Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T5 vs. konkurence: Srovnání cen a výbav

Jan Mička Jan Mička 12. 2. 2015 • 16:10
30
Stávající generace Volkswagenu T5 se prodává od roku 2003 a zanedlouho její místo zaujme modernější nástupce T6. Jak si letitý vůz vede ve srovnání s nejbližší a zároveň modernější konkurencí?

Pokud se porozhlédneme po českém trhu, je spousta modelů, které se stejně jako Volkswagen T5 snaží navnadit zájemce o skutečně prostornou a variabilní dodávku. Jmenujme například Ford Transit Custom, Citroën Jumper nebo Mercedes-Benz V, potažmo Viano, coby zástupce luxusního segmentu. Všechny vozy svou maximální hmotností nepřekračují 3,5 tuny, lze je tedy řídit s oprávněním pro skupinu B.

Cílem tohoto srovnání je ukázat, jaké trumfy každý ze zmíněných vozů skrývá, a hlavně za jakou cenu. Podmínkou je nabídka minimálně osm míst k sezení, šest airbagů, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigace, vznětový motor o výkonu alespoň 90 kW a manuální šestistupňová převodovka.

Citroën Jumper Kombi L1H1

Citroën Jumper jako takový pořídíte s rozmanitým množstvím provedení od pouhé kabiny s podvozkem (na něj lze instalovat takřka jakoukoliv homologovanou nástavbu) až po skutečného mastodonta s dlouhým rozvorem, délkou přes 6,3 metru a výškou přesahující 2,7 metru. Pro naše účely ale poslouží osobní verze Kombi L1H1 o délce 4.963 mm a výšce 2.254 mm.

Za ideální motor považujeme čtyřválec 3.0 HDi od Iveca, ten se však k této konfiguraci na českém trhu nenabízí. Podobnou službu tedy musí odvést agregát 2.2 HDi s výkonem 96 kW a točivým momentem 320 N.m, párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou. Jumper takto pořídíte od 620.545 bez DPH.

V základní výbavě dostanete například dva airbagy, palubní počítač, elektricky ovládaná boční okna vpředu, psací stolek na přístrojové desce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přípravu pro autorádio, výškově nastavené sedadlo řidiče nebo látkové čalounění.

Aby vůz odpovídal "naší" konfiguraci, je třeba připlatit 21.000 Kč za boční a hlavové airbagy, 17.000 Kč za třetí řadu sedadel s trojicí míst k sezení (dohromady tedy 9 míst), 6.000 Kč za tempomat, 9.000 Kč za vyhřívaná přední sedadla, 27.000 Kč za zadní parkovací kameru a 25.000 Kč za navigaci. Dohromady za vůz zaplatíte 725.545 bez DPH, tedy 877.909 Kč s jednadvacetiprocentní daní.

Ford Transit Custom Kombi L1H1

Dokonce i nejmenší osobní Transit Custom s délkou 4.972 a výškou 2.020 milimetrů převeze v základu devět cestujících. Do naší skládanky zapadá turbodiesel 2.2 TDCi o výkonu 92 kW a točivém momentu 350 N.m, spolupracující s manuální šestistupňovou převodovkou. Vůz s výbavou Base (nad ní je linie Trend) pořídíte od 640.800 Kč bez daně.

Za vaše peníze dostanete provedení na 15“ plechových kolech, stabilizační systém, start/stop, monitorování tlaku v pneumatikách, dva airbagy, denní svícení, elektricky ovládaná boční okna vpředu, bezzátkový systém doplňování paliva, dálkově ovládané centrální zamykání nebo praktické zařízení pro startování v mrazech do -29°C.

K dalším čtyřem airbagům přijdete dokoupením Sady předních sedadel 11 (obsahuje například i vyhřívané sedadlo řidiče a poloviny dvousedadla spolujezdce) za 6.500 Kč, tempomat stojí 8.000 Kč, parkovací kameru, ovšem i s asistentem pro připojení přívěsu včetně předních a zadních parkovacích čidel pořídíte za 16.000 Kč a navigace tvořící součástí paketu Ice 11 (včetně systému Sync s funkci Applink) vyjde na 32.800 Kč. Zmíněné ceny jsou opět bez DPH, po připočtení daně tedy za vůz podle naší konfigurace zaplatíte 851.961 Kč.

Volkswagen Caravelle - Srovnání rozměrů a hmotností s konkurencí
ModelVolkswagen CaravelleCitroën JumperFord Transit CustomMercedes-Benz V L
Délka [mm]4890496349725140
Šířka [mm]1904205020801928
Výška [mm]1990225420201880
Rozvor [mm]3000300029333200
Pohotovostní hmotnost [kg]2017235921502075
Maximální hmotnost [kg]3000315030003050
Hmotnost brzděného přívěsu [kg]2500200021002500

Mercedes-Benz V L

Nová třída V, která se dříve prodávala jako Viano, působí s ohledem na své soky honosně, nicméně i s ní se musí v segmentu osobních dodávek počítat. Jako pohon jsme vybrali čtyřválec 200 CDI o objemu 2,2 litru, výkonu 100 kW a točivém momentu 330 N.m v rozmezí 1200 až 2400 otáček. Zajímavostí zůstává, že vůz má palivovou nádrž o objemu jenom 57 litrů, přičemž sedmdesátilitrová je za příplatek 2.332 Kč bez daně. Vůz stojí minimálně 873.500 Kč (bez DPH).

Výrobce aktuálně nabízí pouze provedení L (varianty K a XL budou dostupné od března) s délkou karoserie 5.140 mm a rozvorem náprav 3.200 mm. Výška 1.880 mm je ve srovnání s dříve uvedenými modely nejnižší, to je ale výhoda v případě, že parkujete v podzemních garážích. Některé z nich totiž vyhoví pouze vozům s výškou do 1,9 metru (například pražské Arkády Pankrác), zde tedy s trochou opatrnosti vjedete bez problémů.

Ve standardu je mimo jiné manuální šestistupňová převodovka, litá 16“ kola, denní svícení, mlhovky, autorádio 20 USB, samočinná klimatizace, palubní počítač, tempomat, šest airbagů, látkové čalounění, vyhřívaná přední sedadla nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Z výbavy, která odpovídá námi zvolené konfiguraci, v podstatě zbývá pouze parkovací kamera za 15.450 Kč a navigace Garmin, která stojí 14.575 Kč (obě ceny bez DPH). I tak ale za vůz zaplatíte 1.093.265 Kč, a to jsme nezapočítali sedadla pro naplnění minimálního počtu osmi kusů. V nabídce jsou, výrobce však jejich cenu v běžně dostupném ceníku neuvádí a liší se dle typu a výbavy vozidla.

Volkswagen Caravelle

Posledním vozem našeho kvarteta je odcházející generace Volkswagenu Caravelle, u kterého s ohledem na velký výkonový odstup nabízených turbodieselů volíme čtyřválec 2.0 TDI/103 kW s točivým momentem 340 N.m. Vůz je k mání se dvěma rozvory náprav, ani kratší z nich s délkou 3.000 milimetrů (vůz je dlouhý 4.892 mm) však neklade omezení v případě, že potřebujete přepravovat osm osob (devět zvládne pouze Caravelle s rozvorem 3.400 mm).

Vůz s manuální šestistupňovou převodovkou přijde na 764.717 Kč, přičemž základní výbava Trendline obsahuje například dva airbagy, denní svícení, 16“ plechová kola, přípravu pro autorádio a tachograf, tónovaná skla nebo nádrž na 80 litrů nafty. To skutečně není mnoho, což některé zákazníky pravděpodobně přiměje k výběru linie Comfortline za 843.456 Kč.

Nutno podotknout, že aby Volkswagen Caravelle Trendline přepravil osm osob, musíte zaplatit minimálně 8.633 Kč (uspořádání 2+3+3). Boční a hlavové airbagy stojí 19.454 Kč, tempomat je za 6.553 Kč, za vyhřívání předních sedadel dáte 9.042 Kč, parkovací kamera je v nabídce za 13.527 Kč a navigace RNS 315 stojí 16.422 Kč. Podrženo, sečteno, za námi konfigurovaný Caravelle u prodejce necháte 838.348 Kč bez DPH, tedy 1.009.561 Kč včetně daně.

Volkswagen Caravelle – srovnání s konkurencí
ModelVolkswagen CaravelleCitroën JumperFord Transit CustomMercedes-Benz V
Motor2.0 TDI2.2 HDi 1302.2 TDCi200 CDI
Zdvihový objem [cm3]1968219821982143
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/350096/350092/3500100/3800
Točivý moment [N.m/min]340/1750-2500320/2000350/1450330/1200-2400
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]173140157183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14.2--13.8
Komb. spotřeba [l/100 km]8.07.46.46.1
Základní cena bez DPH [Kč]764.717620.545640.800873.500
Základní cena s DPH [Kč]925.308750.859775.3681.056.935

Závěr

Z našeho srovnání vyplývá dominance Fordu Transit Custom, který sice není nejlevnější, již v samotném základu však převeze devět cestujících, vznětová dva-dvojka poskytuje přijatelnou dynamiku a nespotřebuje moc paliva. Překážkou může být pouze šířka 2080 mm a maximální hmotnost brzděného přívěsu jenom 2,1 tuny.

Cenový nesoulad Mercedes-Benzu V ve srovnání se zbylou uvedenou konkurencí byl jasný již na začátku, po doplnění výbavy na „naši“ konfiguraci se však výsledek zas tak moc neliší od Volkswagenu Caravelle. „Véčko“ se suverénně největší délkou, avšak nejnižší výškou, se navíc řídí podobně jako běžná SUV (například Mercedes-Benz ML) a s ohledem na to je i obratný ve stísněnějších prostorech.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Informátor
AutoBlesk.cz - novinárský odpad
| 18. 2. 2015
>:D >:D >:D :yes:
Vitas
| 17. 2. 2015
Kde je Vito?
...
| 14. 2. 2015
On tu ještě nebyl ani test nové Hyundai i20, kterou konkurenční servery testovaly už někdy v prosinci. Možná ji testovali a když viděli výsledky vůči F3, tak dostali nařízeno shora, že s vydáním testu musí počkat... :-!
Avatar - Amerika
Konkurence
| 13. 2. 2015
Tak že je tu už asi pátý článek o dosluhující T5 za posledních několik týdnů bych nějak překousl, ale že je zde naprosto nekorespondující konkurence, která si ve výsledku vůbec nekonkuruje, je fakt docela pecka... Máme tady Jumper (ten je imho o třídu výš s klasickým Transitem, Masterem nebo Crafterem), Transit Custom, Caravelle a pak třídu V. :-O Ano, luxusní Mercedes, který s ostatními, spíše dodávkami předělanými na minibusy opravdu hodně konkuruje... Od Mercedesu by zde mělo být Vito, to je přímá konkurence Fordu a VW (o Citroënu už byla řeč), nikoliv třída V, explicitně konkurující nejvyšším verzím Multivanu... Bravwo, opět článek jak se patří (a za poslední dny/týdny ne jediný...
Avatar - Hombre_71
Naopak - bravo!
| 13. 2. 2015
Nová V-Klasse je TOP :yes: , po Vianu je to neskutečný skok ! Prostě dokonalý dálniční křižník

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku