Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Užitkové vozy slaví jubileum ve výrobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Za deset let vyjelo z bran výrobního podniku Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru celkem 50.000 obytných automobilů California.

Jubilejní vůz byl vyroben 25. července 2014 a stal se jím Volkswagen California Comfortline s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW, sedmistupňovou převodovkou DSG a paketem BlueMotion.

Tento konkrétní automobil nemíří přímo ke svému budoucímu majiteli, ale bude vystaven na stánku značky Volkswagen Užitkové vozy během veletrhu Caravan Salon, pořádaného od 30. srpna do 7. září letošního roku v Düsseldorfu.

Historie Volkswagenu California se začala psát v roce 1988, kdy se představila první generace tohoto modelu postaveného na základech užitkového Transporteru třetí generace. Celkem bylo vyrobeno 22.000 vozů než nastoupila druhá generace, vycházející ze čtvrté generace Transporteru. V jejím případě opustilo výrobní linky 39.000 vozidel.

Aktuální v pořadí třetí generace Californie měla premiéru v roce 2003 a produkce se rozběhla v roce následujícím. Základem je samozřejmě model T5, který je vyráběn v hlavním závodě Hannover Stocken, odkud jsou karoserie převáženy do podniku Hannover Limmer. Zde je namontována výklopná střecha a veškeré vybavení interiéru určené pro pohodlné kempování.

Výrobní závod Volkswagenů California má plochu přes 13.000 m2 a na jejich dokončení pracuje téměř 150 mužů a žen specializovaných na přeměnu užitkového vozu v komfortně zařízený obytný automobil.

Zájemci o tento model mají v současnosti možnost výběru mezi základní úrovní výbavy vhodnou pro příležitostné přespání a pojmenovanou California Beach nebo je jim k dispozici pro delší výlety plně vybavená California Comfortline.

K 25. červenci 2014 bylo vyrobeno celkem 13.000 vozů California Beach, zatímco lepé vybavená California Comfortline má na svém kontě 37.000 automobilů. Výroba nyní probíhá ve dvousměnném provozu, aby Volkswagen stíhal uspokojit poptávku po svých obytných variacích na užitkový Transporter.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)