Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen snížil spotřebu modelu Polo BlueMotion na 3,8 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Novým nastavením elektroniky motoru se podařilo ušetřit další desetinu litru nafty v údaji o kombinované spotřebě paliva. Do prodeje se také již na podzim chystá Golf BlueMotion.

Dosud se mohlo Polo BlueMotion chlubit spotřebou v kombinovaném jízdním cyklu 3,9 l/100 km, nový údaj je o desetinu litru nižší.

Polo Bluemotion je pokračovatelem třílitrového Lupa 3L TDI. Proti předchozímu úspornému modelu se ale Volkswagen drží technicky při zemi. Pod kapotou je upravený tříválec 1422 cm3, který známe jak z konvenčního Pola, tak i z Fabie. Úpravy se týkají změněného systému přeplňování, který je už standardně dodáván s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, optimalizovaného elektricky ovládaného EGR ventilu a účinnějšího chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Nejvyšší výkon 59 kW je dosahován stále při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí při 1800 ot./min hodnotou 195 Nm. Polo Bluemotion emituje jen 103 g CO2 na kilometr jízdy, což je o 16 g méně než v případě standardního Pola 1.4 TDI (59 kW). Součástí sériové výbavy je filtr pevných částic, který principálně spotřebu spíše zvyšuje.

K úpravám, jež přispívají k nižší dosahované spotřebě patří také změny na převodovce. O 12 až 24 % delší převody od 3. do 5. rychlostního stupně sice ubírají vozu na dynamice, ale umožňují motoru déle pracovat v optimálním pásmu z hlediska spotřeby paliva. Nově jsou navržena také čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Nezanedbatelný vliv mají také v aerodynamickém tunelu prověřené tvary nového Pola BlueMotion. Pozměněná příď má nyní méně otvorů přivádějících vzduch do vozu k chladiči, což vylepšilo koeficient odporu vzduchu na cx=0,30. Na zádi je výraznější odtrhová hrana vymodelovaná střešním spojlerem. Aerodynamiku vozu vylepšilo také snížení vozu o několik milimetrů. Momentálně se na českém trhu Polo BlueMotion prodává za 480.400,-Kč.

Zajímat by vás mohly naše zkušenosti získané z jízdy s třílitrovým Volkswagenem Lupo 3L TDI.

Ondřej Láník
Diskuze (21)
22. 7. 2007 10:12
Re: Navratnost
Nejak som omylom asi pomazal casti vypoctov, ako pozeram. Ale na veci to nic nemeni.
Avatar - CtvrtSardel
20. 7. 2007 11:23
Re: Navratnost
Diky za pekny vypocty, aspon neco objektivni :yes:
Neda mi to ale, abych pochyboval o schopnosti uplatneni Tvych vypoctu v praxi. Uz jen proto, ze aby to platilo, musel bys mit to auto az do tech kilometru a malokdo si koupi novy a najezdi na nem 150 000 nedejboze 250 000!!! Pri prodeji se Ti uz nemusi to, ze mas Bluemotion, nijak vyplatit, ale to je otazka.
Zkratka to je podle me spis o pocitu, ze neco delas pro Zemi, nez o nejakem setreni vlastnich financnich prostredku.
Avatar - CtvrtSardel
20. 7. 2007 11:18
Re: no nevím VW a správná cesta ...
Toho se prave bojim. Ne tech parametru, to je vcelku dost realny ze parametry dnesnich dvoulitru budou mit za naky roky jednolitry, ale toho pocitu, ze jezdim s pullitrem. Proste se mi to prici jezdit s motorem ze sekacky, byt s vybornymi parametry.
20. 7. 2007 07:30
Re: no nevím VW a správná cesta ...
Ja to mam priamo z Wolfsburgu. ;-)
20. 7. 2007 06:33
Re: no nevím VW a správná cesta ...
A preco nie? Objem 500 cm3, vykon 65 kW/7000 ot., krutiaci moment okolo 125 Nm pri 5000 ot., akceleracia 0-100 km/h za 12 s, priemerna spotreba 4,5 litra. Nahodou fajn, nie? A najlepsie na tom je, ze za par rokov to kludne moze byt realita.