Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se zapojil do vývoje Li-Ion akumulátorů v Německu

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Firmy BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec, STEAG Saar Energie a Volkswagen se dohodly na spolupráci při vývoji nové generace vysokovýkonných akumulátorů.

Německý průmysl spojil síly při vývoji akumulátorů nové generace. Automobilka, která před lety věřila zejména ve zlepšování účinnosti tepelných strojů, se nyní naplno zapojuje do vývoje nové techniky Li-Ion akumulátorů. Cíl: dohnat a předehnat japonské techniky.

Německý průmysl včera ukázal jednotu. Firmy BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec, STEAG Saar Energie a Volkswagen se dohodly na spolupráci při vývoji nové generace vysokovýkonných akumulátorů pro stacionární i mobilní aplikace. Cílem je maximální urychlení zavedení sériové výroby.

Šéf vývoje koncernu Volkswagen Dr. Jürgen Leohold řekl, že moderní vysokovýkonný trakční akumulátor je klíčovým faktorem v zavedení a rozšíření automobilů s nulovými emisemi CO2. Podle tiskové zprávy Volkswagenu je při vývoji nových modelů hrají v současné době hybridní a elektropohony rozhodující roli.

Průmyslová aliance hodlá do projektu v příštích letech investovat 360 milionů euro, spolkové ministerstvo pro vzdělávání a výzkum přidá dalších 60 milionů euro.

Ondřej Láník
Diskuze (82)
9. 11. 2007 10:05
Re: Elektromobil na dosah
A ode mě jedna otázka na závěr - když to jde tak jednoduše bez převodovky, proč jí třeba Tesla má (dvojstupňovou)?
8. 11. 2007 15:41
Re: Elektromobil na dosah
Tak to tady řešíme s kolegy o pár pater výše - na příkladu jsem ukázal, že až na menší brždění potřebuješ i normální brzdy, takže ti, i při zanedbání odporů, do aku nepřitejká tolik, kolik odtejká při zrychlování.
8. 11. 2007 15:21
Re: Elektromobil na dosah
S tím Lexem máš možná pravdu, tam si nejsem jistý. A k těm vojenským vozidlům - ty mají při vývoji určitě jiné priority, než jízdní vlastnosti (myšleno do ovladatelnosti a rychlosti). To, co funguje tam, nebo třeba obecně u náklaďáků, u osobáků dost často nejde použít.

Když tak nad tím ale přemýšlím, tak si stejně myslím, že i elektromotor bude potřebovat nějakou převodovku. Dyť si vem, že ani elektromotor netočí obvykle víc jak nějakých 10.000 otáček a pokud by to mělo na jeden převod zvládat rychlosti 0-180km/h, to si dost neumím představit. Vždyť na jedničku máš u aut krouťák na kolech klidně i přes 1.000 Nm, to bys musel mít elektromobil jak z lokomotivy...
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2007 15:01
Re: Elektromobil na dosah
Já jen doplním, že Lex má převodovku, protože přes ni spojuje spalovací motor s elektromotorem a otáčkově právě nestačí ten spalovací. Elektromotory v kolech se používají ve vojenských vozidlech, která jezdí jak po silnici, tak v těžkém terénu a zdá se, že tam ty neodpružené hmoty tolik nevadí. ;-)
8. 11. 2007 14:00
Re: Elektromobil na dosah
Hm, to je možný. Ale jak píše zakladatel tohodle "flamu" - pro dynamickou jízdu bys potřeboval akumulátory jak kráva... A navíc - dokud do těch elektromobilů nebudou dávat přes repráky zvuk řadových šestiválců, tak žádný nechci >:D ;-)