Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up! se definitivně loučí. V továrně uvolní místo novému Passatu a Superbu

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Nejmenší moderní Volkswagen se spalovacím motorem je minulostí a v budoucnu jej nahradí „čistější“ elektromobil. Novým základním modelem značky se tak stává Polo se základní cenou bezmála čtyři sta tisíc korun.

Nejmenší volkswagen dneška se loučí. Bratislavská továrna vyrobila poslední maličké Volkswageny Up!, s nimiž pro koncern Volkswagen končí éra malých městských aut se spalovacími motory. Koncernovými sourozenci odcházejícího Upu v minulosti byli „česká“ Škoda Citigo a „španělský“ Seat Mii. Všechny modely se pro evropský trh vyráběly na stejné výrobní lince na Slovensku.

V Česku byl prodej miniaturního Volkswagenu Up! oficiálně ukončen už 20. ledna letošního roku a bratislavská továrna dodnes vyráběla pouze v minulosti objednané vozy. Volkswagen tak definitivně ukončil výrobu modelu, jaký se v budoucnu nedočká přímého nástupce. S ohledem na stále zpřísňující se emisní legislativu, nepřející malým vozům, se automobilky v Evropě zbavují nevýhodných modelů segmentu A.

Volkswagen Up! se vyráběl dlouhých dvanáct let. Už z minulých oznámení značky víme, že duchovním nástupcem modelu se v budoucnu stane zatím nejmenší a nejlevnější elektromobil ID.2, přičemž se spekuluje o ještě menší alternativě jménem ID.1. Sourozenci prťavého volkswagenu na platformě New Small Family (NSF) se přestali vyrábět už v minulých letech – Škoda Citigo v roce 2020 a Seat Mii v roce 2021.

Video se připravuje ...

Dnešním základním modelem Volkswagenu se tak stává Polo, které se u nás prodává se základní cenou od 399.900 Kč. Na oficiálních stránkách českého zastoupení značky Volkswagen se končící Up! prodává už pouze skrze výprodej skladu a jediným nabízeným předváděcím vozem je vrcholná varianta Up! GTI o 85 kW (115 koních) s ceníkovou cenou nového vozu 501.700 Kč. Sportovní „GTIčko“ přitom skončilo už před deseti měsíci.

Volkswagen Up! byl jedním z nejstarších modelů značky Volkswagen, která plánuje, že od roku 2033 bude v Evropě prodávat pouze čistě elektrické modely. V továrně, kde Volkswagen dodnes vyráběl malý Up! se už brzy začnou vyrábět nové generace vozů Volkswagen Passat a Škoda Superb.

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

11. 10. 2023 21:00
Re: Klamlivý nadpis
Za mňa jeden z najsympatickejších elektromobilov. Večná škoda ho, napriek viacerým kritizovaným nedostatkom VW Up! ako takého. A popravde nerozumiem tomu, prečo práve malé autá s najmenšími motormi a najmenšou spotrebou musia najviac doplácať na emisné šialenstvo. Naopak, mali by byť najviac podporované a zvýhodňované. Také mini s maličkým trojvalcom alebo elektrikou, je predsa ideál do mesta a na krátke denné vozenie sa. Veľké SUV so zelenými značkami a drobnou maminou za volantom, denne jazdiace do školy a späť je asi ekologický ideál. Dnes je svet hore nohami.
11. 10. 2023 14:39
Re: Klamlivý nadpis
Nie na našom trhu, ale áno, vracajú ho do výroby, keď im nevychádzajú flotilové emisie za rok. Ale už ho asi nebudú potrebovať s nárastom predaja aj rozširovaním rodiny ID. Tých pár spaľovákov vrátane CNG sa popritom zviezlo.
11. 10. 2023 07:01
Re: Klamlivý nadpis
On sa elektrický Up! v Bratislave ešte vyrába? Podľa článku to vyzerá, ako keby v elektrickej verzii nikdy nejestvoval. Autor spomína výhradne spaľovák, To sú opäť kompletné a vyčerpávajúce informácie ACZ...
10. 10. 2023 20:45
Klamlivý nadpis
Asi ťažko Up na linke nahradí Passat a Superb, keď sa vyrábajú v inej hale. Celkovo je toto taká neoverená info, že Up končí. On už toľko krát končil, ale vždy výrobu obnovia keď potrebujú predať dostatok elektromobilov v Európe. A úplne stačí, že pre nejaké dve, tri európske krajiny alebo nejaký väčší fleet, napr. letiská. Zatiaľ teda nie je dôvod zastavovať výrobu, linka je kompatibilná s Karoqom. Zmysel to bude mať až budúci rok, keď začne v CZ nabiehať výroba Elroqu a je možné, že Karoq bude ďalej pokračovať už len v Bratislave.