Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses přiveze na Busworld hybridní modely

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Zájem o hybridní vozidla pro veřejnou dopravu se stále zvyšuje. Společnost Volvo Buses proto na veletrhu Busworld představí kloubový autobus 7900 Hybrid.

Letošní ročník veletrhu Busworld bude již tradičně pořádán v belgickém Kortrijku v termínu od 18. do 23. října. Společnost Volvo Buses zde představí kloubové provedení svého úspěšného autobusu 7900 Hybrid, ten navazuje na řadu 7700 Hybrid a švédská značka uvádí, že těchto hybridních autobusů v dvounápravovém provedení prodala již přes 1200 do 21 zemí po celém světě.

V provozu je v současnosti více než 800 hybridních autobusů značky Volvo a další mají rychle přibývat. K nejnovějším obchodním úspěchům Volvo Buses patří dodávka 200 hybridních autobusů do Bogoty, hlavního města Kolumbie.

Kloubový autobus Volvo 7900 Hybrid je dlouhý 18 metrů a nabízí prostor pro 154 cestujících. Volvo Buses uvádí, že oproti konvečnímu kloubovému autobusu poháněnému pouze vznětovým motorem má 7900 Hybrid o 30 % nižší spotřebu paliva.

K pohonu Volva 7900 Hybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 5,1 litru s výkonem 177 kW a točivým momentem 918 N.m, splňující emisní normu Euro 6. S tímto motorem spolupracuje systém I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), jehož součástí je elektromotor o výkonu 150 kW a automatickou převodovkou Volvo I-Shift. Vznětový motor s elektromotorem mohou pracovat společně i nezávisle na sobě.

Vedle městského kloubového autobusu s hybridním pohonem přiveze společnost Volvo Buses na veletrh Busworld rovněž jeho kratšího sourozence a představí zde i autokary 9700 a 9900 s novým vzhledem předních zadních partií, sníženou hmotností, motory splňujícími emisní normu Euro 6 a interiéry vybavenými novou generací sedadel.

Dálkový autobus Volvo 9700 je v současnosti nabízen se třemi celkovými délkami karoserie – 12,35 m, 13,05 m a 13,83 m. zákazníci mohou u tohoto autobusu volit ze tří verzí motoru D11K o objemu 10,8 litru s výkonem 280 kW, 316 kW a 339 kW ve spojení s automatickou dvanáctirychlostní převodovkou I-Shift.

Volvo 9900 nabízí stejné celkové délky jako 9700 a stejně jako on má u dvou delších provedení konfiguraci náprav 6x2. K pohonu této modelové řady slouží motor D11K s výkonem 316 kW nebo 339 kW a použita je rovněž převodovka I-Shift.

Interiér těchto autobusů může nabízet u dvounápravových provedení až 49 sedadel a u třínápravových verzí až 57 sedadel. Zákazníci si ovšem mohou vybírat z řady možností finální úpravy prostoru pro cestující. V nabídce jsou audio-vizuální systémy, toalety a minikuchyňka s kávovarem.

Kromě kompletních autobusů bude Volvo Buses na veletrhu Busworld prezentovat rovněž svá obchodní řešení a servisní služby pro klienty.




Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
1. 9. 2013 12:59
Re: Mala kapacita
Pozriem na diskusiu a vidim, ze si vela ludi zasluzi skor naves kamiona, nez autobus.
Avatar - WinDiesel
31. 8. 2013 19:38
Re: nebrat
Nehul tolik, ničíš si mozkové buňky a je to vidět. Volvo se prodává všude ale Solaris maximálně v Polsku a na Ostravsku.
Avatar - WinDiesel
31. 8. 2013 19:36
Re: Mala kapacita
Pokud budeš brát lidi jako dobytek, tak 358 ks dobytka, to sedí ........ O tom asi to Volvo bude.
31. 8. 2013 15:20
Mala kapacita
154 ludi je nic, dosluhujuce klbove Ikarusy mali daleko vyssiu prepravnu kapacitu, az 358 ludi >:D
Hoci o pohodli sa prave neda hovorit [odkaz] v tom Volvo vyhrada >:D