Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Scirocco: první fotografie sériového provedení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (134)
Ženevský autosalon se stane místem premiéry sériového provedení Volkswagenu Scirocco, který se v podobě konceptu představil na pařížském autosalonu v roce 2006.

Volkswagen se na pařížském autosalonu po 33 letech od představení první generace kupé Scirocco vrátil k vozům se sportovní karoserií. Koncept IROC se představil v jedovatě zeleném laku a na veřejnost zapůsobil svým dynamickým vzhledem.

Volkswagen IROC je rozměrově velmi podobný současnému Golfu: délka 4240 mm, šířka 1800 mm a výška 1400 mm. Rozvor konceptu je na poměry VW překvapivě velký: 2680 mm. Koncept využívá sílu motoru TSI, který je přeplňován soustavou turbodmychadla a mechanického kompresoru a dosahuje nejvyššího výkonu 155 kW (210 k).

Sériové Scirocco se od konceptu odlišuje prakticky pouze ve své přední části, kde je použita méně agresivní maska chladiče a nárazník. U konceptu IROC je použita rozměrná dramaticky působící šestiúhelníková maska, která představovala dominantní vizuální prvek na karoserii vozu, zatímco u sériového Scirocca se designéři rozhodli pro mnohem konvenčnější řešení, kdy kapotu od rozměrného nárazníku odděluje úzká maska chladiče s dvojicí vodorovných lišt.

Volkswagen prozatím neuvádí žádné bližší údaje, ale očekává se, že Scirocco podobně jako Tiguan přijde pouze s přeplňovanými motory a nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat agregáty 1.4 TSI, 2.0 TFSI a také zástupce vznětových TDI. V nabídce se má objevit i sedmistupňová převodovka DSG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (134)
1. 3. 2008 21:12
Re: Tupá kritika
Tupý ELAN... :-!
Avatar - skejpa
1. 3. 2008 02:38
Re: NOVWÁ TVWÁŘ
souhlas. ten predek meli nechat tak jak byl... ale na to je VW az moooc konzervativni...
Avatar - skejpa
1. 3. 2008 02:37
Re: NOVWÁ TVWÁŘ
satcil mi ten zacatek - VW predstavil novou tvar na dalsich 10 let. ja nerikam, ze se mi to auto nelibi. me se celkem libi a na pomery VW je to fakt krasny auto. ale ten predek mi pripomina staryho colta a ze by to byl nejakej velkej zvrat se mi taky moc nezda. ale jak rikam. starej colt v hezkym provedeni by VW... preju mu stesti ale myslim, ze u nas v CR mu to moc nepujde :-(
Avatar - Falco
29. 2. 2008 23:40
Re: Jozki.
Tak to máš štěstí, že žiješ v EU! V Americe by sis musel koupit VW, jinak by si byl člověk bez fantazie… Opravdu logické uvažování!
29. 2. 2008 21:46
NOVWÁ TVWÁŘ
Tak je to tady. VW trhnul oponou a představil nám novou vizualitu na dalších 10 let. Totální odstřih od karoesrie karoserií, totiž od G5... která svůj účel bezezbytku naplnila. Ještě dnes je příď G5 nejkrásnější hatchbackovskou přídí Evropy. A co zůstává, no především golfovský postoj, to dokonale rozkročení... za to velká pochvala. Nově nastupují drama-křivky a překvpivá řešení. Zařízlý spodní okraj zadního okna, akcent na linii A sloupku a nová, lehce "žraločí" příď... Vše sedí již na první pohled, přitom je tam dost novotvarů na to, aby se Scirocco stalo ikonou mainstreamových sporťáků... Marně přemýšlím ovšem, co chce do placu přihodit Ford... vyrábí prosím vás ford ještě auta? A velmi v této souvislosti souhlasím s Dinarem, totiž konfrontace Scirocca s pro_ceedem bude zdrcující.

Někde nahoře se nějaký horkokrevný aktivista zaklíná nudou... no, za sebe píši, že nudu u auta jsem nezažil ani u stopětky, kolega asi trpí dlouhými čekačkami na konečné autobusu... tam nuda je, to uznávám.

Takže závěr - VW velmi překvapivě přiložil pod kotel... tak nějak pocitově jistě všichni odtušujeme, jaký bude GURU 6... Jo, a palce zvedám i za to, že představený koncept VW takřka do šroubku promítl do produkční verze, to jsme tu vlastně ještě nezažili.

Tak BRAVWO SCIROCCO :yes: