Volkswagen ukončí výrobu Golfu, toho prvního
Historie první generace Volkswagenu Golf je dlouhá a neméně bohatá. V roce 1974 se stal prvním Volkswagenem s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol, a jedním z prvních aut s touto koncepcí v dané třídě. Například konkurenční Opel Kadett přejal stejné uspořádání v roce 1979 a Ford Escort v roce 1980.
Karoserie navržená studiem ItalDesign Giorgetta Giugiara se během let stala klasikou moderního designu a jihoafrický CitiGolf se stále věrně drží původního designu. V průběhu let se objevily další verze – například v roce 1976 GTI, v roce 1979 sedan Jetta a v roce 1980 Golf Cabriolet. Prodej první generace skončil v Evropě v roce 1984, jen kabriolet se vyráběl až do roku 1993. Produkce v JAR pokračuje od té doby bez přerušení dodnes.
Dnešní nabídku tvoří tři motory – 1,4i (55 kW), 1,4i (62 kW) a 1,6i (74 kW), všechny mají pětistupňovou manuální převodovku a splňují normu Euro 2. Od původního designu ze 70. let se CitiGolf zvenku odlišuje hlavně lakovanými plastovými nárazníky a modernějším designem kol. Maska chladiče se čtveřicí kulatých světel a obdélníkové koncové svítilny prošly jen kosmetickými změnami. Palubní deska je převzatá z první generace Škody Fabia.
V příštím roce se tak historie první generace Golfu po 36 letech uzavře. A to navzdory tomu, že CitiGolf patřil po celou dobu k nejprodávanějším autům v JAR – rekordem byl rok 2005, kdy bylo zaregistrováno 28 tisíc kusů, loni byl CitiGolf v JAR čtvrtým nejprodávanějším autem.
Továrna Uitenhage u Port Elizabeth bude přestavěna na výrobu modelů Polo a Jetta, tato investice vyjde Volkswagen na 275 milionů Euro. Příští rok bude také zahájen import pickupu Robust, protože JAR je třetím největším odbytištěm pickupů na světě. Výroba bude probíhat v Argentině.