Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg R50 – další výkonné SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Jako první Volkswagen s písmenem R přišel Golf R32, který je nyní na světě ve své druhé generaci, letos na jaře jej následoval Passat R36 a nyní Volkswagen připravuje Touareg R50, který má mít svou premiéru na autosalonu v Sydney.

Na Australian International Motor Show v Sydney se má 11. října veřejnosti představit Volkswagen Touareg R50, který se má zařadit vedle výkonných SUV, jakými jsou např. Porsche Cayenne Turbo, BMW X5 4.8i nebo Mercedes-Benz ML 63 AMG.

Volkswagen Touareg R50 byl vyvinut týmem specialistů z Volkswagen Individual GmbH. Základem pro model R50 se stal Touareg s motorem V10 TDI, který standardně poskytuje výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 750 Nm. a pro potřeby ostrého modelu bude naladěn na vyšší výkon.

Modely řady R nejsou jen o vyšším výkonu motoru a Touareg stejně jako Golf a Passat dostane upravený podvozek a nová kola. Vzhledem své karoserie se bude také hlásit k rozrůstající se rodinně Volkswagenů s písmenem R ve jménu a pozadu nezůstane ani interiér.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Avatar - Dinar
5. 10. 2007 16:12
Re: NO
Dostatek soudnosti? Kdo určí, kde je mez dostatečné soudnosti? Já říkám jedině trh určí "opodstatnění" existence jakéhokoliv produktu tedy i takovéhoto okrajového. Pokud podobná monstra najdou své kupce, mají smysl, toť vše, o tom jestli je jejich vlastnictví (resp. jejich výroba) jen zbytečným hýřením nemá nikdo právo rozhodovat, patent na rozum či soudnost zatím, pokud vím, nikdo nedrží.
Avatar - Dinar
5. 10. 2007 11:46
Re: NO
Někde by měla být hranice? Dostatečná opodstatněnost? Šmarjapano, Klaudie, pohybuješ se v termínech jen kousek od dialektického materialsmu. Kdo má určit kde je hranice, kdo a jak má stvrdit dostatečnou opodstatněnost? Kdo má být ten kdo ví a rozhodne? Nějaký osvícenec nebo snad hlas lidu? Způsob myšlení a společnost založená na větách o tom, že všichni máme stejný žaludek, vedou do takového srabu a devastace, že já osobně dám vždy přednost světu, kde se vyrábí pár zbytečností před světem, kde by mi měl někdo určovat, co je pro mně ještě opodstatněné a co už je hýření.
5. 10. 2007 07:47
Re: V10 TDI
Od auta tejto triedy a tejto veľkosti očakávam minimálne primerane priestranný interiér a dobrý výhľad (vzhľadom na rozmery). Už len tieto dve základné požiadavky Touareg (podobne ako niektoré iné podobné modely) neplní.
5. 10. 2007 07:43
Re: NO
Práve to. Niekde by mala byť hranica. Nenapísal som, že tento voz je jediný taký. Ani že podobné hýrenie neexistuje aj inde ako pri autách. Z pohľadu neyvužiteľnosti je to zbytočnosť. Jasne, všetko má svoj dôvod, napríklad už spomenutý obchod. Dôvod áno, ale nie vždy dostatočnú opodstatnenosť. ;-)
4. 10. 2007 20:25
Re: V10 TDI
S tím, že motory CR jsou svou konstrukcí spolehlivější prorazíš těžko. Naopak. Ta postupná generační a tedy systémová obměna naftových motorů u VW není inspirována nějakou blíže nedefinovanou nespolehlivostí PD motorů, nýbrž skutečností, že CR motory svými parametry a jistou hladkostí chodu (oproti "tvrdým" PD) motory systému PD dostihly. Trvalo to více 10 let. A celou tu dobu byly motory PD uživatelsky (zejména spotřebou a výkonem) výhodnější.

Přece nemůžeš srovnávat tohoto mamuta s dvoulitrem od BMW v jedničce... Znám tyhle motory a člověk před nimi samozřejmě může než smeknout. Koneckonců současná prémiová nafta CR, ať už ji jede BMW, Mercedes či AUDI je opravdovou lahůdkou, z hlediska utlumení je to až nepochopitelné. To ovšem neznamená, že tu budeme vypisovat nedůvodnou kritiku na deset válců od VW... Vždyť tenhle motor uvažuje osazovat Bentley (což je možná pochopitelné) ovšem i Maserati do Quattroporte... a to již za zamyšlení rozhodně stojí... :-)

Co se týká CR nafty v dvoulitru, vyjede teď s ním TIGI a nepochybně i ostatní modely. Uvidíš, že do roka to bude motor, před nímž se (mimo borců na diskuzi) bude klanět celý mainstreamový svět.