Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zřejmě získá plnou kontrolu nad Scanií

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Německému automobilovému koncernu Volkswagen se otevřela cesta k získání plné kontroly nad švédským výrobcem nákladních vozů Scania.

Hlavním impulzem Volkswagenu k převzetí vlády nad společností Scania byl souhlas Švédského penzijního fondu Alecta s prodejem svého podílu ve firmě. To znamená, že bylo dosaženo hranice potřebné pro úspěch nabídky Volkswagenu na převzetí veškerých akcií Scanie, které koncern doposud nevlastní.

Volkswagen ve Scanii vlastní kapitálový podíl 62,6 procenta a kontroluje 89,2 procenta akcií s hlasovacími právy. V únoru za každou akcii Scanie, kterou dosud nevlastní, nabídl 200 švédských korun (více než 600 Kč). Nabídka ohodnocuje všechny akcie, které nejsou v rukou Volkswagenu, na 6,7 miliardy eur (zhruba 184 miliard Kč).

K úspěchu nabídky je zapotřebí, aby ji přijali vlastníci nejméně 90 procent zbývajících akcií. Volkswagen již koncem dubna uvedl, že má příslib prodeje u 88,25 procenta těchto akcií, a díky dnešnímu rozhodnutí fondu Alecta se dostal nad 90 procent. Alecta vlastní ve Scanii přes 16 milionů akcií, takže má na celkovém akciovém kapitálu podniku více než dvouprocentní podíl.

Společnost Alecta nabídku původně odmítala, nyní ale svůj postoj změnila. "Po obnovených rozhovorech s Volkswagenem jsme dospěli k závěru, že vyšší ceny nedosáhneme," uvedla firma v dnešním prohlášení. "Ačkoli nabídka stále plně neodráží dlouhodobou hodnotu Scanie, považujeme ji za přijatelnou," dodala.

Volkswagen je rovněž většinovým vlastníkem německého výrobce nákladních automobilů MAN. Snaží se vytvořit silnou skupinu vyrábějící nákladní auta, která by mohla lépe soupeřit s konkurenty Daimler a Volvo. Volkswagen, jehož součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, je největším výrobcem osobních automobilů v Evropě.

Informace přichází v době, kdy Martin Winterkorn, šéf koncernu Volkswagen, zveřejnil na výroční valné hromadě akcionářů úspěšné prodejní výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Prodej meziročně stoupl o šest procent na rekordních 3,2 milionů vozů. Winterkorn rovněž uvedl, že v celém letošním roce by prodej mohl poprvé překonat hranici deseti milionů vozů. V loňském roce firma zvýšila prodej téměř o pět procent na rekordních 9,73 milionu vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Avatar - Norge
14. 5. 2014 15:00
Lykke til med tysk lastebilar fra Sverige
.."King of the Road" ..je historia od 1995, ..143 Streamline bola posledna rada, ktora si zasluzila toto oznacenie. :-!

Dufajme, ze viac zapracuju na kvalite motorov a cenách nahr.dielov, a tiez vyriesia priestorovy problem z kabiniu s novym modelom, ktory je za dverami.
Inak ako vieme MAN a Scania su si +/- priama konkurencia ..v nakl.doprave, v autobusoch a i lodnych motorch ...zaujimava myslienka managerov VW :*)
Avatar - Bubáq
14. 5. 2014 14:25
Re: Spojení s VW
Myslím, že jedinečnost Scanie neskončí kvůli VW.... skončí kvůli šíleným nákladům na další vývoj motorů, převodovek, brzd, rekuperace a dalších komponentů nutných pro udržení konkurenceschopnosti. Ty se musí vyvíjet s MANem dohromady, jinak by náklady neklesly. Stejně tak všechny možmé asistenční systémy, i ty se budou unifikovat... Že se R&D obou truck makerů zmenší, nemůže být pochyby.

Ale troufám si předpovědět, že V8 zůstane ještě dalších 10-12 let. Je to status symbol Scanie a MAN/VW ho zatím neuspí...
Avatar - romgator
14. 5. 2014 13:39
Spojení s VW
dává smysl. Pokud se nepletu, tak až do teď byla Scania sama za sebe. Do budoucna se jim alespoň sníží náklady na vývoj. Další věcí je, že se Scanii poslední dobou nevedlo.
Man je na tom zase dobře. Je ale docela možné, je to jen můj názor, ale tím asi jedinečnost Scanii končí.