Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Scirocco R (195 kW, 350 Nm) přichází na český trh, stojí 859.000,- Kč

Diskuze (143)
Nabídka VW Scirocco se rozrostla o novou verzi – nejvýkonnější Scirocco R s motorem 2,0 TSI o výkonu 195 kW. Společně s novým 2,0 TSI o výkonu 155 kW tak modelová řada nyní čítá šest pohonných jednotek, včetně dvou turbodieselů.

Volkswagen Scirocco R je inspirovaný závodním vozem Scirocco GT24. Speciál byl vzorem především po stránce designu, Nový je přední nárazník s většími vstupy vzduchu a integrovaným spoilerem. Větší je i spoiler nad zadním oknem. Na zádi je nový ještě difuzor a dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Pod kapotou se nachází motor 2,0 TSI o výkonu 195 kW. Ten Scirocco R sdílí s Audi S3, na rozdíl od něj má ale poháněnu jen přední nápravu, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo dvouspojkové převodovky. Tato skutečnost také zajišťuje mírný odstup od nového Golfu R, který má jednak silnější motor se 199 kW a jednak pohon všech kol se spojkou Haldex.

Souběžně s tím se v nabídce pro český trh objevuje nový motor 2,0 TSI o výkonu 155 kW, který je známý z nového Golfu GTI a střídá dosavadní 147kW verzi. Konstrukčně ovšem nový motor vychází z agregátu 1,8 TSI (118 kW). Nové 2,0 TSI je dražší o 11.500,- Kč, ostatní ceny zůstávají beze změn.

Volkswagen nabízí jediný stupeň výbavy, který je ale samozřejmě možné rozšířit objednáním příplatkových prvků. Standardem je šest airbagů, ESP, poloautomatické klimatizace Climatic, palubní počítač, elektrické stahování oken, rádio s CD/MP3, sportovní sedadla, volant potažený perforovanou kůží, 17palcová kola a sportovní podvozek.

K tomu Scirocco R přidává elektronickou uzávěru diferenciálu XDS, 18palcová kola Talladega, bi-xenonová světla a diody pro denní svícení. Uvnitř se navíc nachází automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, dekor Silver Line a multifunkční volant. Podvozek s adaptivními tlumiči DCC je i pro Scirocco R za příplatek 21.000,- Kč.

Volkswagen Scirocco - ceny benzinových motorů na českém trhu (listopad 2009)
Motor1,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI R (195 kW)
Převodovka6M6M (7DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5800155/5300-6000195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1500-4000280/1700-5000350/2500
Max. rychlost [km/h]200218 (218)240 (238)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,0 (8,0)6,9 (6,9)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,6 (6,3)7,4 (7,5)8,1 (8,0)
Cena [Kč]549.900,-599.900,-671.000,-859.000,-
Cena DSG [Kč]-657.300,-728.500,-916.400,-

Diskuze (143)
Avatar - Thomasino
6. 11. 2009 22:57
Re: Cena 860 za Rocco R je docela OK vzhledm k výbavě
Joo, Bluesport se mi moooc líbí!! Ten designový směr VW je moc povedený... Ikdyž ještě více by se mi líbil se střechou jako kupé ;-)
Nebo se mi líbí Toyota FT86! Malé a lehké kupé jako zadokolka 2+2 ;-) A tradici v kupátkách Toyota taky nějakou má...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Cena 860 za Rocco R je docela OK vzhledm k výbavě
all - sakra,to je dlouhá diskuze >:-[] ,Sciro mám,nezdá se mi ,,mrtvý,,na řízení bez citu,teda v režimu Sport,v režimu Comfort se chová ,,skoro,, jako Polo :-).
Ví,že interiér moc krásy nepobral,ale fakt je,že mě v cenové kategorii nenapadá model,kde by se mi interiér extra líbil :-( .Za důležité považuji přehlednost a logické uspořádání všech ovladačů,velmi dobré jízdní vlastnosti a v neposlední řadě úžasný vzhled.
Co se týče výhledu dozadu i dopředu jde o zvyk,já vidím v autě mnohem lépe než v 350 Z.
Plně vypínatelné ESP mělo rocco mít,ale co nadělám,někak zvlášť mě to netrápí.
Závěrem chci napsat že se mi líbí kam VW směřuje,zvlášť koncept Bluesport vypadá velmi zajímavě a elegantně
:yes:

Avatar - Thomasino
6. 11. 2009 22:12
Re: Cena 860 za Rocco R je docela OK vzhledm k výbavě
No jsem zvědavý, až se potkáme někde na jaře s tvým G5 GTI ;-)
Jinak díky za info. To že budou mezi nimi mnohem menší rozdíly než s konkurencí je mi jásné, taky jsem s G5 GTI kdysi jel, ale už je to nějaká doba, takže drobné rozdíly si až tak moc netroufnu porovnávat, teda kromě toho co si pamatuji o řízení a nastavení podvozku ;-) To z toho Focusu ST si pamatuji více, taky to bylo letos na jaře. Jo a "rozbředlou" Oktávku 2 RS si pamatuji taky, ta bylo o hodně horší a ještě více bez citu a taková těžkopádná...
Už aby bylo jaro!! Chtěl bych si začít pořádně uživat GTI a tady v tom uplakaném počasí to není moc ono...
Avatar - white label
6. 11. 2009 22:05
Re: Cena 860 za Rocco R je docela OK vzhledm k výbavě
Už jsem ti to psal..., hodně zjednodušeně: "dole" ano, "nahoře" spíš naopak...
A není to určitě rozdíl: přímo "výrazný"...
Všechny rozdíly mezi GTI5 a GTI6 se nedají označit jako výrazné (kromě toho co si můžeš do GTI6 připlatit) a to přesto, že tam jsou a není jich jen pár...
Rozdíl mezi GTI5 a GTI6 je např. úplně zanedbatelný ve srovnání kteréhokoli z těch dvou GTI, s ST, nebo OPC, ale i Cuprou, O2RS apod.

P.S. GTI5 je charakterem malinko blíž k původnímu GTI a GTI6 je zase ještě o kousek kultivovanější a "uživatelsky přívětivější", než GTI5...
Avatar - Thomasino
6. 11. 2009 21:40
Re: Cena 860 za Rocco R je docela OK vzhledm k výbavě
Na GOLF R jsem taky zvědavý. Hlavně bych ho chtěl řídit!! Ale to se mi asi jen tak nepoštěstí :-(
LABELE - zkus srovnat zvuk motoru G5 GTI a G6 GTI? Má nové GTI výrazně lepší zvuk? Prý by mělo mít o něco lepší zvuk, ale ty znáš ty auta obě, tak jestli je to tak znatelné, nebo jen trochu. Ikdyž budeš asi "bránit" G5 GTI ;-)