Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ukončil vývoj desetistupňového DSG

Michal Fokt
Diskuze (46)
Seznam značek, které budou v blízké budoucnosti využívat desetistupňovou převodovku, se povážlivě zmenšil. Ze hry je celý koncern Volkswagen.

Je do zhruba deset, patnáct let, co běžným standardem automatických převodovek bylo pět stupňů, v této oblasti však automobilový průmysl zaznamenal překotný vývoj a na trhu se to jen hemží skříněmi se sedmi, osmi a dokonce devíti stupni. Vyvstávala tedy otázka, kde se vývoj v této oblasti nakonec zastaví.

Dlouho to vypadalo, že budoucnost patří desetistupňovým automatům, jejich společný vývoj oznámil v roce 2013 General Motors a Ford, vlastní převodovku pak vyvíjí Hyundai/Kia (od roku 2011) a také koncern Volkswagen, který plány na desetistupňové DSG oznámil před necelým rokem. To představuje zhruba polovinu autoprůmyslu. Nyní ovšem přichází překvapivá zpráva, a to z řad ambiciózního evropského koncernu.

Podle informací australského webu Motoring Volkswagen shledal celý projekt příliš komplikovaným a drahým, než aby stálo za to se jím nadále zabývat. V oblasti převodovek má prý Volkswagen momentálně jiné úkoly, které jsou důležitější. Koncernové dvouspojky tedy zřejmě i nadále zůstanou na současných sedmi "kvaltech".

Původně mělo být 10DSG prý jedním z marketingových trumfů ostrého Golfu R400 a následně měla převodovka zamířit nikoli do drahých a prestižních modelů, ale naopak do těch lacinějších, vybavených tří- a čtyřválcovými motory.

Michal Fokt
Diskuze (46)
29. 9. 2015 21:53
Yes
Test
29. 9. 2015 21:43
Re: Test
Test xyz
22. 9. 2015 07:21
Re: pozeram ze s vw
Tak vyzkoušej osmistupňovou ZF. Nebudeš o ní vůbec vědět a rychle se zamiluješ. Tam není o čem.
21. 9. 2015 19:07
Re: CVT
V autech ano. Ale já jsem reagoval na skútry a tam stále řemeny dominují.

Řetěz skutečně déle vydrží, možná i méně prokluzuje, ale hlavně dokáže přenést daleko vyšší výkon. Je ale také několikanásobně dražší a vlastní převodovka je také podstatně dražší a i komplikovanější. Opět ve srovnání s primitivním skútrovým variátorem. Tam je jen řemen, dvě řemenice, šest válečků, reakční pružina a hotovo.
21. 9. 2015 19:01
Re: CVT
Třeba nové CVT od Subaru s virtuálními stupni není špatně hodnocené. Životnost mi není známa, ale snad to vychytali nebo do budoucna vychytají.