Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Cross: VW oficiálně vstupuje mezi malé křížence

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 10. 2018 • 05:31
33
54
Zobrazit náhledy (33)
Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross
Dlouho avizovaný malý crossover Volkswagenu se představuje v Amsterdamu. Pohon všech kol u něj ale nehledejte, bude se mu líbit hlavně ve městě.

Volkswagen lákal na premiéru T-Crossu hodně dlouhou dobu, kabriolet Breeze měl premiéru už v Ženevě 2016. Nyní konečně rozšiřuje nabídku SUV německé značky, zatím ale v uzavřené verzi. Samotná automobilka popisuje jeho tvary jako svalnaté s výraznou přídí, širokou mřížkou, dlouhými do boků protaženými reflektory a dominantní kapotou, nicméně každý si jistě udělá názor sám. Denní LED a mlhovky najdeme v nárazníku. Bokům dominují dva ostré prolisy. Zadní diodová světla jsou propojena reflexním pásem a orámována černě, opticky tak auto ještě rozšiřují.

Městský crossover pro mladé (i duchem) slibuje rovněž praktičnost, zavazadelník při sklopení v poměru 60:40 dělitelné zadní lavice nabídne až 1281 l, v základním uspořádání pak mezi 385 a 455 l, podle toho, jak vzad jsou zadní sedadla posunuta, dá se s nimi hýbat až o 14 centimetrů. Přitom je T-Cross o 12 centimetrů kratší než T-Roc, měří 4,11 mm, příslušnost do segmentu malých kříženců jasně tvrdí i výška 1558 m. Polo, z jehož platformy MQB vychází, tak přerůstá o 54, respektive 112 mm.

Podvozek má rozvor 2563 mm. Nabídka motorů čítá zatím zážehové tříválce 1.0 TSI ve verzích 70 kW/95 koní a 85 kW/115 k, respektive čtyřválec 1.5 TSI Evo se 110 kW (150 k) a vypínáním poloviny válců. Turbodiesel je jediný: 1.6 TDI s výkonem 70 kW (95 k). Agregáty musí plnit normu Euro 6d – Temp a mají start-stop, tříválce známé konstrukční řady EA211 pak klikovou skříň z lehkého kovu. Převodovky jsou pěti-, případně šestistupňové manuální, nabídka obsahuje i sedmirychlostní DSG. Přehled základních čísel uvádíme v tabulce. Točivý moment se přenáší výhradně dopředu.

Volkswagen T-Cross – základní technické údaje
Motor1.0 TSI1.0 TSI1.5 TSI1.6 TDI
Převodovka/pohon5M/přední6M (7DS)/přední7DS/přední5M (7DS)/přední
Zdvihový objem [cm3]99999914981598
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/550085/5500110/5000-600070/3250-4000
Točivý moment [N.m/min-1]175/2000-3500200/2000-3500250/1500-3500250/-
Maximální rychlost [km/h]180193 (193)220181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,9 (9,9)7,812,0 (12,4)

Cestující uvnitř spočívají vysoko: 597, respektive 652 mm nad vozovkou, o nějakých deset centimetrů výše než u Pola, takže bonusem je dobrý výhled ven. Řidič má standardně výškově nastavitelnou sedačku, všechna okna i obě jsou v základu elektrická, dále je k dispozici rádio a 6,5palcový dotykový displej. Stupeň Life přiadává multifunkční volant, parkovací senzory, manuální klimatizaci, výškově stavitelné místo spolujezdce se sklopným opěradlem i zásuvkou a šestnáctipalcová litá kola. Style už má I LED světla, kožený paket, lepší sedačky, o palec větší ráfky a Climatronic. Dvě dražší výbavy Life a Style je možné rozšířit balíčkem Design a také tradičním sportovním R-Line. Sladit lze barvy exteriéru (celkem 12 odstínů) i interiéru (dekory v černé, oranžové či zelené) a vybrat i osmnáctipalcová kola, zatmavení skel...

Příplatkový virtuální kokpit má dva displeje, druhý dotykový je osmipalcový. Nechybí armáda moderních asistentů: předcházení čelním kolizím s detekcí chodců a automatickým brzděním ve městech, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídač mrtvého úhlu, pomocník při rozjezdu do kopce, příplatkový parkovací asistent, detekce únavy a adaptivní tempomat. Třeba pro smartphony je k dispozici až čtveřice USB portů i indukční dobíjení, T-Cross může mít dále bezklíčkový vstup a startování, automatické přepínání dálkových a tlumených světel i audio Beats...

Rodištěm se stane španělská Navarra, kam Volkswagen investoval miliardu eur. Základní model s motorem 1.0 TSI už zná svou německou cenovku: 17.975 eur (464.300 korun), na český ceník si musíme počkat. Jihoamerický a čínský trh dostanou specifické verze. Segment malých SUV se podle prognóz v příštích deseti letech zdvojnásobí...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Jo,
| 26. 10. 2018
Jj, to taky. Moje ségra tehdy měla v téhle barvě právě to Probe.
Na
| 26. 10. 2018
už sme nabehli na nemecký životný štýl, do mesta A klasse, ďalej E. Teda hlavne silnými rečami. Ale inak autá ako t-cros už majú také rozmery, komfort jazdy a dynamiku, že s nimi môžeš ísť v pohode k moru. Do pozície, že do mesta a okolia sa dnes dostali supermini A ako kolínske trojčatá, ale vyššie to je už v pohode hocikam aj keď je jasné, že na ďalekú cestu sa lepšie pôjde aspoň nižšou strednou.
Avatar - Hittman
Na
| 26. 10. 2018
Tak to potom chápu, že tam dají naftu, já si to představit teda vůbec neumím..
Jo,
| 26. 10. 2018
Jo taky jsem si říkal, kde jsem tu barvu viděl :-)

[odkaz]
Na
| 26. 10. 2018
Proč by tohle auto mělo být jenom do města a nebo do cca 30 km? Klidně si umím představit s ním jezdit i podstatně delší trasy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku