou ,a pár drobností tak naprosto bez investic .Musím přiznat ,že už se trošku objevuje koroze ve spodní částí posuvných dveří,což mě dost vadí ,ale kára si svoje odsloužila takže ok.Další bude opět Vito.Ohledně toho VW mluvím jen o zkušenostech kolegy ,kterýmu se sralo imrvére všechno ,navíc má VW o dost dražší servis jak MB ;-)
Avatar - white label
20. 10. 2011 13:11
Re: VW
Hned první příspěvek a už takový "BlajKEC". Zrovna to Vito má naopak "skvělou" pověst bezporuchového vozu..., nepleteš si náhodou Vito se svým vysněným Géčkem... ;-)
20. 10. 2011 12:41
VW
Předražená poruchová sv..ě , po zkušenostech už jedině MB Vito!!!