Volta Trucks a Prodrive pracují na elektrickém nákladním vozidle
Volta HGV má představovat koncept elektrického nákladního vozidla, jehož cílem je stanovit nový standard pro bezpečnost provozu.
Volta Trucks a Prodrive se při vývoji elektrického nákladního vozidla zaměřují vedle přívětivosti k životnímu prostředí i na ochranu nejzranitelnějších účastníků silničního provozu, jimiž jsou cyklisté a chodci.
V rámci prezentace prvních vizualizací konceptu HGV zmiňuje Volta Trucks znepokojující statistiku, uvádějící, že těžká nákladní vozidla byla v posledních dvou letech účastníky dopravních nehod v Londýně, při nichž zemřelo 23 procent chodců a 58 procent cyklistů.
Volta HGV má minimalizovat riziko dopravních nehod těžkých nákladních vozidel s chodci a cyklisty. Za tímto účelem mají být prakticky vyloučeny slepé úhly, které jsou typické pro nákladní automobily.
Kabina řidiče disponuje skutečně velkou zasklenou plochou, zasahující i do spodních částí dveří podobně jako například u autobusů. Sedadlo řidiče je ve srovnání s klasickými nákladními vozidly usazeno v nižší pozici a v podélné ose vozu, což má zajistit téměř ničím nerušený výhled v rozmezí 220 stupňů. Konvenční vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery.
Volta HGV má ve své finální podobě představovat řadu elektrických nákladních vozidel v rozsahu od 14 do 18 tun pro dopravu zboží v centrech měst a jejich nejbližším okolí, čemuž odpovídá plánovaná maximální rychlost 80 km/h a dojezd kolem 160 km na jedno nabití.
První funkční prototyp má být dokončen začátkem léta roku 2020 a během roku 2021 již má být ve spolupráci s dopravci testována flotila vozidel v běžném provozu v Londýně a Paříži. Cílem Volta Trucks je roční produkce kolem 2000 vozidel HGV.
Zdroj: Volta Trucks