Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C30 odchází do automobilového důchodu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 10. 2012 • 04:54
21
32
Zobrazit náhledy (21)
Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30
Volvo se rozhodlo ukončit výrobu hatchbacku C30 a jeho nástupce je zatím v nedohlednu.

Informaci o konci produkce samotná automobilka dosud nepotvrdila, ale vzhledem k obchodnímu neúspěchu je nabíledni. Není ani známo přesné datum, hovoří se o konci letošního roku. Nedávno představená limitovaná edice C30 Polestar pro USA tak představuje derniéru tohoto modelu.

Volvo C30 se vyrábělo od roku 2006. Sdílí platformu s řadou S40/V50, která vycházela z Focusu Mk2, vznikla tedy v době, kdy byla švédská automobilka součástí impéria modrého oválu. Podle amerického časopisu Car And Driver je konec logický, S40 a V50 se přestaly za Atlantikem nabízet už loni a udržovat jediný model na konstrukčně starším podvozku nemá smysl. Ale není to rozhodně jediný důvod.

Volvo se chce globálně soustředit hlavně na nový kombi-hatchback V40 včetně jeho oplastované verze Cross Country. Představitelé výrobce se tak zatím ani nevyjádřili, zda se C30 dočká nějakého nástupce. Spekulace ohledně třídveřové verze V40 jsou zatím čistě hypotetickou záležitostí. Daleko větší šance se dávají chystanému kompaktnímu crossoveru XC30. Volvo přece s velkým SUV XC90 i menším XC60 hlavně německým značkám konkurovat dokáže. Každopádně, se skutečně přímým následníkem se nepočítá.

S C30 hlavně proti Audi A3 příliš neuspělo. Vždyť v USA se v letech 2008-2012 prodalo asi 4,5 tisíce aut a třeba v daleké Austrálii, kde se nabízelo již od roku 2007, našlo své majitele 2,9 tisíce vozů. Ani v Evropě se třídveřový hatchback příliš nechytl. Hlavní příčinu můžeme hledat v možná až příliš optimistických cenovkách, byť Volva v posledních třech dekádách nijak levná nebyla. Chybou bylo i nejen vizuální, ale hlavně marketingové odlišení od sedanů a kombi. Originálnímu vzhledu pak poněkud agresivní modernizace přídě z podzimu 2009 spíše uškodila, byť design je čistě subjektivní záležitostí.

Například Švédové už si C30 neobjednají, v nabídce českého dovozce spolu se sedany S40 a kombi V50 figuruje i nadále.

Související články

Témata
17. 10. 2012 19:49
Re: volvo
C30 byla určená například pro bezdětné páry/ páry s odrostlými dětmi. Ty si skutečně radši koupí kombi, už to vidím. ;-) Podle mne přecenili početnost cílové skupiny/ zájem v rámci ní.
Avatar - element5
17. 10. 2012 13:48
Re: Dream car
:yes:
Avatar - white label
17. 10. 2012 13:43
Re: volvo
K tomu prvnímu odstavci, ta klientala C30 byla evidnetně málo početná (proto končí relativně brzy) a jedním z důvodů je právě i ta zmiňovaná nepraktičnost...
C30 jsem si několikrát projel a kromě značkové image a osobitého designu (který třeba zrovna mě osobně nijak zvlášť neoslovil) mi to auto nedávalo velký "smysl" ani v rámci přímé konkurence.
Avatar - VL4D
17. 10. 2012 13:03
Re: volvo
S týmto vlastne súhlasím. Ja som sa len pýtal, prečo sa rieši to, ako je auto praktické práve pri C30, keďže toto auto malo svoju klientelu, ktorá nehlaďala čiste praktické auto. Ale samozrejme, je tu aj tá DRUHÁ vec, a to je to, čo tu naznačuješ.

Volvo sa radí medzi prémiu, takže tomu odpovedajú aj ceny. Ja osobne si myslím, že človek, ktorý má tých 600,000 KČ na nové auto a chce Volvo, tak skôr pôjde do V50, než do C30... V50 nie je ani o 100,000 KČ drahšie, a za ten príplatok Volvo ponúka krásne kombi, ktoré je štýlové a praktické. Myslím si, že C30 neuspelo práve kvôli vysokej cene, pretože ako 2.auto do rodiny, či štýlovka pre syna/dcéru (vodiča-začiatočníka), bolo C30 predražené.

Napríklad v prípade Audi je rozdiel medzi A3/A4 Avant väčší, než medzi Volvo C30/V50...

A ďalej, rozdiel medzi C30 a S40 je ešte menší, takže aj S40 je v každom prípade rozumnejšia voľba. V každom prípade škoda toho C30, nie je to zlé auto, a má svoj vlastný štýl..

Škoda.
17. 10. 2012 11:01
Re: volvo
Riesime to preto, ze takto uvazovali aj Volvo manageri a dopadlo to tak, ze to auto konci, pretoze vacsina kupuje auto prakticke, ak uz vobec nejake kupuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud