Volkswagen ukončil vývoj desetistupňového DSG
Je do zhruba deset, patnáct let, co běžným standardem automatických převodovek bylo pět stupňů, v této oblasti však automobilový průmysl zaznamenal překotný vývoj a na trhu se to jen hemží skříněmi se sedmi, osmi a dokonce devíti stupni. Vyvstávala tedy otázka, kde se vývoj v této oblasti nakonec zastaví.
Dlouho to vypadalo, že budoucnost patří desetistupňovým automatům, jejich společný vývoj oznámil v roce 2013 General Motors a Ford, vlastní převodovku pak vyvíjí Hyundai/Kia (od roku 2011) a také koncern Volkswagen, který plány na desetistupňové DSG oznámil před necelým rokem. To představuje zhruba polovinu autoprůmyslu. Nyní ovšem přichází překvapivá zpráva, a to z řad ambiciózního evropského koncernu.
Podle informací australského webu Motoring Volkswagen shledal celý projekt příliš komplikovaným a drahým, než aby stálo za to se jím nadále zabývat. V oblasti převodovek má prý Volkswagen momentálně jiné úkoly, které jsou důležitější. Koncernové dvouspojky tedy zřejmě i nadále zůstanou na současných sedmi "kvaltech".
Původně mělo být 10DSG prý jedním z marketingových trumfů ostrého Golfu R400 a následně měla převodovka zamířit nikoli do drahých a prestižních modelů, ale naopak do těch lacinějších, vybavených tří- a čtyřválcovými motory.